Zlé spaľovanie sa prejavuje bielym dymom. Ak to robí hneď po studenom štarte, tak je chyba v tryskách. Ale treba to skúsiť niekedy cez poludnie lebo keď je príliš chladno a vlhko tak aj vodná para vyzerá rovnako. Po zahriatí sa nafta spaľuje na povrchu piesta, už tak bielo nedymí, ale zvuk je traktorovejší a pri voľnobehu sa nepravidelne zachvieva.
Ak to robí chvíľu po zahriatí asi minúta dve, tak to sa páli olej na výfukovej turbíne. Mne to robilo najviac pri prechode z 1400 otáčok na 2000. Napr pri preraďovaní z dvojky do trojky. Niekomu dymilo turbo až pri silnejšom pridaní. Po odmontovaní turba a uzavretí oleja do turba aby nevytiekol, dym z motora bol čistý.
Ak by to boli netesniace krúžky piestov tak by sa to tlačilo aj cez viečko oleja (treba ho otvoriť), ako biely dym a pri takých 3000 až 3500 otáčkach by to dymilo aj čiernym dymom z výfuku viacej. Takto to robilo susedovi na Peugeote 309.
Ešte to môžu byť aj tesnenia ventilov.
Najprv treba zistiť čo to asi spôsobuje. Či sa zle spaľuje nafta alebo sa spaľuje olej, pozrieť sa či nie je mastný výfuk.
Smrdi nafta, spotreba OK
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Diky za rady. Budem to blizsie pozorovat, ako sa to v roznych rezimoch sprava. Oleja motor zozerie asi 1 liter na 10 tisic km, co pokladam za normalne. Farba dymu z vyfuku nie je nejaka extremna. Ziadny vyslovne biely alebo cierny dym som nepozoroval v ziadnom rezime motora.Truhlík píše:Zlé spaľovanie sa prejavuje bielym dymom. Ak to robí hneď po studenom štarte, tak je chyba v tryskách. Ale treba to skúsiť niekedy cez poludnie lebo keď je príliš chladno a vlhko tak aj vodná para vyzerá rovnako. Po zahriatí sa nafta spaľuje na povrchu piesta, už tak bielo nedymí, ale zvuk je traktorovejší a pri voľnobehu sa nepravidelne zachvieva.
Ak to robí chvíľu po zahriatí asi minúta dve, tak to sa páli olej na výfukovej turbíne. Mne to robilo najviac pri prechode z 1400 otáčok na 2000. Napr pri preraďovaní z dvojky do trojky. Niekomu dymilo turbo až pri silnejšom pridaní. Po odmontovaní turba a uzavretí oleja do turba aby nevytiekol, dym z motora bol čistý.
Ak by to boli netesniace krúžky piestov tak by sa to tlačilo aj cez viečko oleja (treba ho otvoriť), ako biely dym a pri takých 3000 až 3500 otáčkach by to dymilo aj čiernym dymom z výfuku viacej. Takto to robilo susedovi na Peugeote 309.
Ešte to môžu byť aj tesnenia ventilov.
Najprv treba zistiť čo to asi spôsobuje. Či sa zle spaľuje nafta alebo sa spaľuje olej, pozrieť sa či nie je mastný výfuk.
A este otazka - nedokaze sa spalovaci priestor od karbonovych usadenin pri dlhsej jazde vycistit sam?
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex