spínač světel

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
vlada5506
Přispěvovatel
Příspěvky: 146
Registrován: 04 říj 2006, 19:56
Odpovědi: 0
Bydliště: Stráž pod Ralskem

spínač světel

Příspěvek od vlada5506 »

AHOJ,mohl by mi někdo popsat zapojení ve spínači světel?Jedná se mi o to,najít stálý proud po zapnutí klíčku a kostru.Chtěl bych si zapojit světla pro denní svícení.Díky předem.
octávia 1.9 tdi/66kw,combi,
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Na světla pro denní svícení si vytahni plus od žárovky parkovacího světla přímo v motorovém prostoru a jako napájení použij D+ od altíku. Proboha, vždyť je to tak jednoduchý.....

Plusový drát od denního svícení zapoj na D+ od altíku. Minusový drát napoj na plusový drát žárovky parkovacího světla. Tam je normálně nula, takže po naskočení motoru bude na D+ napětí proti nule a denní svícení se rozsvítí. Jakmile otočíš spínačem světel a rozsvítíš parkovačky, na žárovkách parkovaček naskočí napětí - tím na denním svícení bude plus proti plusu a denní svícení zhasne.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
pit00
Přispěvovatel
Příspěvky: 75
Registrován: 17 črc 2008, 06:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od pit00 »

Přes D+ se budí alternátor, jestli ty světla pro denní svícení nemají žádné ovládací relé, nezapojoval bych to takhle. Jinak na spínači světel je černo-červený kabel (hrubý), na něm je proud při zapnutém klíčku a kostru dej někde na kovovou část karoserie.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

pit00 píše:Jinak na spínači světel je černo-červený kabel (hrubý), na něm je proud při zapnutém klíčku a kostru dej někde na kovovou část karoserie.
Takhle to zapojit nesmíš!!! Denní svícení musí bezpodmínečně zhasnout v okamžiku, kdy se rozsvítí parkovací světla. Podle Tvého zapojení to nebude fungovat.






pit00 píše:Přes D+ se budí alternátor, jestli ty světla pro denní svícení nemají žádné ovládací relé, nezapojoval bych to takhle.
Denní svícení má tak nepatrný odběr, že pro dobíjení to absolutně nevadí.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
vlada5506
Přispěvovatel
Příspěvky: 146
Registrován: 04 říj 2006, 19:56
Odpovědi: 0
Bydliště: Stráž pod Ralskem

Příspěvek od vlada5506 »

Marek77 píše:Na světla pro denní svícení si vytahni plus od žárovky parkovacího světla přímo v motorovém prostoru a jako napájení použij D+ od altíku. Proboha, vždyť je to tak jednoduchý.....

Plusový drát od denního svícení zapoj na D+ od altíku. Minusový drát napoj na plusový drát žárovky parkovacího světla. Tam je normálně nula, takže po naskočení motoru bude na D+ napětí proti nule a denní svícení se rozsvítí. Jakmile otočíš spínačem světel a rozsvítíš parkovačky, na žárovkách parkovaček naskočí napětí - tím na denním svícení bude plus proti plusu a denní svícení zhasne.
Takhle bych tomu rozuměl,jen nevím zda je správné zapojení +na+,jinak toto zapojení se mi jeví jako jednoduché,díky za radu.
octávia 1.9 tdi/66kw,combi,
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Ano, je to tak, jak jsem napsal.

Jde totiž o toto: V případě, že auto stojí (motor vypnutý a světla zhasnutá), je na plusovém drátu žárovky parkovacího světla nula a na svorce D+ altíku také nula - denní svícení nesvítí. V okamžiku, kdy motor naskočí, se na D+ objeví napětí - denní svícení svítí. V okamžiku, kdy rozsvítím parkovací světla (a k nim třeba další světla, např. tlumená či mlhovky), na žárovce parkovacího světla se objeví také plus - tudíž na obou drátech denního svícení bude stejné napětí a denní svícení zhasne.

Takže minusový drát denního svícení se skutečně musí připojit na plusový drát žárovky parkovacího světla :wink:.

Je to jednoduché, nemusíš lézt do kabiny, protahovat dráty kdovíkam - stačí plusový drát denního svícení připojit na D+ altíku (to je ten slabý drátek, který vede ke kontrolce dobíjení) a minusový připojit do předního světla na plusový drát parkovačky - a hotovo.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
vlada5506
Přispěvovatel
Příspěvky: 146
Registrován: 04 říj 2006, 19:56
Odpovědi: 0
Bydliště: Stráž pod Ralskem

Příspěvek od vlada5506 »

Ok,ještě jednou díky moc.
octávia 1.9 tdi/66kw,combi,
jordee_23
Aktivista
Příspěvky: 1699
Registrován: 21 črc 2007, 08:06
Odpovědi: 0
Bydliště: ba-lm-Hu :s)

Re: spínač světel

Příspěvek od jordee_23 »

vlada5506 píše:AHOJ,mohl by mi někdo popsat zapojení ve spínači světel?Jedná se mi o to,najít stálý proud po zapnutí klíčku a kostru.Chtěl bych si zapojit světla pro denní svícení.Díky předem.

rc clen (trimer 100k s usmer. diodou v zavernom smere + kondik 470uF elektrolit) cez odpor na darlingtona NPN na ktorom je rele na plus ... vstup rc clena na altik= svetlo modri drot v prechode pri pedaloch (checkni pri nastartovani sa tam objavi +12V) spinaci kontakt rele zopne kontakty na konektore co ide do spinaca svetiel spoji +12V na stretavacky a odtial cez diodu silnejsiu usmernovaciu na obrysove svetla v priepustnom smere . spoj dokopy droty do konektora piny 13,14,16 a oddel ich v zavernom sere usmernovacou diodou (nejakou aspon 40A )na pin 4. pin 4 a pin 1 cez spinaci kontakt rele prezen. plati pre OI

trimrom nastvis oneskorenie po nabehnuti 12V na altiku po nastartovani

inak to aj zistis na konektore co ide do spinaca svetiel. pomerias co je zem a co +12V x vedenie = odpaja pri startovani, potom skusis co zapne ked na volne piny das +12V

treba sa len zamysliet a pohrat

dobre je este zem pre zapojenie dat cez vypinac ..a vies to cele vypnut .. najdes lahko zapusty do plastu .. rychla diera sup ..a mas to.
GIV var asz 4mot upraveny
autorobert840
Přispěvovatel
Příspěvky: 65
Registrován: 25 říj 2009, 21:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Karlovarsko

Příspěvek od autorobert840 »

ahoj, vypínač světel má na pinu 6 proud jen při zapnutém klíčku a po otočení vypínačem do další polohy (parkovací, potkávací) tam proud není
F127, Accord Aero, R19, AR145, MB C220, A3, O1, O2, MB E230, P607, Superb V6, BMW 320Cd, Honda CR-V, BMW 330dA, Passat DSG F1, Superb II combi DSG F1 ...
flubber
Přispěvovatel
Příspěvky: 77
Registrován: 07 led 2010, 19:16
Odpovědi: 0

Re: spínač světel

Příspěvek od flubber »

jordee_23: teprve teď jsem si uvědomil, proč nám na školení furt cpou do hlavy větu, že jeden obrázek je víc jak tisíc slov (LOL) (noteeth) (noteeth)
jordee_23
Aktivista
Příspěvky: 1699
Registrován: 21 črc 2007, 08:06
Odpovědi: 0
Bydliště: ba-lm-Hu :s)

Re: spínač světel

Příspěvek od jordee_23 »

flubber píše:jordee_23: teprve teď jsem si uvědomil, proč nám na školení furt cpou do hlavy větu, že jeden obrázek je víc jak tisíc slov (LOL) (noteeth) (noteeth)
Obrázek

tu to je ..tie piny ak si dobre pamatam. proste staci spojit droty co idu do konektora spinaca 13 14 16 to su obrisovky, podsvietenie palubky . mozno este nieco uz nepmatam. 4 by mali byt stretavacky.

darlington BD 677,679,681 hocijaky podobny , odpor pred je okolo 2kohm

plati pre OI a aj GIV by malo. ta oddelovacia dioda hocijaka rychla ci schotkyho na vacsi prud a primerane napatie baterke nad min 16 V (taka v zeleznom puzdre naj)

niekedy sa mi proste nechce v tej rychlosti
:D a najdes toho mraky rozne zapojenia s citacmi impulzov az neviem po ake ..ja som si vymyslel aj s operakom , ked zacne altik dobijat a stupne napatie nad nejaku nastavenu hodnotu (cca 14V treba zmerat) zapne svetla :O) na GIII to tak mam roky. niekde to ale neslo dobre ...blbe altiky mali chlapi a ja lenivy ..atd ..takze predsa len musim vacsinou hladat ten slabomodry drot od altika (LOL)
GIV var asz 4mot upraveny
mobilik
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 12 úno 2009, 18:34
Odpovědi: 0
Bydliště: Kosice

Příspěvek od mobilik »

Pozrite sa na to tu: http://www.vw-club.sk/viewtopic.php?f=3 ... a&start=34

funguje to na vsetkych spinacoch VW Group cez kontakt TFL akurat na miesto 56 zapojit + od LED denneho svetla:D
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Marku 77,jseš poměrně mazanej..já bych se bál využít ten drát z altíku,ale když to funguje....Sice osobně nesnáším různé přídavné dráty..,hlavně když borci použijí jednu barvu..a kolikrát tu,která u toho kterého vozu ukostřuje/černá,hnědá/ použijí na proud....a o cínování drátu je na vyšší kuchařské neučili... :P Ale jezdím s fiatem/který to má již z továrny/ a kdykoliv sednu do auta,které to nemá,je to na pokutu...A svoji AR,která to také nemá jsem několikrát tlačil...Takže v tom případě nic jiného nezbývá..A že to nemají nová auta pro náš trh také nechápu...
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5053
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Ovládání denních světel napojit na modrý vodič( Pin 12) svorkovnice panelu přístrojů T32a. Na tento kabel to zapojuje Škodovka.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

martinsidlo píše:Ovládání denních světel napojit na modrý vodič( Pin 12) svorkovnice panelu přístrojů T32a. Na tento kabel to zapojuje Škodovka.
Hoši s tím altikm opatrně, cokoli na D+ připojite navíc je zatež, jsou tam pomocný diodi pro buzení kotvy a napajení rgulatoru. Každa další zatež je muže položit! Pokud tam neco pripichujete tak jedine pres rele. Denní svicení mužes udelat pres vypínac, tak jak je to original. Vypínac OFF, nastartujes, roužnou tlumený, když das vypinac na parkovacky, tlumený zhasnou, v poloze tlumený to chodí normalně, lze prepinat, tlum-dalk.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“