spotreba s powerboxem a bez - velky rozdil !

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Re: to je naprosto normalni

Příspěvek od MirekX »

no-fosil píše:
6danthe6 píše:tak to je volovina ja mam chip a jazdim normal na5,4 a ked nakladam tak okolo 8,1 a to mam 1,9tdi pd cca 140hp
Toje naprosto normalni PDcka jsou pro vyrobce daleko levnejsi na vyrobu ovsem, choulostivejsi na provoz i kvalitu nafty a hlavne o hodne drazsi na opravy (vstriky, vysokotlak atd.) a take maji vyssi spotrebu.
Proste vsechno tohle je v zajmu vyrobcu aut a dalsich monopolistu....

Je to jeden z vicero duvodu proc jsem PDcko nechtel
no, nevim, vyšší spotřeba je dána i splněním vyšší emisní třídy (EURO4..)
o nákladech nevim,podle mě to dnes není rozdíl, PD vstřik starší se koupí za 1000 kč. a výměna za hodinku hotová. a takový čerpadlo u 2,5 šestiválu je spotřební zboží... :)
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
no-fosil
Přispěvovatel
Příspěvky: 84
Registrován: 01 bře 2006, 00:33
Odpovědi: 0

Re: to je naprosto normalni

Příspěvek od no-fosil »

MirekX píše: no, nevim, vyšší spotřeba je dána i splněním vyšší emisní třídy (EURO4..)
o nákladech nevim,podle mě to dnes není rozdíl, PD vstřik starší se koupí za 1000 kč. a výměna za hodinku hotová. a takový čerpadlo u 2,5 šestiválu je spotřební zboží... :)

aha a vyssi spotreba je tedy "ekologictejsi" snad? Ne je to naprosty podvod.

O nakladech tedy asi fakt moc nevis, to
ja jsem sice velky setrilek ale rozhodne ne takovej abych kupoval pouzity vstriky (nebo pouzity kondomy) nebo pouzity brzdovy desticky to asi tedy opravdu ne (wallbash) (LOL) (LOL)
no-fossil_fuel // A6 TDI r.v. 2000 81kW (motorcode AVG)
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

až si o tom něco přečteš, tak zjistíš, že bohužel čím lepší emisní třída, tím horší spotřeba. Energie na vysoké stlačení nafty (ať PD nebo CR) je už tak velká, že sice dojde ke kvalitnějšímu spálení, ale spotřeba jde nahoru. taky kompresní poměr u dieselů klesá z cca 19:1 na 16:1 kvůli měkčímu chodu a kvůli snížení NOx a účinnost motorů jde do háje.
Radši napiš, kolik jsi ujel na nádrž ty šetřilku... :)
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Uživatelský avatar
Thopr
Aktivista
Příspěvky: 1640
Registrován: 08 srp 2007, 17:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Thopr »

Já dneska najel 88 km za 8,2 L... měřeno od plné do plné na stejné benzině i stojanu... Auto v popisu.... Když jezdím klíďo, tak do 5,5 se vlezu...
Octavia 3 SCOUT 2.0 TDi 4x4, 135KW, DSG, FULL palba a vyroba 9/2020... :tyc:
no-fosil
Přispěvovatel
Příspěvky: 84
Registrován: 01 bře 2006, 00:33
Odpovědi: 0

prectes ?

Příspěvek od no-fosil »

MirekX píše:až si o tom něco přečteš, tak zjistíš, že bohužel čím lepší emisní třída, tím horší spotřeba. Energie na vysoké stlačení nafty (ať PD nebo CR) je už tak velká, že sice dojde ke kvalitnějšímu spálení, ale spotřeba jde nahoru. taky kompresní poměr u dieselů klesá z cca 19:1 na 16:1 kvůli měkčímu chodu a kvůli snížení NOx a účinnost motorů jde do háje.
Radši napiš, kolik jsi ujel na nádrž ty šetřilku... :)
prave ze jsem si o tom dost precetl, a proto znovu uvadim tzv. "lepsi" emisni trida = ekologicky i ekonomicky podvod.
Vyssi spotreba= vyssi emise
no-fossil_fuel // A6 TDI r.v. 2000 81kW (motorcode AVG)
Romulus
Přispěvovatel
Příspěvky: 103
Registrován: 25 srp 2007, 12:18
Odpovědi: 0
Bydliště: praha

Re: JA MAM nafoukano na 3.5bar

Příspěvek od Romulus »

no-fosil píše:
turbo kamna power píše: tak to seš dobrej kůň, že na tom jezdíš (crazy)

proc ? je to uuupne noumaaaaniii...

Naprosto zadny problem. Vyrobce pneu neni TRUBKA aby na pneu psal nejaky nesmyslny udaj ze ano.
V diskusnich forech zamerenych na uspornou jizdu (USA atd.) je to naprosto bezna vec. Znam i par lidi u nas co to takhle provozujou.
Jizda je naprosto v pohode.
Mozna tam ale prilezitostne lupnu DUSIK aby se to ve velkych vedrech nenatlakovalo zbytecne navic.
ano ten údaj je tam proto když naložíš pět dospělých a plnou bagáž, abys nejel po zemi a mohl to dofouknout víc, ale není to myšleno jako provozní tlak na normální ježdění přez rok. Dáš 3,5bar v nenaloženym sice ti to o nějakou decku sníží spotřebu, ale ta adheze jde strmě do kopru a v té USA maj přeci trochu jiné silnice a trochu míň zatáček (rofl)
jen pro info jsem se ptal otce(vlastní pneuservis) a NIKDO za tu X-letou praxi mu neřekl chci to nafoukat na max co to de...po přetlumočení argumentu o spotřebě šel do kolen (LOL)
oIc ASV
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Re: JA MAM nafoukano na 3.5bar

Příspěvek od turbo kamna power »

Romulus píše:
no-fosil píše:
turbo kamna power píše: tak to seš dobrej kůň, že na tom jezdíš (crazy)

proc ? je to uuupne noumaaaaniii...

Naprosto zadny problem. Vyrobce pneu neni TRUBKA aby na pneu psal nejaky nesmyslny udaj ze ano.
V diskusnich forech zamerenych na uspornou jizdu (USA atd.) je to naprosto bezna vec. Znam i par lidi u nas co to takhle provozujou.
Jizda je naprosto v pohode.
Mozna tam ale prilezitostne lupnu DUSIK aby se to ve velkych vedrech nenatlakovalo zbytecne navic.
ano ten údaj je tam proto když naložíš pět dospělých a plnou bagáž, abys nejel po zemi a mohl to dofouknout víc, ale není to myšleno jako provozní tlak na normální ježdění přez rok. Dáš 3,5bar v nenaloženym sice ti to o nějakou decku sníží spotřebu, ale ta adheze jde strmě do kopru a v té USA maj přeci trochu jiné silnice a trochu míň zatáček (rofl)
jen pro info jsem se ptal otce(vlastní pneuservis) a NIKDO za tu X-letou praxi mu neřekl chci to nafoukat na max co to de...po přetlumočení argumentu o spotřebě šel do kolen (LOL)
to no-fosil: přesně, zkus si z kila naplno zabrzdit, nebo projet na hraně zatáčku s těma tvýma 3.5 barama a pak s normálním tlakem udávaným výrobcem vozu... a to ani nemluvím o tom že budeš mít za několik měsíců střed gumy sjetej na dráty a na bokách bude drapák (přehnaně řečeno - pro rejpaly) (LOL) a na dálnici je to taky uplně super, kor v létě když jsou vedra, roztažnost plynů v závislosti na vzrůstající teplotě ti nic neříká??? (LOL)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
uslavQa
Sběrač informací
Příspěvky: 37
Registrován: 18 črc 2009, 16:11
Odpovědi: 0

Re: spotreba s powerboxem a bez - velky rozdil !

Příspěvek od uslavQa »

no-fosil píše:takze po delsi dobe jsem dosel k zajimavemu vysledku, ktery mne samotneho velmi prekvapil (A6 81kW TDI kod motoru AVG, manual prevodovka EEN)
Prumernou dlouhodobou spotrebu 4.5L/100km dosahnu pouze s namontovanym powerboxem a uspornou jizdou. Bez powerboxu se muzu snazit jak chci, nejnizsi prumernou spotrebu kterou dosahnu je cca. 5.9L/100km a i kdybych se na hlavu postavil tak se pod 5.8L/100km nedostanu ... a to jsem pri tom jeste brzdou provozu tzn. auto poradne nejede.
Zkousel sem to nekolikrat a dlouhodobeji jak mimo mesto tak po dalnici, vysledek je jednoznacny (spotreba nejen podle palubniho PC ale i podle dojezdu). Tudiz bych to vydal jako predpis a povinnost bud kvalitni chiptuning nebo alespon powerbox v kazdem TDI. Kdo ho tam nebude mit tak pokuta )


No ono se to velmi rychle zaplati i ten shit-powerbox za 1500,- kdyz vezmu 15L/1000km to je uspora paliva 150L na 10.000km.....

Mate nekdo podobne zkusenosti se spotrebou s chiptuningem nebo powerboxem, pokud se nevyuziva zvyseneho vykonu ale jezdi se na spotrebu?
¨
Mimochodem budu brzo menit pneu z 205 55 R16 jsem myslel jit na uzsi 195tky. Je akorat dost prekvapive ze Michelin Energy Saver v rozmerru 195 60 R16 ktery by udajne melo byt vhodne namisto 205 55 R16 je o tolik drazsi nez 195 65 R16.
Bude to mit vubec nejaky znatelny vliv pokud namisto 205 55 R16 hodim 195 65 R16 ?
Ja mam Golf III Tdi 81kw a kdyz chci a jede přede mnou nějaká brzda, tak se dostanu na 4L-4,5l na 100km a to tam mam 17"kola.a když tam nebyly tak sem se dostal aji pod čtyři...nevychloubám se, jen se dělim o zkušenosti.Nevim kolik kg má A6 ale ja mam asi 1200kg
matooo
Přispěvovatel
Příspěvky: 117
Registrován: 01 dub 2009, 09:05
Odpovědi: 0
Bydliště: SVK ke

Příspěvek od matooo »

som v celku rad ze som nasiel tuto temu pretoze som spotrebu zo zaciatku dost riesil - bola vysoka ...
mam leon FR 1,9 TDI 132kw FWD 6sp 17" kola zozaciatku
mal som v aute uz od kupy power box a s nim to bolo utrpenie pretoze spotreba bola katastrofalna na 60L paliva max 600km pri max setrnom zaobchadzani...
auto bolo nacipovane nanovo a spotreba sla hned dole momentalne som na urovni 800km-900km na 57-60L nafty spotreba vychadza nejakych 6,3-6,7L jazda 100% mesto snazim sa vyhybat semaforom a castym rozjazdom!!! akonahle sa dostanem do zapchy tak spotreba ide hore v meste kludne 10L (rekord mam 13,4L)

tvrdenia o spotrebe 3,8L nehovorim ze nerealne ale na PD to je mozne pri rychlosti 90k/h na trase ktora je mierne dole kopcom a s minimalnym slapanim na plyn v podstate auto ide vlastnou zotrvacnostou :D
dlhodobo nejazditelne...
matooo
Přispěvovatel
Příspěvky: 117
Registrován: 01 dub 2009, 09:05
Odpovědi: 0
Bydliště: SVK ke

Příspěvek od matooo »

som v celku rad ze som nasiel tuto temu pretoze som spotrebu zo zaciatku dost riesil - bola vysoka ...
mam leon FR 1,9 TDI 132kw FWD 6sp 17" kola zozaciatku
mal som v aute uz od kupy power box a s nim to bolo utrpenie pretoze spotreba bola katastrofalna na 60L paliva max 600km pri max setrnom zaobchadzani...
auto bolo nacipovane nanovo a spotreba sla hned dole momentalne som na urovni 800km-900km na 57-60L nafty spotreba vychadza nejakych 6,3-6,7L jazda 100% mesto snazim sa vyhybat semaforom a castym rozjazdom!!! akonahle sa dostanem do zapchy tak spotreba ide hore v meste kludne 10L (rekord mam 13,4L)

tvrdenia o spotrebe 3,8L nehovorim ze nerealne ale na PD to je mozne pri rychlosti 90k/h na trase ktora je mierne dole kopcom a s minimalnym slapanim na plyn v podstate auto ide vlastnou zotrvacnostou :D
dlhodobo nejazditelne...
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

dole kopcom a s minimalnym slapanim na plyn
Z kopce, po větru, za autobusem a k němu přivázanej.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: prectes ?

Příspěvek od Slavkov »

no-fosil píše:prave ze jsem si o tom dost precetl, a proto znovu uvadim tzv. "lepsi" emisni trida = ekologicky i ekonomicky podvod.
Vyssi spotreba= vyssi emise
... až si toho přečteš víc, tak zjistíš, že na každém daném motoru je (logicky vyplývající z merita věci) jiné nastavení pro dosažení oprimální spotřeby a nebo optimálních emisí 8) ... a zbytek už je jen lobby a marketing :D
GIV Variant TDi ???kW
Uživatelský avatar
rege245
Přispěvovatel
Příspěvky: 192
Registrován: 08 kvě 2008, 11:06
Odpovědi: 0
Bydliště: PresoVW (Sk)

Příspěvek od rege245 »

Pridam aj svoje udaje.. pre porovnanie.... jazdim kazdy den do prace cca 25km, na zaciatku trasy kopec, tak ze spotreba (kratkodoby priemer) zacina na 12L , na konci cesty je to cca 5.6L , dlhodoby priemer podla palubaka je 6.5L, a realita podla tankovania 5.78L
este styl jazdy.... snazim sa podla prepisov, ale vacsinou ma nikto nepredbehne :)
VW Passat Comfortline, AWX, 5/2005, 169HP@MAHA, FMIC, EGR Off, remap
Avatar: VW 1.9TD
jordee_23
Aktivista
Příspěvky: 1699
Registrován: 21 črc 2007, 08:06
Odpovědi: 0
Bydliště: ba-lm-Hu :s)

Příspěvek od jordee_23 »

matooo píše:som v celku rad ze som nasiel tuto temu pretoze som spotrebu zo zaciatku dost riesil - bola vysoka ...
mam leon FR 1,9 TDI 132kw FWD 6sp 17" kola zozaciatku
mal som v aute uz od kupy power box a s nim to bolo utrpenie pretoze spotreba bola katastrofalna na 60L paliva max 600km pri max setrnom zaobchadzani...
auto bolo nacipovane nanovo a spotreba sla hned dole momentalne som na urovni 800km-900km na 57-60L nafty spotreba vychadza nejakych 6,3-6,7L jazda 100% mesto snazim sa vyhybat semaforom a castym rozjazdom!!! akonahle sa dostanem do zapchy tak spotreba ide hore v meste kludne 10L (rekord mam 13,4L)

tvrdenia o spotrebe 3,8L nehovorim ze nerealne ale na PD to je mozne pri rychlosti 90k/h na trase ktora je mierne dole kopcom a s minimalnym slapanim na plyn v podstate auto ide vlastnou zotrvacnostou :D
dlhodobo nejazditelne...
tomuto vravim realita :D presne tak. napodobne skusenosti s PD
konecne jeden normalny realny prispevok na spotrebu
GIV var asz 4mot upraveny
Uživatelský avatar
wr8
Přispěvovatel
Příspěvky: 762
Registrován: 05 úno 2007, 23:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Kunštát
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od wr8 »

ja jezdim kolem 8 a nejak to neresim 8)
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“