Bionafta (směsná nafta) a motory PD

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
octavia_66_tdi
Přispěvovatel
Příspěvky: 183
Registrován: 05 úno 2006, 10:21

Bionafta (směsná nafta) a motory PD

Příspěvek od octavia_66_tdi »

Může mi někdo pořádně vysvětlit z jakého důvodu není dovolena Bio v motoru Octavie II tdi 77kw PD ?

O co tam jde, co tam je špatně? Gumičky na vstřikách se můžou poškodit?
Nebo tím jak se ohřívá a schlazuje chladičem není vhodná, nebo proč?

Píšu do ŠKODOVKY a odezva žádná.

Díky (noteeth)
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Re: Bionafta (směsná nafta) a motory PD

Příspěvek od slovacek.milos »

octavia_66_tdi píše:Může mi někdo pořádně vysvětlit z jakého důvodu není dovolena Bio v motoru Octavie II tdi 77kw PD ?

O co tam jde, co tam je špatně? Gumičky na vstřikách se můžou poškodit?
Nebo tím jak se ohřívá a schlazuje chladičem není vhodná, nebo proč?

Píšu do ŠKODOVKY a odezva žádná.

Díky (noteeth)
napiš kde to je zakázáno, jsou zde zkušenosti s PD 300000 km
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

podle mě je to jen papírová záležitost
auta od cca 1990 už Meřo (bionaftu) bez problémů zvládnou, ale prostě se výrobce brání problémům. Určitě by se našel blbeček, co by natankoval nádrž bionafty, pak by za půl roku najel 300km a šel by řešit problémy. Tak se dá na víčko nálepka a je klid. Je to jako se spotřebou oleje. Normální dle VW je litr na 1000km. A je klid, nikdo nic neřeší
Podlemě PD systém je nej na tyhle palivový pokusy, odolnost bahenní pumpy :)
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

MirekX píše:podle mě je to jen papírová záležitost
auta od cca 1990 už Meřo (bionaftu) bez problémů zvládnou, ale prostě se výrobce brání problémům. Určitě by se našel blbeček, co by natankoval nádrž bionafty, pak by za půl roku najel 300km a šel by řešit problémy. Tak se dá na víčko nálepka a je klid. Je to jako se spotřebou oleje. Normální dle VW je litr na 1000km. A je klid, nikdo nic neřeší
Podlemě PD systém je nej na tyhle palivový pokusy, odolnost bahenní pumpy :)
já zas někde četl že od roku 2OOO se musí palivové systémy vyrábět odolné proti metylesteru miloš
Uživatelský avatar
octavia_66_tdi
Přispěvovatel
Příspěvky: 183
Registrován: 05 úno 2006, 10:21

Příspěvek od octavia_66_tdi »

tak už jsem se dočkal odpovědi ŠKODA

Vážený pane XX,

k Vašemu dotazu sdělujeme: podrobné vysvětlení najdete v Návodu k obsluze, kapitola: Palivo.


Používání paliva SETA-Diesel (30 % RME podle EN 14214 a 70 % nafty) u našich výrobků nedoporučujeme, protože svým složením
neodpovídá ČSN (DIN) EN 590 a tyto motory nejsou pro jeho spalovaní uzpůsobeny. Používáním tohoto druhu pohonné hmoty může dojít
za zapříčinění jejich příměsí k poškození vstřikovacích elementů.

Podáváme Vám tuto informaci, s pozdravem
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

a proč to řešíš chceš jezdit na bionaftu, nebo na nějaké jiné palivo nebo co je cílem tvého bádání miloš :?
Uživatelský avatar
octavia_66_tdi
Přispěvovatel
Příspěvky: 183
Registrován: 05 úno 2006, 10:21

Příspěvek od octavia_66_tdi »

pídím se potom, zda bych na ní mohl jezdit :)

někde ale píšou že směsná nafta je podle čsn 590 (LOL)
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

octavia_66_tdi píše:pídím se potom, zda bych na ní mohl jezdit :)

někde ale píšou že směsná nafta je podle čsn 590 (LOL)
napiš kolik jezdíš za měsíc, kolik stojí nafta a kolik směná nafta a jakou máš spotřebu

nedávno jsem četl přispěvěk jak si borec udělal důmyslné zařízení kterým odpojoval LPG z kopce a šetřil palivo, z mých výpočtůmu vyšlo že denně ušetří 4 koruny a měsíčně 80 korun no udělal mi radost ;) miloš
Uživatelský avatar
octavia_66_tdi
Přispěvovatel
Příspěvky: 183
Registrován: 05 úno 2006, 10:21

Příspěvek od octavia_66_tdi »

me se to moc nevyplati, zajima me to kdybych jel nekam, kde smesku prodavaji, ze bych ji vzal..

najezdim tak 10-15 rok
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

octavia_66_tdi píše:me se to moc nevyplati, zajima me to kdybych jel nekam, kde smesku prodavaji, ze bych ji vzal..

najezdim tak 10-15 rok
pokud si koupíš dvojkovou koktu tak tě asi 2 tisíce nevytrhnou co bys na té směšné naftě za rok ušetřil, pokud tak málo jezdíš tak bych ji tam nedával vůbec mohou přijít nenadálá překvapení

moje náklady na ujetí l00 km jsou 12 korun což třeba zajímavé je miloš
Uživatelský avatar
octavia_66_tdi
Přispěvovatel
Příspěvky: 183
Registrován: 05 úno 2006, 10:21

Příspěvek od octavia_66_tdi »

slovacek.milos píše:
octavia_66_tdi píše:me se to moc nevyplati, zajima me to kdybych jel nekam, kde smesku prodavaji, ze bych ji vzal..

najezdim tak 10-15 rok
pokud si koupíš dvojkovou koktu tak tě asi 2 tisíce nevytrhnou co bys na té směšné naftě za rok ušetřil, pokud tak málo jezdíš tak bych ji tam nedával vůbec mohou přijít nenadálá překvapení

moje náklady na ujetí l00 km jsou 12 korun což třeba zajímavé je miloš


máš pravdu
Uživatelský avatar
Petr H.
Přispěvovatel
Příspěvky: 523
Registrován: 26 dub 2007, 18:20

Příspěvek od Petr H. »

slovacek.milos píše:moje náklady na ujetí l00 km jsou 12 korun což třeba zajímavé je miloš
(LOL) ještě malinké vylepšení miloš a začnou se z nádrže sypat peníze...
nemám žádnou kárku na naftu...
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Petr H. píše:
slovacek.milos píše:moje náklady na ujetí l00 km jsou 12 korun což třeba zajímavé je miloš
(LOL) ještě malinké vylepšení miloš a začnou se z nádrže sypat peníze...
logické to je , už jsem skoro blízko fak už jen malinko ,
internetové bankovnictví mám,
sáčky na peníze taky,
tento stav mě určitě nezaskočí :-D miloš
Uživatelský avatar
octavia_66_tdi
Přispěvovatel
Příspěvky: 183
Registrován: 05 úno 2006, 10:21

Příspěvek od octavia_66_tdi »

Další odpověď škoda-auto

Vážený pane xxx


omlouváme se za prodlevu s odpovědí vzhledem k vysoké frekvenci e-mailových dotazů

motory ve vozech Škoda splňující normu EU 4 a vyšší jsou citlivé na kvalitu paliva a mohou spalovat nejvýše palivo B5 (směs 5 % biosložky a 95 % nafty). Použití směsi s vyšším podílem biosložky (např. B30 nebo B10) má negativní dopad na motor - zanesení / zalepení vstřikování, ventilů, filtru DPF atd.

Starší motory (do EU 3 vč.) jsou schopny provozu na bionaftu, podrobnosti naleznete v návodu k obsluze (kapitola “Palivo”). V ČR jsou pravidla použití bionafty ve vozech Škoda následující:

Bionafta může být použita pouze v motorech splňujících normu EU 3 a nižší (1,4 TDI PD/55 kW, 1,9 SDI/50 kW, 1,9 TDI/66 kW, 1,9 TDI PD/74 kW, 1,9 TDI/81 kW a V6 2,5 TDI/114 kW) vyrobených do konce května 2007.

Bionafta musí splňovat normy DIN E 51 606/ EN 14214.
Bionafta může být míchána s naftou (EN 590) až do B100.
Nejsou přípustná žádná aditiva (např. benzin).
Teplotní limit pro provoz na bionaftu je -10°C.
Provoz na bionaftu může snížit výkon motoru a/nebo zvýšit spotřeb paliva.

S pozdravem a přáním hezkého dne


TAK JEN NECHÁPU PROČ EUROIII ANO A EURO IV NE.
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

jestli ti vrtá hlavou nějaká úspora tak se dívej na akce v supermarketech koktu krm levným olejem a aditivuj na čistěni trysek, stačí i polovina to je půl mililitru na litr jezdi od jara do podzimu a cypoviny kolem norem neřeš


řešíš jen problém pochopit co zde většina chápe ;) miloš
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“