Tabulka

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Josef
Přispěvovatel
Příspěvky: 71
Registrován: 24 srp 2006, 12:02

Příspěvek od Josef »

Moje Avie po delší době projevila závadu. Naštěstí se ukázalo, že s RO to nemá nic společnýho. Těsnění pod hlavou blo načatý,projevy byly jasný, občas přestávala topit. Po delší cestě ( a hlavně přes cínovec) jsem na pumpě nemohl nastartovat. Pak rána, voda ve válci vyrazila těsnění a vytekla voda. Když byla hlava dole ,nikdo by pohledem nepoznal že jezdí na RO. :-D :-D .Minimum sazí, to mě hooooooooodně potěšilo.
Zelenka
Sběrač informací
Příspěvky: 43
Registrován: 25 bře 2006, 21:16

Příspěvek od Zelenka »

Proč se uvádí předehřívat zrovna na 75C. Když se auto víc ohřeje tím pádem i olej tak to lépe jede.jaké jsou vaše skušenosti. (wallbash) :?
Peugeot partner 1.9 D
Josef
Přispěvovatel
Příspěvky: 71
Registrován: 24 srp 2006, 12:02

Příspěvek od Josef »

Protože je to teplota, při níž má olej odpovídající vlastnosti azároveň se jí nechá při ohřátém motoru celkem snadno dosáhnout výměníky voda-olej. 90 C vody mínus ztráty je 70 až 80 C. Většinou se uvádí, že se teplota oleje má co nejvíc přiblížit teplotě vody. V zimě když jsou ztráty větší přitopí elektrika. Aspoň mě to tak běhá. :-)
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18

Příspěvek od Kuba »

No podle "odborný literatury" je nejlepší teplota skutečně kolem 65 - 75 st.C. Někde se uvádí i 80 - 85 st. C. Údajně to neni zas tak vysoká teplota, aby hrozilo tzv. krakování rostlináče. Na druhou stranu je olej ještě dostatečně hustej, aby v čerpadlech ale i vstřikovačích "dotěsňoval" spáry mezi pohyblivými aktory a zvyšoval tak účinnost celýho stroje. Nesmíme taky zapomenout, že se stoupající teplotou paliva - nafty i rostlináče - se mění jeho specifická hmotnost a i proto má pak motor o něco nižší výkon.

U starejch motorů s mechanickejma čerpadlama bez teplotní korekce je to dokonce znát na volnoběžnejch otáčkách v zimě - když je motor studenej ( teda nemyslim těsně nebo pár minut po startu ) a je studený čerpadlo a tím i nafta v něm, pak maj tyhle motory trošku vyšší volnoběh než poté, kdy se čerpadlo a nafta ohřejou. Jelikož tahle čerpadla dávkujou objemově, obsahuje studená nafta při stejnym objemu víc energie a motor má při stejnym nastavení o něco vyšší volnoběh.

Pro zajímavost přikládám tabulky z jedný německý diplomovky z University spolkového vojska v Mnichově ( leden 1999 ), kde je patrná závislost teploty rostlináče ( tady sojovýho oleje ) a výkonu testovanýho motoru v různejch režimech. Je vidět, že ne vždycky u nejvyšší teploty paliva se dosahuje nejlepších výkonů !! :

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“