GIV 99 TDI 81kW combi, nejdou zamknout 5.dvere

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Jenda_TDI
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 29 črc 2006, 15:32
Odpovědi: 0

GIV 99 TDI 81kW combi, nejdou zamknout 5.dvere

Příspěvek od Jenda_TDI »

Ahoj,
u GIV 99 TDI 81kW nejdou zamknout 5.dvere. Auto ma orig DO central. Po odemknuti se u 5.dveri nic nestane, dokud nesahnu na kufr (odevirani kufru-nad SPZ) pak servo motorek vyjede a dvere jdou otevrit, bohuzel po uzamknuti jiz nezajede servo nazpet a kufr nejde zavrit (nezaklapne odskakuje). Klickem v zamku 5. dveri otevru i zavru cele auto krom 5. dveri. Docasne jsem to vyresil tim, ze jsem servo zamku pres baterii zavrel a odpojil konektor. Muzu proto kufr zamykat a odemykat klickem. Jiz nejakou dobu nejde svetlo v kufru a kontrolka na palubce take ne. Napadlo me, zda to nemuze delat nefunkcni spinac 5. dveri? Nejaky tam je, vedou tam 3 draty a jsou orezle-dal jsem tam kontox, ale rekl bych, ze je to na vymenu - v pondeli se ten konektor pokusim sehnat. Jinak servo ma 2 vyvody a na pripojeni U reaguje normalne.
Dekuji za kazdy podnet...
Jenda
Uživatelský avatar
martex
Přispěvovatel
Příspěvky: 387
Registrován: 23 led 2006, 19:02
Odpovědi: 0
Bydliště: PRAHA

Příspěvek od martex »

zdar! no nevím co myslíš tím že když otevřeš auto centrálem tak se ti u 5-tých dveří nic neděje ?? tam se taky nic dít nemá.. centrálem to akorát "odjistíš" a pak to růčo otevřeš...a motorek zajede zpátky cca až po 5ti sekundách. jinak ten konektor v zámku ja na osvětlení v kufru (spíná přes kostru)a druhej fous je používán např k infu na budíkách o otevřených zad.dveří. jinak já mám tenhle konektor vytaženej a vše funguje zcela ok . podle mě budeš mít problém s vracením toho motorku.
MARTEX ALH upgrade ASV + special switcher ECU 115/157PS - zlatá kára
BXE paštika
powered by CHF
Jenda_TDI
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 29 črc 2006, 15:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jenda_TDI »

cau,
dik za info o spinaci. Tim , ze se nic nedeje myslim to, ze servo se neozve kdyz odemknu centralem cele auto, ale az kdyz sahnu na ten zamek. Jinak jsem to nikdy nevnimal, kdyz to fungovalo--bohuzel :-( . Jestli to dobre chapu tak ten motorek ma cca. 5s po otevreni zaject sam?? Takze to by tam prijit dalsi impuls z RJ?

PS. Jinak pokud Ti to funguje i bez toho tak muzu vyloucit teorii ze by to delal ten dverni spinac, dik.
Jenda
Uživatelský avatar
martex
Přispěvovatel
Příspěvky: 387
Registrován: 23 led 2006, 19:02
Odpovědi: 0
Bydliště: PRAHA

Příspěvek od martex »

tak jsem se ti na to koukal jak by to mělo fachat a záleží i na výbavě. v podstatě ten motorek je spínanej relátkem J398 (13-tá relé pozice), které ti na základě infa z řj centrálu (J379) spíná a to buď + nebo kostru. tzn. že do motorku ti vedou dva drátky a to hnědý (kostra) a rudo /modrý , kterej je spínanej tím relátkem (+ , -). takže si to můžeš klidně vyzkoušet.
jinak co se týče toho spínače v zámku tak jsou dva druny 2a3 pinovej . 2pin je jen na osvětlení a 3 je i na info do řj J379 (cenrtal). jsou to spínače F5 -světlo a E165 do J239. oba dva spínají na kostru (hnědý) E165 hnědo/černý- tak ten zkus (po odevření) spojit s kostrou. je dost možný že to bude mít u tebe spojitost..nicméně já mám pouze 2pin(světlo) a maká to bez něj. ;)
MARTEX ALH upgrade ASV + special switcher ECU 115/157PS - zlatá kára
BXE paštika
powered by CHF
Jenda_TDI
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 29 črc 2006, 15:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jenda_TDI »

Vcera jsem to trochu ladil a pokud jsem to pochopil dobre tak ten motorek ma reagovat jen na plus? Vetsina serv reaguje na prohozeni plus a minus, ale podle toho co pises tenhle reaguje jen na plus? Tj. jeden impuls zavre a dalsi otevre? Zkousel jsem na nej nej privadet plus a tak jednou z 5 pokusu to tak bylo,jinak je treba otocit polaritu. Je mozne ze uvnitr serva je nejakej prepinac co to pomoci kontaktu prehazuje? Pokud by to tak bylo pak je asi zavada v motorku...
Jenda
Uživatelský avatar
martex
Přispěvovatel
Příspěvky: 387
Registrován: 23 led 2006, 19:02
Odpovědi: 0
Bydliště: PRAHA

Příspěvek od martex »

bohužel neznám jak přesně ten motorek fachčí -musel bych si to ošahat - to co jsem ti napsal je to co je uvedeno v el.schématu. v každým případě to "otevření " motorku proběhne mžikově , ale jeho navrácení jede pomalu. přijde mi to jako by se to vracelo mechanicky(přes péro). nicméně jak jsem psal motorek má jeden fous trvale na kostru a relé co ho spíná + a po sepnutí se vrací na - .
a co ten motorek vůbec udělá ? po otevření ti zůstane vyset ? i když odpojíš konektor?
MARTEX ALH upgrade ASV + special switcher ECU 115/157PS - zlatá kára
BXE paštika
powered by CHF
Jenda_TDI
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 29 črc 2006, 15:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jenda_TDI »

jj presne tak. jakmile otevru centralem zustane otevrenej a 5. dvere nejdou
zavrit-odskakujou. Kdyz je konektor odpojenej dela to take. Vyresil jsem to tak ze jsem ho mechanicky zasunul pomoci baterie a konektor nechal odpojenej. Potrebuju jezdit, takze se na to dostanu zas az v sobotu, ale pokusim se ten zamek rozebrat... co v tom vlastne je.
Jenda
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“