Carbón ako naň?

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
julio tabi
Přispěvovatel
Příspěvky: 95
Registrován: 02 úno 2006, 20:57
Bydliště: nitra

Carbón ako naň?

Příspěvek od julio tabi »

Poradte ak viete čosi na odstránenie karbonu z: sacie kanály,spaľovací priestor,piesty ,krúžky.ROZOBRAŤ a vyčistiť to viem !!! 1. valec mi na cargu stratil tlak.Má 11 ostatné 3 majú po 28,a pribuda olej v olejovej vani.Na 500 km asi 1 cm. Najazdené asi 130 000 na RO.DOTERAZ bez problémov až na jednu polymerizáciu oleja.Ale to bola moja chyba 60 000 som ho nevymenil. Ďakujem julio
Ropák
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 03 úno 2006, 22:14

Příspěvek od Ropák »

To budeš asi muset rozebrat, takový malý tlak a ještě příbytek oleje(přitom by měl olej v motoru při vadných kroužkách ubývat) to bude pořádná rýha nebo propálený ventil a ne zapečené kruhy a ješě asi potečou všechny trysky, protože takový příbytek oleje není normální.
julio tabi
Přispěvovatel
Příspěvky: 95
Registrován: 02 úno 2006, 20:57
Bydliště: nitra

Příspěvek od julio tabi »

Už to máme! Je to následok polymerizácie oleja! Valec je doryhovaný,popraskaný,piest po krajoch olúpaný.Trysky sú všetky ok.Na hlave usadenina huspeniny.
Poučenie:či DELO 400, Castrol,Shell,Madit alebo akýkoľvek iný olej max.15 OOO a vymeniť alebo pol rok. Múdri učte sa na chybách iných, tí ostatní na vlastných. julio
Ropák
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 03 úno 2006, 22:14

Příspěvek od Ropák »

Tos to teda důkladně otestoval, o kolik se dá přejed výměna oleje a ještě v zimě s extra studenými starty s příměsí lepidla z RO. Jáká je prosímtě předepsaná lhůta výměny na tom co ti kleklo. Já jsem totiž po namontování sady na RO zkrátil radši o třetinu výměnné lhůty aspon v zimě, ale jak si vyzkoušel je to asi zbytečné, začnu ho měnit normálně. Dík za všechny za nejdrašší možné otestování.
julio tabi
Přispěvovatel
Příspěvky: 95
Registrován: 02 úno 2006, 20:57
Bydliště: nitra

Příspěvek od julio tabi »

Aj táto zlá skúsenosť je na čosi dobrá! V aute som mal namontovaný od septembra 2004 TRABOLD filter.Jeho fantastickou vlastnosťou je že keď nefunguje je studený.Jazdili sme olej DELO 400 kde limit výmeny odporúča výrobca oleja po 80 000km.Takže dôvod na výmenu z tohoto pohľadu nebol. Vždy keď som sa opýtal vodiča či je po jazde teplý dostal som odpoveď že všetko je ok.On je totiž studený aj vtedy keď je upchatá vložka aj vtedy keď je olej tak hustý že ho čerpadlo nepretlačí.Takže teraz súbežne s opravou natiahneme signalizáciu teploty do kabiny priamo previazanú na kontrolku mazania motora.V tomto prípade som to vyhodnotil ako zlyhanie ľud. faktoru. Ak by Vás v budúcnosti postretlo šťastie v podobe polymerizácie jediné čo viem odporučiť je rozobrať motor,vyčistiť tlakom všetky kanály,odkarbonovať .AK má niekto lepšie riešenie zo srdca ho prijmem ! Včera nám páni poslanci odsúhlasili O- ovú daň pri použ.rast oleja.Takže hurá na ďalšie km s RO (RASOLOM) julio
Libor Hanzal
Přispěvovatel
Příspěvky: 548
Registrován: 24 led 2006, 14:00
Bydliště: Trhové Sviny u Č.B.

karbon v soustavě

Příspěvek od Libor Hanzal »

Tady je má zkušenost .Při používání ro. a používání čipu který nadměrně kouří jsem popravil 2 starší turba.Po instalaci úplně nového kousku bylo jeho ko. již v 1500 km.Jednalo se o variabl turbo z 96KW.Důvod? Zakarbonované protilopatky v poloze max. tlaku. Mam ponaučení ,že u tohoto typu turba je důležité zabezpečit dokonalé spalování bez oblak dýmu za autem.
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18

Příspěvek od Kuba »

:P :P To je ale známá věc, že turbodmýchadla s variabilní geometrií nastavování lopatek (VGT) jsou náchylný na tvorbu sazí. Mnohdy se zanesou i pokud je motor a spalování vpořádku, protože tvorbě sazí ve výfukových plynech je u dieselového motoru nedá zabránit. Situaci zhoršuje fakt, že tyhle motory ( dnes už vlastně všechny naftové motory ) kvůli redukci tvorby NOx částečně recyklují ( "znovu spalují" ) výfukové plyny (ARF) a situace se tak ještě zhoršuje. Vede to nejen k poškozování turbodmýchadel, ale i k zanášení sacích kanálků sazemi i mlhou z oleje a k dalším závažným potížím, který se ale mnohdy objevují až po ujetí 200.000 km hranice. K totální havárii turba sice dochází málokdy, horší jsou ale přidružené problémy kterých si řidič mnohdy ani nevšimne jako je např. pozvolné snižování výkonu vozidla, změna charakterisktiky točivého momentu motoru apod. Proto si mnozí fandové ( hlavně v Německu ) zařízení, které část výfukových plynů zase přivádí zpět do spalovacího prostoru, jednoduše vypínají - snižuje se tím dokonce i nepatrně spotřeba. Je ale třeba vědět jak na to, aby např. motory se systemem OBD skrz řídící jednotku pak nehlásily poruchu (R)

:roll: Zlatý mechanický diesely ! Jejich o něco vyšší měrná spotřeba paliva a nižší specifický výkon bohatě vynahradí takové potíže a především potenciální zdroje dodatečných nákladů hlavně když chci jezdit s jednou károu xxx set ticíc km 8) 8) 8)
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
julio tabi
Přispěvovatel
Příspěvky: 95
Registrován: 02 úno 2006, 20:57
Bydliště: nitra

A znova fičí cez kaluže

Příspěvek od julio tabi »

Takže dnes na obed sa ozval šepot chryzantém opraveného carga samozrejme na RO.
Sumár: 4 vložky,jeden piest s ojnicou,4 x krúžky,všetky ložiská ,nové turbo ,filtre,tesnenia,robota.Skúsenosť za 65 litrov. A trošku slovenskej škodoradosti k tomu:po mne prišiel so 6valcom, so zlomenou klukou ,rozbitými rozvodmi a blokom.Mal smolu jazdil na diesel.Takže "čo sa má stať sa stane" s pozdravom julio
Uživatelský avatar
Tkevlar
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 23 led 2006, 17:29
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tkevlar »

Uz nevim kde jsem to cetl, ale bylo tam neco ve smyslu ze pokud jezdis na RO tak chce cas od casu sundat vstrikovace a tam to procistit. Je to tak? a cim to procistit kdyz mam stary komurkac?
AR 155 1.8TS
ex. Fiat Tipo 1.7D
julio tabi
Přispěvovatel
Příspěvky: 95
Registrován: 02 úno 2006, 20:57
Bydliště: nitra

Příspěvek od julio tabi »

To že je tam carbon bolo len podozrenie.Toto nemá EGR a skutočne na naše prekvapenie to bolo neuveriteľne čisté.Na 1.a 4.valci boli zapečené krúžky.Preto sa museli aj valce meniť a prekrúžkovať.Zanesené sme mali sacie kanály v dailyne,ale tak že už nezatvárali ventily(funkčné EGR).Teraz sme ho zaslepili. julio
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4148
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Skúsenosť za 65 litrov. A....
To by bylo normální ropy za ty prachy. A bez starostí.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
julio tabi
Přispěvovatel
Příspěvky: 95
Registrován: 02 úno 2006, 20:57
Bydliště: nitra

Příspěvek od julio tabi »

To je pravda ale ten šesťvalec po mne na ňu jazdil! julio
Zelenka
Sběrač informací
Příspěvky: 43
Registrován: 25 bře 2006, 21:16

Příspěvek od Zelenka »

Tkevlar píše:Uz nevim kde jsem to cetl, ale bylo tam neco ve smyslu ze pokud jezdis na RO tak chce cas od casu sundat vstrikovace a tam to procistit. Je to tak? a cim to procistit kdyz mam stary komurkac?
Taky jsem to měl zasraný karbonem pod jedním střikem byla jen malinká dírka a vaše skušenosti s karbonem. :o :o :o
Peugeot partner 1.9 D
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 24 led 2006, 21:23

Karbon je nejvíc z vyjeťáku

Příspěvek od dvorky1 »

Zelenka píše:
Tkevlar píše:Uz nevim kde jsem to cetl, ale bylo tam neco ve smyslu ze pokud jezdis na RO tak chce cas od casu sundat vstrikovace a tam to procistit. Je to tak? a cim to procistit kdyz mam stary komurkac?
Taky jsem to měl zasraný karbonem pod jedním střikem byla jen malinká dírka a vaše skušenosti s karbonem. :o :o :o
řekl bych že na ten rostliňáč se karbonu moc netvoří horší je to pokud jezdíš na vyjetej olej z motoru. To jsem měl zkušenosti, že jsem to musel čisti každých 1 500 Km. To mi to i špatně startovalo než jsem to vždycky vyčistil. Zvětšoval jsem i díry v těch žáruvzdorných měděných podložkách a stejně se to vždy hned zakarbonovalo, až do dírky špendlíkové hlavičky. Šířka průměru vstřikované směsi. Teď jezdím na čistej rostliňák a bez karbonu :-)))
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“