Indukční ohřev
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Indukční ohřev
Někdo tu na fóru informoval o návodu na indukční ohřev. http://people.freenet.de/csack/ možná bych do toho šel ,ale bude výhodnější vyrobit to ve větším množství.....Olejáři mrkněte na to....zkusím to nechat přeložit a udělám předběžnou kalkulaci....Pokud by byl zájem tak to zrealizuji....Dejte vědět...... .
Citroen AX 1,4 D 94.
Citroen AX 1,5 D 95.
Citroen AX 1,5 D 95.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 120
- Registrován: 22 srp 2006, 15:40
- Bydliště: Třebíč
Tu stránku znám. Potíž je v tom, že v zimě, když mrzne, jsou tepelný ztráty promrzlejch dílů mototu - tedy i vstřikovačů spojenejch s prochladlou hlavou motoru - obrovský. Indukční vyhřívání vstřikovačů má oproti tomu jen maličkej výkon a nestačí tyhle ztráty pokrýt. Přírustek tepla na vstřikovači vytvořenej indukcí tak z velký části zas "uteče" do okolí (vstřikovač nejde "zaizolovat" ) a promrzlou hlavou válců. Možná by vše vyřešilo ohřívat každej vstřikovač při promrzlym motoru tepelnym výkonem tak kolem 300 - 400 W, ale kde to vzít ?
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
zdarec, tak jsem po další výměně čerpadla už to má zmáklý skoro za půl hodky:-). Dal jsem tam provizorne Lucase bez turba a po ujetí cca 150 km se opět zadřel. Škoda zrovna jsem byl na cestě pro čerpadlo z Golfa 1,6 TD, tak jsem musel cálnout zaodvoz a pak odtah. No ale čerpadlo jsem dovezl. Sice to mělo být původně 1,9 TD, ale pak z toho vzniklo jen 1,6. Trošku jsem musel iprovizovat když jsem ho napasovával na Escorta, ale je tam. U Golfa je zřejmě štelování na horní úvrať u jynýho válce pokud jsem porovnával orig. řemenici podle rysky, tak jsem to musel trošku proměřit a nastavit jinak. No povedlo se na poprvé. Konečně to staruje, drží volnoběh a i celkem slušně jede.Nechánm to do zimy a pak seženu z 1,9 TD a to pak budou grády. Jinak co se týče předehřevu rozebíral jsem starýho Bosche a jak je taková zátka přímo mezy vyýstupama na tlakový potrubí. Je to šroub, kterej je jen třístranej. Uprostřed je druhej. Nevím jaký účel plní, ale přemýšlel jsem co místo toho šroubu uprostřed namontovat žhavící svíčku. Musel by se krapet upravit závit a nebo to nějk pořešit. Ohříval by se pak olej přímo v čerpadle, ale chtělo by to omezit výkon tý žhavičky aby nešla do ruda aby se tam nevytvářeli nějaký nečistoty nebo něco co by mohlo pošodit čerpadlo. Já už jich ve Fordu vystřídal 5 jsem celkem šikovnej ale trochu nezmar. S tou žhaviškou to odzkouším. Nejprv udělám pokus jak se chová olej v přímým kontaktu se žhavičkou jestli se vytváří nějaký pevný částice nebo ne.
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Co tak pouzit zhavicku na 24V?dvorky1 píše:zdarec, tak jsem po další výměně čerpadla už to má zmáklý skoro za půl hodky:-). Dal jsem tam provizorne Lucase bez turba a po ujetí cca 150 km se opět zadřel. Škoda zrovna jsem byl na cestě pro čerpadlo z Golfa 1,6 TD, tak jsem musel cálnout zaodvoz a pak odtah. No ale čerpadlo jsem dovezl. Sice to mělo být původně 1,9 TD, ale pak z toho vzniklo jen 1,6. Trošku jsem musel iprovizovat když jsem ho napasovával na Escorta, ale je tam. U Golfa je zřejmě štelování na horní úvrať u jynýho válce pokud jsem porovnával orig. řemenici podle rysky, tak jsem to musel trošku proměřit a nastavit jinak. No povedlo se na poprvé. Konečně to staruje, drží volnoběh a i celkem slušně jede.Nechánm to do zimy a pak seženu z 1,9 TD a to pak budou grády. Jinak co se týče předehřevu rozebíral jsem starýho Bosche a jak je taková zátka přímo mezy vyýstupama na tlakový potrubí. Je to šroub, kterej je jen třístranej. Uprostřed je druhej. Nevím jaký účel plní, ale přemýšlel jsem co místo toho šroubu uprostřed namontovat žhavící svíčku. Musel by se krapet upravit závit a nebo to nějk pořešit. Ohříval by se pak olej přímo v čerpadle, ale chtělo by to omezit výkon tý žhavičky aby nešla do ruda aby se tam nevytvářeli nějaký nečistoty nebo něco co by mohlo pošodit čerpadlo. Já už jich ve Fordu vystřídal 5 jsem celkem šikovnej ale trochu nezmar. S tou žhaviškou to odzkouším. Nejprv udělám pokus jak se chová olej v přímým kontaktu se žhavičkou jestli se vytváří nějaký pevný částice nebo ne.
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Když se tady mluví o žhavičce na 24V, nemáte tuchu, kdo ji má skladem? Není typická a těžko se shání, rozhodně není běžně k mání. Potěšila by mne se závitem 12x1,25, jako klasika na 12V A jasně že za ni nechci dát majlant, takže neměla by to být Beru, Bosch a spol. Chystám předehřev jako poslední článek před čerpadlem a nechci tam dát tu 12V