typy TDI motorů

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

typy TDI motorů

Příspěvek od radluk »

:?
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 10:40, celkem upraveno 1 x.
JanCI
Přispěvovatel
Příspěvky: 124
Registrován: 27 úno 2006, 19:23

Příspěvek od JanCI »

pokial viem,tak atmosfericky cerpadlo dyza sa nikdy nevyrobil
no a VW zatial nevypluli motor TDI s CR
Tdi v zivote nemoze byt atmosfericky lebo TURBO DIESEL INJECTION preto sa to vola asi TDI;)
atmosfericky ma oznacenie SDI,ked uz, a VW uz ani atmosfericke nerobi,teraz som si pozeral, co montuju do aut

TDI PD znamena TURBO DIESEL INJECTION - Pumpen Duse

to co sa ma tu pytas je (offtopic) osobne si myslim,ze mas v tom chaoz
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

:o
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 10:40, celkem upraveno 1 x.
JanCI
Přispěvovatel
Příspěvky: 124
Registrován: 27 úno 2006, 19:23

Příspěvek od JanCI »

lenze len VW group ma oznacenie TDI
TDI je TRADEMARK,ktoru moze pouzivat len VW group
ostatne automobilky to oznacuju inak
Uživatelský avatar
SLÁDEK
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 led 2007, 19:50

Příspěvek od SLÁDEK »

Ahoj,
docela dobré základní informace o TDi, TDi PD, TDi CR, i když tam pletou VW s hruškama :-)
http://dieselpower.cz/tdiclub/index.php ... 78b6c9f0c8
Naposledy upravil(a) SLÁDEK dne 26 led 2007, 17:41, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

(hm)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 10:43, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
SLÁDEK
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 led 2007, 19:50

Příspěvek od SLÁDEK »

Já myslím, že TDi, tedy TurboDiesel(direct)Injection je prosto jakýchkoli komerčních značek, TDI už je asi jiná
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

;)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 10:43, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
SLÁDEK
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 led 2007, 19:50

Příspěvek od SLÁDEK »

Jestli vyrábí VW TDi CR to nevím, jen jsem psal ze na tom webu pletou VW s hruškama - myslel jsem tím, že se článek tváří jakoby obecně, ale přitom dávají za příklad jen motory VW, jakoby ani jiné neexistovaly.
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

já bych to viděl takto:
označení jen D, pouze diesel, bez turba, vstřikování klasické rotační čerpadlo.
označení TD je to samé,jen s turbodmychadlem

TDI - to je TD a je přidán intercooler - mezichladič stlač.vzduchu
a vstřikování buď normální čerpadlo, nebo PD, nebo CR

Podle mě je PD nejlepší na olej,protože tam jsou vyšší tlaky než v rotačním čerpadle (lepší rozprášení) a taky palivo proudí ke vstřikovačům kanálkama v hlavě a ohřívá se. Normálně má teplota paliva u PD kolem 60-70 stupňů (při provozní teplotě). Takže jen malý výměník a je tam hravě 80. a celé vstřikovače jsou schované v hlavě, takže nehrozí chladnutí paliva. A dnes není problém koupit dobrý PD vstřik za méně než 1000 Kč, (já koupil nové 150 PS za 8000 Kč sadu :) 4 ks ) výměnu uděláte v garáži za 20 minut bez spešl nářadí. A nestane se, že by v se v něm něco překroutilo nebo tak něco, jako v lucasáckých čerpadlech

s PD VW bude končit, protože to pořádně neumí spolupracovat s DPF filtrem a Euro 4 a 5 už to neudělá, proto přechází na CR
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

(noteeth)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 10:44, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
SLÁDEK
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 led 2007, 19:50

Příspěvek od SLÁDEK »

Myslím, že přesněji je to takto:
D - atmosfériký diesel - předkomůrkáč
TD - turbodiesel - předkomůrkáč
TDi - turbodiesel - přímý vstřik do válce

To PD bude na olej asi fakt dobrý, ten tlak paliva je ale dělanej na naftu, takže pokud to má fungovat stejně je nutné předehřívat aby olej získal nižší viskozitu a asi doplnit i podávací čerpadlo k nádrži.

Jaký máš schema zapojení?
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

(noteeth)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 10:44, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Značku TDI si asi VW nechal registrovat a všechny turbodieselová auta od VW group mají TDI , proto ostatní používají jiné zkratky jako TDCI,CRDI..... intercooler mají všechny modernější a výkonnější turbodiesely, na účinnost to vliv asi moc nemá, ale na dosažený výkon to má vliv obrovský (klidně i dvojnásobek)
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

atmosférický PD se dělá, VW Caddy 2,0 SDI PD
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“