Mi líčila kamarádka, že jednou natankovala do svýho relativně novýho Peugeota (přesnej typ nevim, vona taky ne ) ňákou blbou naftu a ucpala palivovej filtr, přičemž auto spadlo do nouzáku. No a v servise za tuhle banální záležitost vysolila asi 2000, - 500 za novej filtr a zbytek za napíchnutí na počítač a vymazání závady , "práci" atd...
Proboha, to jí vobrali, a nebo to je normální ? Sem uvažoval, že až mi doslouží současný auto, což bude brzo, že dotáhnu Passáta v TDI, rok tak 1996 a samozřejmě ho překopu na volej. Ale jesi budu muset do tý doby než to vyladim platit za každou podobnou kravinu takovýhle prachy, tak to se nedoplatim...Lecos si člověk udělá sám, ale ten počítač samozřejmě každej doma nemá...
TDI & banální opravy
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
TDI & banální opravy
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
No tak u VW TDI 1996 bych se zas tak nebál. Sice tam je už taky počítač, ale celkem "triviální". Okruh závad se dá u těhle modelů celkem dobře i doma ohraničit - na internetu je k tomu dost návodů, a ne všechny sou blbý . Jinak resetovat nouzák u VW jde i podomácku, ale už je to složitější. Potřebuješ k tomu nějákej notebook, prográmek asi tak za 1500,-- a datovej kabel se zástrčkou myslim za pár stovek. A pak už si můžeš načítat data z řídící jednotky, vylogovat seznam závad, sledovat různý hodnoty za chodu motoru a tak. .
A nebo si pořídit TRABANTa 601 . Tam můžeš lejt technickej benzín a bude to chodit jako víno. Na štelování karbecu ti stačí jeden dlouhej šroubovák a dobrý ucho. Olej neměníš ( 2-takt), ventily nešteluješ (2-takt). Notebook nebotřebuješ, a do nouzáku Ti řídící jednotka nespadne .
A nebo si pořídit TRABANTa 601 . Tam můžeš lejt technickej benzín a bude to chodit jako víno. Na štelování karbecu ti stačí jeden dlouhej šroubovák a dobrý ucho. Olej neměníš ( 2-takt), ventily nešteluješ (2-takt). Notebook nebotřebuješ, a do nouzáku Ti řídící jednotka nespadne .
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
nouzák se vymaže po vypnutí klíčku. Stačí chcípnout, nastartovat a jede se normálně dál. V paměti zůstane závada napsaná, ale motor jede zase normálně. Teda pokud je vše OK. Když mi blbla regulace turba, tak jsem to chcípal i na dálnici ve 160 km
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série