EL.ohřev f. Europecon

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

silver
Přispěvovatel
Příspěvky: 63
Registrován: 23 zář 2006, 09:11

Příspěvek od silver »

Ten odpor je kúpený, ja som ho nevyrábal, ale čo som dal vyrobiť je teleso na ktorom je nasadený. Viď obrázok. Na tom čidle vľavo na obrázku mám nastavených 60-70° a aj spína aj vypína takže tá teplota je na tej mosadzi, je pravda že neviem či je aj ten olej tak zohriaty.
Obrázek
Ford Mondeo 1,8TD Lucas, 50:50 čistý+použitý RO,štart nafta, prestavba VT, oventrop,2x3cest ventil od 7/2006 po 10000km LUCAS KO, Lucas po GO 10000km 50:50 v zime , Posledných 10000km 100% olej
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

:(
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 10:23, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

radluk píše:jen odhadem jsem premyslel, je to moc maly vykon a mala plocha sdileni tepla :( mozna kdyz bys mel zamrzlou naftu, tak to pomuze rozmrazit krystalky parafinu, ale pri plnem prutoku cca. dejme tomu 70 l/min, coz je 0,019 l/s * 950g/l=18.05 g /s , 0.01805*1600*50=1500 J, tzn. jen letmym odhadem by bylo potreba pro ten nejvetsi prutok ohrivace o vykonu 1.5 kW, z t30°C na t2=70°C a to ma jeste olej nizsi tepelnou kapacitu. :(
70l/min. ???? zpátečkou za minutu sotva naplníš PET láhev od minerálky.
E91 N52B30 :)
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

:o
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 10:23, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

(noteeth)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 10:23, celkem upraveno 1 x.
silver
Přispěvovatel
Příspěvky: 63
Registrován: 23 zář 2006, 09:11

Příspěvek od silver »

Je to super keď sa človek pozrie aj z inej strany na to čo rieši, ale tiež je pravda že určite sa to nedá použiť ako plný ohrev, ja som riešil môj nedostatok tepla z 24 doskového výmeníka, keď sa mi stále nedá získať čo najviac tepla do oleja. Určite to bude v polohe a v zavzdušnení, tak som si prepočítal že z teploty 60°na 80°by to malo stačiť, ale aj tak mne to nevyriešilo, lebo ten olej mi ide do filtra tak 35°. Ale riešim ešte jednu variantu z dvomi žhavičmi, niečo podobné, keď to budem mať vyrobené tak to nafotím a môžeme rozobrať aj takúto variantu. Zatiaľ musím dávať naftu lebo tá teplota je mizerná. Ahoj
Ford Mondeo 1,8TD Lucas, 50:50 čistý+použitý RO,štart nafta, prestavba VT, oventrop,2x3cest ventil od 7/2006 po 10000km LUCAS KO, Lucas po GO 10000km 50:50 v zime , Posledných 10000km 100% olej
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

:o
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 10:23, celkem upraveno 1 x.
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20

Příspěvek od Pavel »

A čím chceč spojovat ten dural? Lepením? Tenké plechy jdou svařovat blbě.
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

Pavel píše:A čím chceč spojovat ten dural? Lepením? Tenké plechy jdou svařovat blbě.
teda ted nevim jestli to byla trubka 30/35, sila steny je dostatecna na svareni, udelas jen na kazde strane lemovy svar ( ta trubka je navlecena na soustruzeny vnitrek ). A dural je dobre svaritelny jeste pomerne.
silver
Přispěvovatel
Příspěvky: 63
Registrován: 23 zář 2006, 09:11

Příspěvek od silver »

Ja som navrhol takúto variantu, ale tie otvory na žhaviče sú dosť komplikované, tak pri výrobe som to zjednodušil a chcem to zaliať na dne tej diery nejakým epoxidom, napr. na opravu výfukov.
Čo na to?
Obrázek
Ford Mondeo 1,8TD Lucas, 50:50 čistý+použitý RO,štart nafta, prestavba VT, oventrop,2x3cest ventil od 7/2006 po 10000km LUCAS KO, Lucas po GO 10000km 50:50 v zime , Posledných 10000km 100% olej
danielbx
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 22 říj 2006, 14:53

Příspěvek od danielbx »

Silver nevim jestli ti to bude fungovat mel jsem rozdelany ten svuj europecon a tam je to reseny privod kanalky nahoru dolu takovej had kvuli zpomaleni tam jsou trny cela ta krabka ma rozmery 8x8x4 to co jsi nakreslil je dobry ale tim to palivo proleti a nestihne se ohrat :?
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

[/img]
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 10:24, celkem upraveno 2 x.
bobik43
Přispěvovatel
Příspěvky: 196
Registrován: 05 pro 2006, 22:31

Příspěvek od bobik43 »

Obrázek
Ja to mam rešený dvěma žhavkama v kusu jeklu. Z venku navařený matky se závitem na žhavky těsněný normálně kuželem. Tady je rychlonákres a fotka. Funguje zatím perfektně. Na vývodu mám pak kus hliníkové trubičky jako spojku hadice na ní přiložený teplotní čidlo k teploměru Pc a zaizolovaný izolací na trubky. Během chvilky je tam 80°C
http://dieselpower.cz/forum/userpix/3259_Obraz016_1.jpg
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“