mam problem,spatne mi to startuje Skoda octavia 1.9 tdi

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

chipmann
Aktivista
Příspěvky: 1110
Registrován: 01 říj 2008, 07:56
Odpovědi: 0
Bydliště: Ustecký kraj

Příspěvek od chipmann »

Fakt to může dělat baterka a nebo startér zkus si půjčit jinou baterii a nebo zastartovat přes kabely takhle jsem zjistil já že mám baterku v háji prostě motor nemá ty správné otáčky a jednotka nepřidá naftu !!!!!
OII RS 2.0TFSI chip,podvozek eibach, výfuk Miltek, bloff forge Motorsport, kola Thomason atd Kompletní diagnostika VAG 12.12.3
supermuf0090
Přispěvovatel
Příspěvky: 589
Registrován: 22 srp 2009, 20:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od supermuf0090 »

chipmann píše:Fakt to může dělat baterka a nebo startér zkus si půjčit jinou baterii a nebo zastartovat přes kabely takhle jsem zjistil já že mám baterku v háji prostě motor nemá ty správné otáčky a jednotka nepřidá naftu !!!!!
jj tu baterku bych taky nechal zmerit
Ford Galaxy I Ghia 1.9 TDi AFN 81 kW
Škoda 110L
Hyundai Elantra 2.0CRDi
Ford Transit 2,5TD
Fiat 127 MKI
VW Touareg 3.0 TDi
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Pokud dobře čtu, tak to studené chytá dobře. V tom případě lze usuzovat, že baterka je dobrá a skutečnost, že po odpojení snímače teploty motor nastartuje to potvrzuje, protože právě studený motor má největší nároky na startovací schopnost akumulátoru a na starter. A tady na tý točně jsem to říkal kolikrát a furt se bude diskutovat o baterce a starteru a odstraňovat následek a né příčina. Příčina je v opotřebení čerpadla, kdy v malých otáčkách je únik teplé nafty kolem rotačního pístu tak velý, že to co zbývá nestačí na úspěšný start a ECU si s tím nedovede poradit. Buď vyměnit čerpadlo, nebo upravit soft, nebo nejlevnější řešení: ODPOR.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
ohrt
Přispěvovatel
Příspěvky: 69
Registrován: 28 úno 2009, 20:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od ohrt »

origoš píše:Pokud dobře čtu, tak to studené chytá dobře. V tom případě lze usuzovat, že baterka je dobrá a skutečnost, že po odpojení snímače teploty motor nastartuje to potvrzuje, protože právě studený motor má největší nároky na startovací schopnost akumulátoru a na starter. A tady na tý točně jsem to říkal kolikrát a furt se bude diskutovat o baterce a starteru a odstraňovat následek a né příčina. Příčina je v opotřebení čerpadla, kdy v malých otáčkách je únik teplé nafty kolem rotačního pístu tak velý, že to co zbývá nestačí na úspěšný start a ECU si s tím nedovede poradit. Buď vyměnit čerpadlo, nebo upravit soft, nebo nejlevnější řešení: ODPOR.
Aj ja som toho názoru, len neviem preco to este neskusal s odpojenym snimacom teploty. Alebo som to prehliadol?
chipmann
Aktivista
Příspěvky: 1110
Registrován: 01 říj 2008, 07:56
Odpovědi: 0
Bydliště: Ustecký kraj

Příspěvek od chipmann »

origoš píše:Pokud dobře čtu, tak to studené chytá dobře. V tom případě lze usuzovat, že baterka je dobrá a skutečnost, že po odpojení snímače teploty motor nastartuje to potvrzuje, protože právě studený motor má největší nároky na startovací schopnost akumulátoru a na starter. A tady na tý točně jsem to říkal kolikrát a furt se bude diskutovat o baterce a starteru a odstraňovat následek a né příčina. Příčina je v opotřebení čerpadla, kdy v malých otáčkách je únik teplé nafty kolem rotačního pístu tak velý, že to co zbývá nestačí na úspěšný start a ECU si s tím nedovede poradit. Buď vyměnit čerpadlo, nebo upravit soft, nebo nejlevnější řešení: ODPOR.
Tak mi vysvětli proč mě to dělala baterka? Studený na drc a teplý to točilo strašně dlouho? Po výměně baterie je po problému? je přeci lepší vyzkoušet nejprva tohle než začít shánět hned nové čerpadlo (hm)
OII RS 2.0TFSI chip,podvozek eibach, výfuk Miltek, bloff forge Motorsport, kola Thomason atd Kompletní diagnostika VAG 12.12.3
Mato86
Přispěvovatel
Příspěvky: 835
Registrován: 03 čer 2007, 21:02
Odpovědi: 0
Bydliště: Zvolen

Příspěvek od Mato86 »

Ktoré čidlo sa musí odpájať.To na termostate,alebo na chladiči?
Passat 3C variant 2,0tdi BMP
VAG CAN PRO,K+CAN Commander,Delphi uni diag. VAGPROG
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4924
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

Tipoval bych teplotní čidlo,když to má přímou závislost na teplotě motoru.Navíc kdyby byla špatná baterka,tak by to spíš zlobilo za studena,protože za studena hodně spotřebujou žhavičky.Ale každopádně VAG je jistota
ohrt
Přispěvovatel
Příspěvky: 69
Registrován: 28 úno 2009, 20:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od ohrt »

Mato86 píše:Ktoré čidlo sa musí odpájať.To na termostate,alebo na chladiči?
tu to mas na scheme, ak to tam ty nenajdes zver to radsej nejakemu elektrikarovi
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Tak mi vysvětli proč mě to dělala baterka? Studený na drc a teplý to točilo strašně dlouho? Po výměně baterie je po problému? je přeci lepší vyzkoušet nejprva tohle než začít shánět hned nové čerpadlo
Tady na tý točně jsem to nevysvětloval sám, komu není rady...
Když to vezmeš na lano, tak to taku chytne bez výměny čerpadla. Trochu vyšší otáčky někdy stačí, aby to chytlo a není pochyb, že nová baterka bude točit rychleji, než stará. Ale to se řeší pořád následek a né příčina. Aby diesel chytl, tak potřebuje splnit dva předpoklady: Dobrý tlaky a naftu. Ve Tvém případě jsou tlaky v pořádku, protože jinak by to studený nenastartovalo. Takže chybí nafta, protože uniká vůlí kolem rotačního pístu. Nikdo ale netvdí, že se musí nutně měnit čerpadlo, stačí přinutit ECU, aby dala při startu víc. A to čerpadlo to samozřejmě umí. Je třeba si uvědomit, že veškeré řízení je zaměřeno na emise a taky tahle auta při startu nehulí, protože motor dostane jenom tolik nafty, aby nehulil. Je to rozdíl proti čerpadlům s mechanickým regulátorem, kde v malých otáčkách při startu dá čerpadlo maximální dávku. Když ECU nastimuluješ, že je teplota -30, tak nastaví štelwerk taky na maximum a motor chytne na otočení. Pravdou je, že v tu chvíli zahulí, protože dostane víc nafty. A právě v tuhle chvíli relátko "přepne" na normální teplotu a je to, jako kdyby tam tohle udělátko nebylo. Dokonce to ani neukládá chybu, protože hodnoty jsou v toleranci. Až ta baterka časem zvětší vnitřní odpor, tak se problém znovu vynoří. Srovnej cenu baterky a odporu s relátkem. Tohle řešení je na furt a je ověřeno mnoha mechaniky, kteří si to nechávají pro sebe. Jestli se nepletu, tak jsem byl první, kdo to pustil do světa.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Na ověření by možná stálo za to polít čerpadlo ledovou vodou...U mechanických čerpadel s touto závadou dle specialisty na čerpadla je přidávání oleje do nafty/tzv.vrchní mazání motorového s aditivy/..,které způsobuje propouštění vstř.elementu dříve,než má čerpadlo velký počet km...U čerpadla TDI je mechanický základ obdobný,takže to platí i na něho...Znám příběh známého,který u XM nenatočil motor jakmile se motor ohřál..A to měl okolo 100000/koupil jej jako nové/..Několikrát v servisech vyndali čerpadlo,dali jej na stolici a je O.K.Ale dělali jednu chybu..čerpadlo mezitím vychladlo..Zminovaný specialista /starý pán/ jej dal na stolici..zase vše O.K.,pak jej začal polévat horkou vodou a zachvilku přestalo dávat...Vyměnil element a vše O.K.Ale těch peněz za zbytečné akce...Když se ptal majitele ,zda nepřidává olej do nafty,ten přitakal s tím,že jej přidává od koupě vozu ,neboť máme suchou naftu a nechtěl zničit vstřikování...A děda povídá..a tím jste to posral..lejt tam nějaké ádéčko...
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Na ověření by možná stálo za to polít čerpadlo ledovou vodou.
Ano, to funguje, ale musí se to pořádně prochladit. Jednodušší je vytahnout konektor a je hned jasno.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

vždy to tou opotřebovanou hlavou být nemusí, i po výměně za novou 11mm byly starty na prd, po úpravě softu ok, pěknej příklad, ASV dvě softwerový verze, jedna startuje blbě, druhá naťuk, kde není flashovací jednotka a pomůže odpojení čidla teploty, je nejlevnější řešení udělat to relátko
libor.98
Aktivista
Příspěvky: 1327
Registrován: 17 zář 2009, 18:47
Odpovědi: 0

Příspěvek od libor.98 »

přesně tak jak píšete, dělala mi to O1 taky a řešil jsem to tu. taky jsem měl v plánu měnit čerpadlo nebo upravu softu mám ještě ŘJ 018 tak to musí ven. tak když jsem si to spočítal čerpadlo cca 3500-5000kč podle toho u koho a v jakym stavu. nebo Soft to je cca 1800-2500kč taky podle toho kdo to dělá a nebo relátko s odporem a 30cm drátu za 100kč. tak si vyberte. ;) já mám Odpor a supr. A baterka nebo startér nepomohly :(
Uživatelský avatar
Lenorák
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Registrován: 11 led 2009, 20:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Lenora

Příspěvek od Lenorák »

Zdravim všechny, měl jsem ten samý problém, teplý to nechtělo chytat , studený ano, dal jsem relátko s odporem podle výše zmiňovaného plánku a motor chytá jako novej, najel jsem s tím cca. 20 000 a jsem maximálně spokojenej a nestálo to ani celou stovku ( měnil jsem tenkrát i baterii a výsledek nula, baterkou to nezachráníš)
Octavia 1.9TDI 66kw AGR
flubber
Přispěvovatel
Příspěvky: 77
Registrován: 07 led 2010, 19:16
Odpovědi: 0

Příspěvek od flubber »

Sorry za OT, ale obdivuju vaši trpělivost. Dvě nejčastěji probírané témata: nestartuje teplý motor a motor netáhne, padá do nouzáku. Nedá se nějak zvětšit tlačítko "Hledat"? (LOL)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“