Lamda sonda -špatná???

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

gol...fik
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Registrován: 01 lis 2008, 08:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od gol...fik »

•Rozkmit Sondy: 100 - 800mV sonda O.K
50 - 900mV sonda vadna
Merana sonda : Teplota motora 90C
Teplota sondy 600C
Motor na volnobehu: 4-6 kmitov za 10 sec (sonda reguluje v case kratsom ako 50ms)

Nasledujuce zavady: Otravena sonda - reaguje cca v spodnej polovine spravneho napätia : Dovod? mozny unik Alykolu vlivom vadneho tesnenia hlavy valcov.
Dobehova hrana signalu sondy je roztrepana.Dovod mozny v nepravidelnom chode zapalovania.

Prudka akceleracia: signal vyleti miesto UP- Down, zmes je prilis chudobna, maly tlak v palivovej sustave. (priciny su rozne)


Dalsie moznosti : signal nieje vobec, predhrievanie sondy je vadne -casta zavada, sonda byva zaseknuta a pod. Zivotnost sondy cca 100 000km casom signal slabne.

Myslim ze celkom vycerpavajuca odpoved ci nie? S tymi ventilami N75 a 239 iba meriam kmitocet a funkcnost s Lambdou to nema nic spolocne . No problematika tychto sond je omnoho sirsia nez pouzitie merania multimetrom, Led zobrazovac je v podstate rychlejsie orientacne meranie na hrubo.

Sondy existuju viacero druhov 1V a 5Volt, vyhrievane aj nevyhrievane a je ich omnoho viac, bezne su 1Volt vyhrievane.
Viacej sa vyjadrovat k tejto problematike nebudem pripadne otazky mozem poradit pripadne pomoct so schemany (hoci neviem co je multimeter hi hi)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33903
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Re: Lamda sonda -špatná???

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="Dolek"]Řeším problém s volno. otáčkama a napadlo mě změřit jen tak orientačně dig. voltmetrem lamdu.

vidím to blbě


řeším problém a napadlo mě jen tak,



to by nešlo musíš si sehnat manuály a autpodata a cíleně měřit jednotlivé akční členy, jinak se k nějakému výsledku velmi těžko dopracuješ miloš
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

gol...fik píše:•Rozkmit Sondy: 100 - 800mV sonda O.K
50 - 900mV sonda vadna
Merana sonda : Teplota motora 90C
Teplota sondy 600C
Motor na volnobehu: 4-6 kmitov za 10 sec (sonda reguluje v case kratsom ako 50ms)

Nasledujuce zavady: Otravena sonda - reaguje cca v spodnej polovine spravneho napätia : Dovod? mozny unik Alykolu vlivom vadneho tesnenia hlavy valcov.
Dobehova hrana signalu sondy je roztrepana.Dovod mozny v nepravidelnom chode zapalovania.

Prudka akceleracia: signal vyleti miesto UP- Down, zmes je prilis chudobna, maly tlak v palivovej sustave. (priciny su rozne)


Dalsie moznosti : signal nieje vobec, predhrievanie sondy je vadne -casta zavada, sonda byva zaseknuta a pod. Zivotnost sondy cca 100 000km casom signal slabne.

Myslim ze celkom vycerpavajuca odpoved ci nie? S tymi ventilami N75 a 239 iba meriam kmitocet a funkcnost s Lambdou to nema nic spolocne . No problematika tychto sond je omnoho sirsia nez pouzitie merania multimetrom, Led zobrazovac je v podstate rychlejsie orientacne meranie na hrubo.

Sondy existuju viacero druhov 1V a 5Volt, vyhrievane aj nevyhrievane a je ich omnoho viac, bezne su 1Volt vyhrievane.
Viacej sa vyjadrovat k tejto problematike nebudem pripadne otazky mozem poradit pripadne pomoct so schemany (hoci neviem co je multimeter hi hi)
No někdo potřebuje osciloskop, někomu stačí multimetr (že bys nevěděl co to je to jsem Tě nepodezíral), stačí mít MM s rychlým převodníkem, já mám 15x /s, ale stačí 5x. Navíc se dá z některých MM pustit signál do počítače a je to ;)
Podle toho co vím já, tak sonda nad 800 a pod 200 je špatná, ale možná je to u širokopásmových sond jinak, 600 stupňů je teplota při volnoběhu bez vyhřívání asi nedosažitelná, stejně jako teplota motoru, já mám 85 a víc ani ň, taky regulace je asi trošku pomalejší, když máš 4-6 kmitů za 10 s, je nemožné regulační smyčku nastavit na 50 ms, nebo jo? Většinou ale lambdy kmitají rychleji, tak jednou za vteřinu, a to co říkáš je z ofiko manuálu, ale abych nebyl hnidopich je jasné že se to tady dopodrobna probrat nedá :)
Dolek: změřil bych tlak paliva, jestli funguje regulace, emise - jestli je směs chudá nebo bohatá, pak je potřeba změřit jestli funguje spínač volnoběhu a zkontrolovat jak je na tom klapka. Většinou jsou problémy s ventilem regulace volnoběhu, nebo s ventilem studeného startu. Protože ACE má jen výstup na VAG 1551 s jinou zástrčkou využil bych vlastní diagnostiky, přesný postup včetně chybových kódů můžu poslat na mail. Potřebuješ jen LED Tester - je to dioda s tlačítkem a předřadným odporem - to by sis sbastlil sám, nebo nějaký kolega, stačí čokoláda a pár drátků a pinů.
Jinak to může být i zapalováním, ale protože přesný popis co ti to dělá nemám, těžko radit, je při malém přidání plynu chod normální ? - apod.
G3 Variant synchro
Dolek
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 14 úno 2009, 12:06
Odpovědi: 0

Příspěvek od Dolek »

bobG3: Tenhle motor komunikuje přez VAG a WVTOOL .Mám kabel pro dignostiku a ve VAGU je to bez chyb. Jde načíst jen blok hodnot 000 nic jiného. Je tam deset hodnot ale nevím jestli některá z nich je lamda.

Při drobném přidání plynu mi někdy příjde jako by "házel" motor nebo to jelo na 3 válce(takovej nepravidelnej chod).

Další poznatek je, že při nastartování to normálně drží volnoběh, ale jakmile motor nějakým způsobem zatížím a vyřadím (třeba za jízdy) tak zdechne. Všiml jsem si, že po cca ěmin po nastartování začne v celkem rychlým tempu cvakat "selenoid větrání nádržky benzínových par".

To že má výstupní signál z lamdy oscilovat způsobuje lamda nebo to že motor reguluje bohatost směsi???? Nejde mi do hlavy, proč na výstupu při stálých otáčkách je pořád stejný napětí okolo 800mV a hejbe se to v řádu setin mV. Skoušel sem i víc multimetru a všechny ukazují stejně.



Klapku jsem čistil, ventil regulace volnoběhu při testu akčních členů ve vagu cvaká. Ventil studenýho startu jsem pro jistotu odpojil.

Skusím přiložit těch 10 hodnot z diag.
Dolek
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 14 úno 2009, 12:06
Odpovědi: 0

Příspěvek od Dolek »

Obrázek
Obrázek
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

No já bych ten ventil studeného startu zapojil, zkusil bych, jestli je spínač volnoběhu na škrtící klapce OK - to Ti jednotka nenačte, tlak benzínu je OK? - musí se měnit se zatížením. Pro jistotu bych odsávání par ucpal - už jsem řešil třetí lambdu a stačilo odstavit odsávání a bylo to OK. Nemusí to být tím, jen pro jistotu. Zkontroluj všechny hadičky podtlaků. U ventilu volnoběhu Test akčních členů je fajn, ale cvakat může, fungovat nemusí, nebo blbě. Vyčistit tomu neublíží. Může to dělat i klapka - pokud je vyběhanej poťák, chce to měřit a měřit. Nejhorší je, že to je často nějaká krávovina. Ta lambda je asi K0, ale zkus ji odpojit, mělo by se to zlepšit pokud je to lambda. Po delší jízdě mrkni na svíčky - barva? nech změřit emise, pokud lambda ukazuje 800mV a směs je chudá je v čudu.
G3 Variant synchro
Uživatelský avatar
l3030
Přispěvovatel
Příspěvky: 229
Registrován: 29 říj 2008, 18:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Jižní morava

Příspěvek od l3030 »

Ví někdo v kterym kanále ve VAGu se dozvim ty volty?
Jsem se díval do 33 a tam bylo u políčka lambda při šlápnutí na plyn až +2V :o
VW Passat Variant BLUEMOTION TDI, 2007 /100kW,320Nm/
Seat Cordoba 1.9SDi /ASY/ r.v. 2003 + chip /53kW 150Nm/

!!! na prodej !!! - Seat Arosa 99, 1.0MPI /ANV/
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“