Jak startuje VW na olej?
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 120
- Registrován: 22 srp 2006, 15:40
- Bydliště: Třebíč
Jak startuje VW na olej?
Přátelé, kolegové, olejáři, jak Vám startuje VW teď v létě na olej? Mám B5 a jezdím na 100%olej a teď v létě to startuje hůř. Točí startér tak 5 sekund než to chytně, pak oblak kouře a pak už OK. Mám tam předehřev - home made a ten samo funguje až po zahřátí motoru a musím dodělat ještě 2 nýádrž...
Ale ty starty...
Ale ty starty...
ty starty u Forda taky nic moc
zdarec sice mně tvé starty mrzí, ale jsem rád že v tom nejsem sám. Mám escorta teď jsem dával nový pístní kroužky a stejně to stojí za prd. Na čistej olej to stratuje fakt hrůza. Mám tam taky jen předehřev po domácku dělanej, ale olej to ohřeje celkem dobře. Původně jsem to dělal jen pro účel aby to prošlo naftovým filtrem v zimně, ale teď co jsem trochu chytřejší budu asi dávat nějakej originál aby to mělo správnou teplotu co to má mít. Jinak měnil jsem Lucase za Bosche, ale toho se mi taky podařilo zadřít. Nevím proč. Vyměnil jsem naftovej filtr a po ujetí 50 km se to raflo na osičce a vnitřek se celej rozlámal. Mám podezření, že tam šel vzduch a jak to špatně mazalo tak se to kouslo. Nevím mám s tím jen samý problémy. Teď jsem tam dal půl na půl s bio naftou, ale má to pořád nepravidelnej chod na volnoběh a bíle to kouří ve městě v zácpě je to celkem nepříjemný když víš že to jde z tvýho auta (. Měl jsem dvounádržovej systém, ale ten mám teď na chvíli venku pač musím na technickou tak aby neměli keci.
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 120
- Registrován: 22 srp 2006, 15:40
- Bydliště: Třebíč
No a na co jezdíš teď? na 100% olej?
Já jsem u Golfa neměl v létě problémy ani se startama. Jinak žádný další problémy s čerpadlem atd.
Právě jsem četl dost Tvejch příspěvků a v některejch vidím, že se dost vyznáš. Já vlastně jen asi rok jezdím na olej a konferu na Diesel power sleduju asi 14 dní. Ale vydal jsem se dobrou cestou už před časem, protože jsem logicky usoudil, že předehřev musí pomoct a přepínání paliva taky....a ono se to přímo prodává hotový...
Jinak hodně zkušeností mi přijde že má i ten VW 16Td - 12 mm hadice, 2x ventil, předehřev....
Ten člověk je taky technicky výbornej.
Já jsem u Golfa neměl v létě problémy ani se startama. Jinak žádný další problémy s čerpadlem atd.
Právě jsem četl dost Tvejch příspěvků a v některejch vidím, že se dost vyznáš. Já vlastně jen asi rok jezdím na olej a konferu na Diesel power sleduju asi 14 dní. Ale vydal jsem se dobrou cestou už před časem, protože jsem logicky usoudil, že předehřev musí pomoct a přepínání paliva taky....a ono se to přímo prodává hotový...
Jinak hodně zkušeností mi přijde že má i ten VW 16Td - 12 mm hadice, 2x ventil, předehřev....
Ten člověk je taky technicky výbornej.
na co jezdím?
no teď mám natankováno tak 30 % bio nafty a zbytek použitej friťák a ráno i večer mi to chytá konečně parádně. Tak 2 - 3 protočí startér a běží to. O tom by se mi dřív mohlo jen zdát. Snad za to může výměna kroužků nebo ta lepší směs. No každopádně jak udělám technickou tak tan dávám zase druhou nádrž a překopu to na dvounádrž. systém s ventilama a vším potřebným. Potřeboval bych spíš poradit kdo by věděl jak odstranit dost neklidnej chod motoru na volnoběh. Ten mám nastavenej na 1 000 otáček. A dost to bíle kouří
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 120
- Registrován: 22 srp 2006, 15:40
- Bydliště: Třebíč
No rozhodně budu předělávat na dvou nádrž. Jen že Golf mi chytal i na oil super v létě.
A když přepínáte na druhou nádrž, řeší se i přepínání vracečky, nebo tu chvílu jde vracečkou nafta do hlavní nádrže ve který je oil a míchá se to ??? A jak dlouho před koncem jízdy je potřeba přepnout aby to stačilo nasát naftu a pak byl start v poho???
A když přepínáte na druhou nádrž, řeší se i přepínání vracečky, nebo tu chvílu jde vracečkou nafta do hlavní nádrže ve který je oil a míchá se to ??? A jak dlouho před koncem jízdy je potřeba přepnout aby to stačilo nasát naftu a pak byl start v poho???
TDI auto
Já mám vyřešené i přepíání zpětný větve od čerpadla - je tam taky 1 elektromagnetickej, 3-cestnej ventil, takže při přepnutí na "naftu" se vrací z čerpadla a z přepadovejch hadiček vstřikovačů palivo do nádrže s naftou. Při přepnutí na "rostlináč" se pakl vrací palivo do nádržky na rostlináč. I tak se pochopitelně vždy trochu "naředí" ta která nádrž jiným palivem, totiž objemem, kterej zůstal v systemu než se to propláchne, ale to nevadí.
Doba, kdy se má přepnout před delším ukončením jízdy zas na naftu, je pochopitelně odvislá od objemu paliva (roslináče), kterej má bejt "vyměněn" nebo alespoň "naředěn" naftou. Jeikož mám přepínací 3-cestnej hlavní ventil už před deskovym výmeníkem (tedy mezi filtrem a výměníkem, ohřívá se tak i nafta aby po přepnutí na rostlináč vše bylo už předehřátý a neutrpěly díly čerpadla teplotní šok - filtr má taky samostatnej předehřev), tak je potřeba přepínat dost brzo, tak 3 km před ukončenim jízdy. Pozná se to tak, že když pak ráno auto špatně chytá, tak člověk přepnul moc "pozdě". časem si zvykneš a získáš "feeling".
Doba, kdy se má přepnout před delším ukončením jízdy zas na naftu, je pochopitelně odvislá od objemu paliva (roslináče), kterej má bejt "vyměněn" nebo alespoň "naředěn" naftou. Jeikož mám přepínací 3-cestnej hlavní ventil už před deskovym výmeníkem (tedy mezi filtrem a výměníkem, ohřívá se tak i nafta aby po přepnutí na rostlináč vše bylo už předehřátý a neutrpěly díly čerpadla teplotní šok - filtr má taky samostatnej předehřev), tak je potřeba přepínat dost brzo, tak 3 km před ukončenim jízdy. Pozná se to tak, že když pak ráno auto špatně chytá, tak člověk přepnul moc "pozdě". časem si zvykneš a získáš "feeling".
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Težko říct. Tahle otázka se často diskutuje na německejch fórech. Problém neni ani tak, když přepneš z oleje (ohřátej) zpět na studenou naftu, ale naopak, když přepínáš z nafty na olej, ale system máš navrženej tak, že čerpadlo ( a objem nafty v něm ) je studený, protože naftu nepředehříváš ( nejde do výměníku ), ale ve výměníku je předehřátej olej, kterej v okamžiku přepnutí pustíš do studenýho čerpadla. Údajně nehrozí tak nějáké "kousnutí" čerpadla či tak, ale blbý je spíš to, že horkej olej se tim ve studenym čerpadlu dočasně ochladí a než dojde k vyrovnání teplot a ohřátí čerpadla tak to prostě nemá optimální provozní podmínky, do vstřikovačú se dostává už značně ochlazenej rostlináš, je tužší,hůř se rozprašuje, hrozí tvorba usazenin, u TDIček i HDIček se nařeďuje motor.olej a tak.
Proto se to někdy ( mám to taky tak vyřešený ) dělá tak, že třícestnej elektromagn. ventil je PŘED výměníkem s tím, že ohříváš už i naftu. Objemy, který potřebuješ na průplachy jsou sice o něco větší, ale nic neni úplně zadarmo, no . Ono ale neškodí, když se čerpadlo i vstřikovače propláchnou naftou kvůli možnýmu vyčištění.
Proto se to někdy ( mám to taky tak vyřešený ) dělá tak, že třícestnej elektromagn. ventil je PŘED výměníkem s tím, že ohříváš už i naftu. Objemy, který potřebuješ na průplachy jsou sice o něco větší, ale nic neni úplně zadarmo, no . Ono ale neškodí, když se čerpadlo i vstřikovače propláchnou naftou kvůli možnýmu vyčištění.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Já myslím, že studená nafta verzus horký olej nebude problém.Přeci jenom tam ten olej nehrkne naráz a tu naftu postupně ředí.Co si myslím, že je důležité, pokud není motor dostatečně zahřátý tak tomu nešlapat za krk.A občas ujet třeba 20km na naftu, aby se systém propláchl.
Ford Transit 2.5 DI 51kw
AUDI A4 1.9 TDI 8E 130 HP palivo nafta
AUDI A4 1.9 TDI 8E 130 HP palivo nafta