Podávacie čerpadlo
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Podávacie čerpadlo
Nema niekto nejaky napad na podavacie cerpadlo pre olej ??? Tie profi cerpadla su desne drahe. Skusal som cerpadlo z ostrekovaca ale to po case zadymilo ... Rozmyslam nad nim ale v spojeni s podtlakovym cidlom ... Neviete o nejakom podtlakovom cidle co by sa dalo pouzit na podtlak kvapalin ??? Vsetky co som nasiel boli iba na vzduch ...
Volvo 340DL 1.6D
jojo používám ho. teď jsem ho musel ale rozhodit protože přestalo fungovat. Bylo jen zanešený vnitřní sítko šlemem z vyjetýho oleje na kterej jezdím. uvnitř je válečkový čerpadlo, pro jistotu jsem to blejsknul jak to vypadá. Vypadá to že by to všechno mělo vydržet i vyší teploty a větší hustotu- Je to všechno mazaný tou směsí co to čerpá, no vypadá to že by bylo ok na olej.kartmen píše:Někdo tady psal (tuším že to byl dvorky), že používá benzínový čerpadlo z Ibizi. Má to být snad jenom nějaký váleček na přívodu paliva.
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
to je složený čerpadlo do kterýho se jen strčí vnitřní osa s náhonem ( to je elektromotor
to je rozhozený čerpadlo to válečkový nevím jestli se tak správně jmenuje, ale má válečky a né zuby tak je válečkový
no to je s tím zasunutým rotorem, celý je to pak v obalu a pak ještě v jednoh hliníkovym v tom válci
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
To čerpadlo je ale z benzináku, pro diesel je úplně nevhodné, protože nemá žádné vypnutí při dosažení určitého tlaku a je schopné protrhnout hadice a pořád ti to pojede a může to stříkat třeba na výfuk a až se to vznítí bude všechno kolem pěkně promaštěné a to bude hukot, a kdoví co se děje ve vstřikovacím čerpadle, když jde do něho takoý tlak a dávka.
jo s tím souhlasím, proto jsem ten přebytečnej tlak přepažil do zpátečky a čerpadlo si bere co potřebuje a zbytek to tlačí zpátky do nádrže. Určitě by mi bodl nějaký tlakový ventil, kterej by to reguloval elektricky, ale zatím jsem nic vhodnýho nenašel. Benzíňák má čidlo asi někde ve vstřikovací jednotceRopák píše:To čerpadlo je ale z benzináku, pro diesel je úplně nevhodné, protože nemá žádné vypnutí při dosažení určitého tlaku a je schopné protrhnout hadice a pořád ti to pojede a může to stříkat třeba na výfuk a až se to vznítí bude všechno kolem pěkně promaštěné a to bude hukot, a kdoví co se děje ve vstřikovacím čerpadle, když jde do něho takoý tlak a dávka.
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Ubenzináku to koluje do nádrže přes přetlakový ventil. Zkus tam přidat pro jistotu aspon čidlo od mazani oleje, at ti to vypne, kdyby se ti přicpal ten obtok, ale čerpadlo spínej radši přes relé, protože nebude mít kontakty na tak velký proud jaký bere to čerpadlo. A nebo každý elektrokotel pro ústřední topení má tlakový spínač na asi 1bar, který blokuje sepnutí spirál při poklesu tlaku v topném okruhu, kdybys ho použil na impuls do rozpínacího relé k proudu do čerpadla, tak by ti to mohlo fungovat stejně jako s org. čerpadlem co používá třeba radipoil a seženeš ho možná i kovošrotě z nějakého vyhozeného kotle.