Sharan, Galaxi, Alhambra - z přihřívače na nezáv.topení

Noví uživatelé prostudovat jako první! Vytvořený souhrn témat na často probírané dotazy.
Téma mohou zakládat jen moderátoři - pokud máte nápad, kontaktujte Reeshu, nebo Dukese

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Sharan, Galaxi, Alhambra - z přihřívače na nezáv.topení

Příspěvek od MirekX »

(pro nový model s climatronikem)
Asi dost lidí zajímá, jak zapnout bufíka i bez motoru a přitopit si při čekání,popř. domontovat spínací hodiny a nastavit , v kolik ráno chci oškrábat okna :D
Existuje i sada od Eberspeacheru, ale stojí kolem 7000 Kč. :(

Zatím to mám uděláno na tlačítko v palubovce. (vypínač nez.topení - dálkáč jsem objednal, v podobě klíčenky na 150m i s přijímačem do 1000 Kč)

Je to nakonec docela jednoduchý, je třeba:

Přivést signál (+12 V) na:
Svorku bufíku D+ (jako že běží motor)
svorku bufíku - teplotní čidlo (jako že je zima)

kabely k bufiku vedou v levém prahu, když otevřete zadní levé dveře a odděláte plastovou krytku:

Obrázek

na tyto 2 vodiče se přivede signál +12V
Obrázek

nutné toto udělat přes diody, aby signál nemohl jít zpět do elektroinstalace auta, ale 12V šlo jen do přihřívače:

Obrázek

Zmíněné dva vodiče (černý a červenočerný, jsou nejslabší ) se přeruší a vloží se diody s vyvedením pro ovládací napětí ( čerevný kabílek - od instalovaného spínače nez. topení)
Obrázek

tímto je vyřešeno ovládání přihřívače. Přihřívač má v sobě čidla teploty vody, sám si řídí svůj výkon dle potřeby, sám si ovládá čerpadlo nafty.

Nyní musíme aktivovat oběhové čerpadlo vody. To spíná relé 430, od něj je to zelený kabel (pin č. 6) , na který se připíchneme opět +12 V z našeho spínače (zde odběr cca 0,5 A)

Nejdřív oddělat kus palubky u pojistek
Obrázek

pak vyklonit releovou desku (relé 430)

Obrázek

najdeme zelený kabel. Nepřerušíme ho, jen odškrábneme izolaci a připíchneme se na něj.

Obrázek

Opět je nutné náš přívod ke spínání čerpadla opatřit diodou (stačí jen jedna na náš přívod)

Dál je nutné signál 12V z našeho spínače přivést do klimatroniku, aby věděl, že má nastavit režim topení (na displeji HE)
Je to v červené patici klimatroniku, pin č 20 (přímo vstup pro režim topení, není obsazen)

pak natahnout přívod od baterky a instalovat relé na sepnutí ventilátoru topení (toto relé také sepnutí signálem +12V ze spínače, relé musí být přepínací- kontakty 87, 87a) - vyndat kastlík dole před spolujezdcem, tak je konektor do ventilátoru
Obrázek
přerušit tlustý červenobílý kabel, dát na něj konektory. Do konektoru k ventilátoru přidat kabílek (na obr. modrý), který dovést na modrou patici klimatroniku, pin č. 18. (vodič, co je na tom pinu 18 odskřípnout a zaizolovat, nebude už potřeba, nahradí ho námi přivedený)Obrázek

Nyní natáhnout až od baterky tlustý vodič k ventilátoru - měl by mít průřez 4mm čtverečné, já dal 2,5 a asi stačí (proud kolem 15A)
Obrázek
Obrázek


zapojit relé na sepnutí ventilátoru klimy takto:

85 - kostra
86 - signál +12V od vypínače nez.topení
30 - bílo červený kabel ke konektoru ventilátoru + vodič do klimatroniku pin č. 18 modrý konektor
87 - námi natažený přívod od baterky (pojistka 25 A u baterky)
87a - bílo červený kabel - dřívější přívod z el. instalace auta ke konektoru ventilátoru

Pokud toto relé namá ochrannou diodu mezi piny 85 a 86, tak přidat (zamezení napěťových špiček při rozpínání relé

cena materiálu asi 200 Kč, práce asi 10 hodin, ale teď už by to bylo určitě rychlejc

tímto moc díky danielovi.987 za odkazy - je to v němčině,ale podrobněji :D

Fotky jsou stažené z německého fóra SGAF

http://www.vw-bus-t4.de/Standheizungen/ ... dronic.pdf
http://www.sgaf.de/viewtopic.php?p=114862
http://www.sgaf.de/viewtopic.php?t=34593
http://www.sgaf.de/viewtopic.php?t=25405
http://www.sgaf.de/viewtopic.php?t=24511


********************
*** Vsuvka - admin ***


Dostal jsem dokument k tomuto tématu. Zde jej můžete stáhnout.

********************
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
Byldy
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 01 lis 2006, 14:21

Příspěvek od Byldy »

Ahoj, vypádá to zajímavě, ale co tomuto řešení říká baterka?
Vodní okruh topení je propojený s motorem - předehřeje ho či ne?

Díky.
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Motor to ohřeje taky, ale chvilku to trvá.
Při topení to má spotřebu kolem 11 ampér (nejvíc ventilátor , bufik s čerpadlem vody tak kolem 3-4 A)
Takže když je dobrá baterka, tak to musí podle mě vydržet určitě hodinku topit a pak i v mrazu chytne, pokud chcete topit dýl, tak přidat ještě jednu baterku. (origo to má sharan pod sedadlem spolujezdce, cca 60Ah)
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
maco
Přispěvovatel
Příspěvky: 77
Registrován: 16 lis 2006, 19:31
Bydliště: Stochov (okr. Kladno)

Příspěvek od maco »

Muzete prosim poradit, jaky je rozdil v postupu (co preskocit, co udelat jinak) pri mondati na Ford Galaxy 1.9 TDI rocnik 99 s manualni klimatizaci? Predem diky za info.
Uživatelský avatar
autoelektrika
Přispěvovatel
Příspěvky: 778
Registrován: 20 lis 2006, 22:46
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

sharan 98

Příspěvek od autoelektrika »

Zrovna jsem se chtěl taky zeptat co by to obnášelo u Sharana 98,ale zatím mi nefunguje ani normálně a ještě jsem se nedokopal k tomu se na to podívat (LOL)
w.sharan
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 22 led 2008, 17:08
Bydliště: okr.Nymburk

Re: Sharan, Galaxi, Alhambra - z přihřívače na nezáv.topení

Příspěvek od w.sharan »

Ahoj
chtěl jsem se zeptat,jestli jsi to podle toho zapojoval a pokud ano tak jak vlastně funguje to napojení na climatronik!!Podle toho jak jsem na to koukal tak to vypadá tak,že hned po sepnutí toho spínače co sepne bufíka se sepne i ventilátor topení,nebo je to tak že teprve až se trochu ohřeje teprve pak se sepnou ventilátory?
Jak píšeš to napojení climatroniku tak to napojení na pin 20 je asi odevření ventilů topení,ale nějak nechápu na co je ten druhý kabel co se má přerušit.
Zatím dík za odpověď!!
Jirka
[
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

ano, 12V na pin 20 climatroniku zapne clim. do módu příhřevu (HE), zapne se ventilátor na cca 2 čárky a nastaví klapky, má to asi spec režim na příhřev. a na pinu 18 si to nějakým způsobem bere údaje od napětí na ventilátoru a to by s vloženým relé nefungovalo tak se přivede na pin 18 kabel až od ventilátoru, takže to funguje i se zapnutým HE a přivedeným napětím od baterky k větráku. rychlost větráku asi climatronic dělá přes kostru, nevim přesně.Ale když se tohle neudělá (to s tím pinem 18 ) tak jde při HE módu ventilátor naplno.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
w.sharan
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 22 led 2008, 17:08
Bydliště: okr.Nymburk

Příspěvek od w.sharan »

MirekX píše:ano, 12V na pin 20 climatroniku zapne clim. do módu příhřevu (HE), zapne se ventilátor na cca 2 čárky a nastaví klapky, má to asi spec režim na příhřev. a na pinu 18 si to nějakým způsobem bere údaje od napětí na ventilátoru a to by s vloženým relé nefungovalo tak se přivede na pin 18 kabel až od ventilátoru, takže to funguje i se zapnutým HE a přivedeným napětím od baterky k větráku. rychlost větráku asi climatronic dělá přes kostru, nevim přesně.Ale když se tohle neudělá (to s tím pinem 18 ) tak jde při HE módu ventilátor naplno.
Ahoj
Dík moc za vysvětlení!!Já jsem to právě taky už dopojil a teď jsem zvedav jak to bude v praxi fungovat.Na první pohled je to ale super.Ještě jednou moc dík.
Uživatelský avatar
reesha
Site Admin
Příspěvky: 1235
Registrován: 20 led 2006, 12:15
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od reesha »

první příspěvek MírkaX byl doplněn od PDF dokument na konci.
Obrázek Obrázek

Prohlížeč logů LogView stahujte tady

PS: Hledáme (ne)mechanika, viz odkaz s popisem
w.sharan
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 22 led 2008, 17:08
Bydliště: okr.Nymburk

Příspěvek od w.sharan »

tak jsem teď koukal tak už je nověší verze toho PDF,jak se to pořád přispůsobuje tak tam doplNújí nové věci a teď je verze 1.4
A je ke stažení na tomto odkazu:
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=50&t=49003
Uživatelský avatar
Bondik
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 07 kvě 2008, 21:45
Bydliště: Humpolec

Příspěvek od Bondik »

Zdravím.
Prosím,jaké relé se má použít na zapojení bufíka-jsem začátečník v elektrice a nějak jsem z popisu nepochopil,jaké relé mám koupit??Diody jsem si vyčetl z německého fóra,že mají být typ 1 N4007,je to tak správně??Ví někdo,jaké mají mít hodnoty tyto diody?
Chystám se udělat si z příhřevu nezávislé,dálkově ovládané topení a použít k tomu dálkové ovládání v podobě klíčenky či něčeho podobného-kam mám napojit přijímač,aby dokázal spínat bufík??
Díky za odpovědi a rady :P
Ford Galaxy II. Ghia 1.9 TDi PD 85 KW r.v.12/2003 Černý Mega Ďábel
fajc
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 11 lis 2008, 10:41

Re: Sharan, Galaxi, Alhambra - z přihřívače na nezáv.topení

Příspěvek od fajc »

w.sharan píše:Ahoj
chtěl jsem se zeptat,jestli jsi to podle toho zapojoval a pokud ano tak jak vlastně funguje to napojení na climatronik!!Podle toho jak jsem na to koukal tak to vypadá tak,že hned po sepnutí toho spínače co sepne bufíka se sepne i ventilátor topení,nebo je to tak že teprve až se trochu ohřeje teprve pak se sepnou ventilátory?
Jak píšeš to napojení climatroniku tak to napojení na pin 20 je asi odevření ventilů topení,ale nějak nechápu na co je ten druhý kabel co se má přerušit.
Zatím dík za odpověď!!
Jirka
[
------------------------------------------
------------------------------------------------
Ahoj, setkal jste se někdo s tím, že pozice 20 na červeném konektoru je obsazená? Případně jak na to?? ;)
Mám Alhambru 1,9 r.v 97
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

to co jsem našel, tak platí pro nové modely od 2000.
Pro starší to bude chtít najít schema elektriky, to já nemám. U starších se bude muset ještě doplnit el. čerpadlo chl. kapaliny. a počítat s tím, že výkon bufiku u starších modelů je 3kW, nové mají 5kW :)
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
fajc
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 11 lis 2008, 10:41

topení

Příspěvek od fajc »

čerpadlo jsem namontoval..akorát ten konektor :(
fajc
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 11 lis 2008, 10:41

Příspěvek od fajc »

Mám skromný dotaz..nedodělával si někdo el.vodní čerpadlo+nez.topení??
Mám Alhambru r.v.97
Odpovědět

Zpět na „FAQ - časté dotazy - řešení, postupy“