VW 1.9TDi, mozne problemy pri pomeru 50:50 ????

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
Maciozo
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 27 srp 2006, 08:12

VW 1.9TDi, mozne problemy pri pomeru 50:50 ????

Příspěvek od Maciozo »

Zdravim, jsem tu novy a kamos me prekecal, at taky zacu jezdit na olej, ze jezdi na samotnej olej vylitej z fritaku a ze se nemuze nic stat (taky 1.9TDi), tak shanim informace, na co si dat pozor, abych neodrovnal auto?

1. Na co si dat pozor, potreba nejake nutne upravy?
3. Do kolika stupnu venkovni teploty muzu jezdit na olej bez uprav motoru?
2. Muzu jezdit bez nejakych uprav motoru pouze na olej, nebo radeji redit 50:50 ?
3. Jaky olej pouzit? Repkovy, slunecnice, soja ? Jakou znacku?

Mam VW Passat 1.9TDi, 110Kw, rok 1997, 180tis.km a nerad bych o nej prisel :roll:
Verim ze je tady dostatecny pocet odborniku a ze mi ve zkratce poradi.
PS: na tenhle server jsem narazil az dneska a velice se mi tu libi co se tyce obsahu :o
Naposledy upravil(a) Maciozo dne 27 srp 2006, 11:58, celkem upraveno 1 x.
PeterG
Přispěvovatel
Příspěvky: 52
Registrován: 20 čer 2006, 09:06
Bydliště: Bratislava, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: VW 1.9TDi, mozne problemy pri pomeru 50:50 ????

Příspěvek od PeterG »

Maciozo píše:Zdravim, jsem tu novy a kamos me prekecal, at taky zacu jezdit na olej, ze jezdi na samotnej olej vylitej z fritaku a ze se nemuze nic stat (taky 1.9TDi), tak shanim informace, na co si dat pozor, abych neodrovnal auto?

1. Na co si dat pozor, potreba nejake nutne upravy?
3. Do kolika stupnu venkovni teploty muzu jezdit na olej bez uprav motoru?
2. Muzu jezdit bez nejakych uprav motoru pouze na olej, nebo radeji redit 50:50 ?
3. Jaky olej pouzit? Repkovy, slunecnice, soja ? Jakou znacku?

Mam VW Passat 1.9TDi, 110Kw, rok 1997 a nerad bych o nej prisel :roll:
Verim ze je tady dostatecny pocet odborniku a ze mi ve zkratce poradi.
PS: na tenhle server jsem narazil az dneska a velice se mi tu libi co se tyce obsahu :o
No mas celkom vhodne auto. Podla mna mozes aj bez uprav jazdit na olej. Ale dost to zalezi od stavu motora. Pri 50:50 by si nemal mat problemy (mimo zimnych mesiacov). Najvhodnejsi je repkovy. Hovorim z vlastnej skusenosti pri pouzivani 100% oleja bez uprav. Jazdil som na sojovy a po 8.000 km nastali problemy. Po zriedeni s naftou (cca 25% nafta) prestali. Ked som pouzival repkovy, nemal som problemy ani za chladneho pocasia. Bohuzial ten neviem zohnat za dobru cenu. Kedze mas Passat, asi by bola hlupost setrit na upravach. Za 15.000 Kc mas dvojnadrzovy system. Predpokladam, ze s pracou do 20.000,-Kc. Potom by si uz nemal mat problemy. Urcite by som odporucal zohnat si obtokovy (by-pass) filter motoroveho oleja (5.000,-Kc). Bude zachytavat aj tie najmensie ciastocky v motorovom oleji a urcite spomali polymerizaciu. Ak o tom nic nevies, skus si to nastudovat. K polymerizacii bude takmer isto dochadzat. Ked si das urobit upravu aj s obtokovym filtrom, mal vy si najazdit este vela-vela kilometrov:-)
Octavia 1.9SDi,09/01.Jazdil som na 100% RO bez úprav od 04/06. Pôvodne najazdených 122tkm. Teraz už 136tkm. Po 8tkm problem. starty, nekludny motor. Posl.6tkm iba nafta.
Repk.olej=Nižšia spotreba, super výkon, Sójový=Vyš.sp. o cca 15%, horší chod.
Maciozo
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 27 srp 2006, 08:12

Re: VW 1.9TDi, mozne problemy pri pomeru 50:50 ????

Příspěvek od Maciozo »

PeterG píše: No mas celkom vhodne auto. Podla mna mozes aj bez uprav jazdit na olej. Ale dost to zalezi od stavu motora. Pri 50:50 by si nemal mat problemy (mimo zimnych mesiacov). Najvhodnejsi je repkovy. Hovorim z vlastnej skusenosti pri pouzivani 100% oleja bez uprav. Jazdil som na sojovy a po 8.000 km nastali problemy. Po zriedeni s naftou (cca 25% nafta) prestali. Ked som pouzival repkovy, nemal som problemy ani za chladneho pocasia. Bohuzial ten neviem zohnat za dobru cenu. Kedze mas Passat, asi by bola hlupost setrit na upravach. Za 15.000 Kc mas dvojnadrzovy system. Predpokladam, ze s pracou do 20.000,-Kc. Potom by si uz nemal mat problemy. Urcite by som odporucal zohnat si obtokovy (by-pass) filter motoroveho oleja (5.000,-Kc). Bude zachytavat aj tie najmensie ciastocky v motorovom oleji a urcite spomali polymerizaciu. Ak o tom nic nevies, skus si to nastudovat. K polymerizacii bude takmer isto dochadzat. Ked si das urobit upravu aj s obtokovym filtrom, mal vy si najazdit este vela-vela kilometrov:-)
obtokovy (by-pass) filter motoroveho oleja (5.000,-Kc) to zni velice zajimave, kde je mozno jej sehnat? Taky se divam po letacich ze Supermarketu a jak naschval v okoli Vysociny a Brna zadnej repkovej olej v akci! :(
Update: s heslem kdo hleda najde: automotive.europecon.net ;)
PeterG
Přispěvovatel
Příspěvky: 52
Registrován: 20 čer 2006, 09:06
Bydliště: Bratislava, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: VW 1.9TDi, mozne problemy pri pomeru 50:50 ????

Příspěvek od PeterG »

Maciozo píše:
PeterG píše: No mas celkom vhodne auto. Podla mna mozes aj bez uprav jazdit na olej. Ale dost to zalezi od stavu motora. Pri 50:50 by si nemal mat problemy (mimo zimnych mesiacov). Najvhodnejsi je repkovy. Hovorim z vlastnej skusenosti pri pouzivani 100% oleja bez uprav. Jazdil som na sojovy a po 8.000 km nastali problemy. Po zriedeni s naftou (cca 25% nafta) prestali. Ked som pouzival repkovy, nemal som problemy ani za chladneho pocasia. Bohuzial ten neviem zohnat za dobru cenu. Kedze mas Passat, asi by bola hlupost setrit na upravach. Za 15.000 Kc mas dvojnadrzovy system. Predpokladam, ze s pracou do 20.000,-Kc. Potom by si uz nemal mat problemy. Urcite by som odporucal zohnat si obtokovy (by-pass) filter motoroveho oleja (5.000,-Kc). Bude zachytavat aj tie najmensie ciastocky v motorovom oleji a urcite spomali polymerizaciu. Ak o tom nic nevies, skus si to nastudovat. K polymerizacii bude takmer isto dochadzat. Ked si das urobit upravu aj s obtokovym filtrom, mal vy si najazdit este vela-vela kilometrov:-)
obtokovy (by-pass) filter motoroveho oleja (5.000,-Kc) to zni velice zajimave, kde je mozno jej sehnat? Taky se divam po letacich ze Supermarketu a jak naschval v okoli Vysociny a Brna zadnej repkovej olej v akci! :(
Update: s heslem kdo hleda najde: automotive.europecon.net ;)
Presne tak. Tiez som si ho kupil, ale nepasuje mi, lebo mam novsi model. Tebe bude pasovat. Mne uz vyvijaju adapter :-)
Octavia 1.9SDi,09/01.Jazdil som na 100% RO bez úprav od 04/06. Pôvodne najazdených 122tkm. Teraz už 136tkm. Po 8tkm problem. starty, nekludny motor. Posl.6tkm iba nafta.
Repk.olej=Nižšia spotreba, super výkon, Sójový=Vyš.sp. o cca 15%, horší chod.
Uživatelský avatar
octavia_66_tdi
Přispěvovatel
Příspěvky: 183
Registrován: 05 úno 2006, 10:21

olej octavia tdi 66

Příspěvek od octavia_66_tdi »

jezdil jsem na poměr 50:50 , ne v zime..

poznatky: po cca 8000km zacal pribivat olej a hrozne smrdel fritakem!
(octa mela najeto 170.000km)

nyni golf3 tdi a olej do nadrze nesmí...

pomohl by asi predehrev ale na to nemam moznosti vyroby, tak tankuju naftu (noteeth) a jezdim hold draz ale jezdim (LOL)



a jestli ten tvuj kamos fakt jezdi na cistej bez uprav, tak to je fakt sebevrah (wallbash)

otazka casu kdy to zadre...
mrkni na jeho ranni starty, to jsou dejmy co? nespalenej olej a ten jde i do oleje :wink:
Naposledy upravil(a) octavia_66_tdi dne 11 říj 2006, 21:36, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18

Příspěvek od Kuba »

Důrazně varuji všechny, kteří myslí, že dlouhodobý provoz na 100% rostlináč bez jakýchkoliv úprav na vozidle nezpůsobí problémy ! Shora uvedený příspěvky považuju za zavádějící !

Přeposílám stručné shrnutí poznatků ohledně přestaveb pro nového návštěvníka tohodle fóra ( v minulosti jsem to už do fóra dával ) :

S PŘEDEHŘEVEM lze používat tzv. JEDNONÁDRŽOVÝ system a system tzv.DVOUNÁDRŽOVÝ. U JEDNONÁDRŽOVÉHO systému má vozidlo pouze jednu nádrž, která obsahuje jen rostlinný olej, na který se startuje i jezdí. V zimním období pod – 0 st.C se přesto přidává do 5 % oleje, pod - 10 st.C do 20 % rostl. Pokud vozidlo stojí venku déle než 50 hodin a venkovní teplota je trvale nižší než cca. -17 st.C., pak se přidává u JEDNONÁDRŽOVÉHO systemu do nádrže motorové nafty ještě více, což se ale v našich zeměpisných šířkách stává opravdu zřídka.

Zásadně je pro JEDNONÁDRŽOVÝ systém S PŘEDEHŘEVEM nejvhodnější motor s řadovým čerpadlem. Vhodný je i motor s čerpadlem rotačním typu BOSCH. Naprosto nevhodná jsou čerpadla typu LUCAS, CAV, Stanadyne, RotoDiesel a Delphi.

Motory s přímym vstřkem paliva (TDI, CDI HDI) jsou pro provoz s JEDNONÁDRŽOVÝM systémem méně vhodná. Sice lze i tato vozidla přestavět, jsou však pro bezpečný provoz nutná další opatření, jako je změna geometrie trysek vstřikovačů a v některých případech i softwarové úpravy řídící jednotky, která reguluje některé parametry. Nutná je i výměna žhavících svíček za jiný typ ( delší ) a ještě některé další úpravy, jako je částečné předehřívání nádrží apod.

Nutnou podmínkou JEDNONÁDRŽOVÝCH systému je – krom shora uvedeného – předehřívání rostl.oleje jak výměníkem typu voda-rostl.olej, tak i elektricky, což vyžaduje další úpravy. Většina odborných firem specialisovaných na přestavbu vozidel pro provoz na rostl.olej proto právě vozy s motory s přímym vstřikem paliva do válců (tedy typ TDI, CDI. HDI) na JEDNONÁDRŹOVÉ systémy NEPŘESTAVUJE a používá jen systémy DVOUNÁDRŽOVÉ. Opravdoví „fachmani“, jako je např. fa. Elsbett v Německu, má vlastní vývoj a některá vozidla (TDI od VW i ŠKODA) i přesto, že mají motory s přímym vstřikováním paliva, na JEDNONÁDRŽOVÉ systemy přestavuje a další (HDI, CDI) připravuje. Určitě je to daleko větší komfort mít jen jednu nádrž a nic nepřepínat a nemyslet na „naftu“, ale je to technicky složitější, taková přestavbička.....

DVOUNÁDRŽOVÉ systémy, jak asi víte, fungují spolehlivě u všech dieselových motorů bez ohledu na způsob vstřikování a jejich přestavba je daleko jednodušší. Jak už jsem psal jinde, startuje se na naftu a po dosažení určité teploty předehřívaného paliva (od cca. 45 – 50 st.C) se přepne na rostlináč, a to buď manuálně nebo to u lepších systémů provádí termostaticky hlídaná automatika. Pokud je vozidlo déle odstaveno (uvádí se déle než 1 h), pak je třeba několik málo minut PŘED ODSTAVENÍM přepnout zpět na naftu, aby se paliv.systém propláchl naftou a studený start proběhl hladce. Fajnovější systémy mají i pro tento účel automatiku, která po delší odstávce vozidla sama (!!!) systém propláchne... tomu říkám „friťácký komfort“ a sám si svoje autíčko jednou takhle dovybavím.

K dalším úpravám na provoz na rostl.olej m.j. dále patří jak u JEDNONÁDRŽOVÉHO tak i u DVOUNÁDRŽOVĚHO systému např. výměna palivového potrubí za potrubí s větší světlostí ( vnitř.průměr min.10 – 13 mm), vyjma systémů, které mají pomocné čerpadlo, dobře nastavené vstřikovače na max.povolený rozprašovací tlak apod.

Sami vidíte, že tak jednoduchá to vše tedy zas není, je to skutečně „věda“, ale dobrá přestavba majiteli vozidla pak opravdu dělá radost.
[/b]
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Maciozo
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 27 srp 2006, 08:12

Příspěvek od Maciozo »

Dekuji za objasneni nekolika zasadnich veci... Netusil jsem ze je to az takhle slozity proces jezdit na olej (to jsem zvedav jak dlouho budou jezdit kamaradi na jetej olej z fritaku bez uprav motoru) :?
Zkusim zpocatku redit 50:50 dokud bude jeste teplo a pak se uvidi podle financi na prestavbu...
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

To Kuba: "Naprosto nevhodná jsou čerpadla typu LUCAS, CAV, Stanadyne, RotoDiesel a Delphi. "

Obecnym problemem techto cerpadel pry byva, jak jsem se uz tady parkrat dozvedel konstrukcne "slabe" podavaci cerpadlo resp. jeho hnaci hridel ktera nevydrzi napor husteho oleje.
Bohuzel nemam pristup k schematum vstr.cerpadel Lukas a nevim jak tam je reseno to podavani paliva ale napada me, jestli by neslo cerpadylko uplne vyradit a hnat olej do vstr. cerpadla elektricky jako u benzinaku el. cerpadlem. Majitelum felicii a ostatnich no-bosch dieslu by to mohlo pomoci.
E91 N52B30 :)
PeterG
Přispěvovatel
Příspěvky: 52
Registrován: 20 čer 2006, 09:06
Bydliště: Bratislava, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

to kuba

Příspěvek od PeterG »

nepopieram ze mas vela znalosti z tejto oblasti. to je predsa individualne. koľko km si najazdil na olej bez uprav? ja som 8000km nemal ziadne problemy. ked som zmenil na naftu, problemy sa stratili. preco to 8000km fungovalo? asi treba zistit v com je problem a vyriesit ho. potom najazdim dalsich 8000km a postaram sa o neopakovanie toho problemu. aky vazny problem u mna moze nastat? cerpadlo? bosch vydrzi. trysky? ak sa zanesu, vycistim ich.
Octavia 1.9SDi,09/01.Jazdil som na 100% RO bez úprav od 04/06. Pôvodne najazdených 122tkm. Teraz už 136tkm. Po 8tkm problem. starty, nekludny motor. Posl.6tkm iba nafta.
Repk.olej=Nižšia spotreba, super výkon, Sójový=Vyš.sp. o cca 15%, horší chod.
PeterG
Přispěvovatel
Příspěvky: 52
Registrován: 20 čer 2006, 09:06
Bydliště: Bratislava, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

to kuba

Příspěvek od PeterG »

nepopieram ze mas vela znalosti z tejto oblasti. to je predsa individualne. koľko km si najazdil na olej bez uprav? ja som 8000km nemal ziadne problemy. ked som zmenil na naftu, problemy sa stratili. preco to 8000km fungovalo? asi treba zistit v com je problem a vyriesit ho. potom najazdim dalsich 8000km a postaram sa o neopakovanie toho problemu. aky vazny problem u mna moze nastat? cerpadlo? bosch vydrzi. trysky? ak sa zanesu, vycistim ich.
Octavia 1.9SDi,09/01.Jazdil som na 100% RO bez úprav od 04/06. Pôvodne najazdených 122tkm. Teraz už 136tkm. Po 8tkm problem. starty, nekludny motor. Posl.6tkm iba nafta.
Repk.olej=Nižšia spotreba, super výkon, Sójový=Vyš.sp. o cca 15%, horší chod.
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“