Indukční ohřev

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
Shark
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 14 čer 2006, 06:32
Bydliště: Otrokovice

Indukční ohřev

Příspěvek od Shark »

Někdo tu na fóru informoval o návodu na indukční ohřev. http://people.freenet.de/csack/ možná bych do toho šel ,ale bude výhodnější vyrobit to ve větším množství.....Olejáři mrkněte na to....zkusím to nechat přeložit a udělám předběžnou kalkulaci....Pokud by byl zájem tak to zrealizuji....Dejte vědět...... 8) .
Citroen AX 1,4 D 94.
Citroen AX 1,5 D 95.
paty
Přispěvovatel
Příspěvky: 66
Registrován: 23 led 2006, 19:15
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od paty »

moc složité žhavicí svíčka stačí (noteeth)
FIAT MAREA WEEKEND 1.9 JTD
FIAT TIPO 1.7 D čerpadlo LUCAS (LOL)
FIAT 850
AVIA 21N
DIESELRINTINTIN
Přispěvovatel
Příspěvky: 120
Registrován: 22 srp 2006, 15:40
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od DIESELRINTINTIN »

A kde jí máš danou??

Já mám zatím předehřev základní před čerpadlem.

Možná bych zvažoval i el. předehřev, tak jestli máš zkušenosti, prosím poraď.

Dík Petr
TDI auto
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

ů

Příspěvek od radluk »

(hm)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 09:54, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18

Příspěvek od Kuba »

Tu stránku znám. Potíž je v tom, že v zimě, když mrzne, jsou tepelný ztráty promrzlejch dílů mototu - tedy i vstřikovačů spojenejch s prochladlou hlavou motoru - obrovský. Indukční vyhřívání vstřikovačů má oproti tomu jen maličkej výkon a nestačí tyhle ztráty pokrýt. Přírustek tepla na vstřikovači vytvořenej indukcí tak z velký části zas "uteče" do okolí (vstřikovač nejde "zaizolovat" ) a promrzlou hlavou válců. Možná by vše vyřešilo ohřívat každej vstřikovač při promrzlym motoru tepelnym výkonem tak kolem 300 - 400 W, ale kde to vzít ? (noteeth)
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Kuba píše: 300 - 400 W, ale kde to vzít ? (noteeth)
Jednoduseee ..... (noteeth)
Obrázek
E91 N52B30 :)
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

.

Příspěvek od radluk »

(LOL)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 09:52, celkem upraveno 1 x.
bobyd
Přispěvovatel
Příspěvky: 650
Registrován: 25 úno 2006, 18:20

Příspěvek od bobyd »

radime chces rict zes misto 205 poridil golfa no to mne zajima doufam ze ti to bude fungovat vice nezli dobre pohlizim se podbnym smerem pro male auto
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 24 led 2006, 21:23

Příspěvek od dvorky1 »

zdarec, tak jsem po další výměně čerpadla :x už to má zmáklý skoro za půl hodky:-). Dal jsem tam provizorne Lucase bez turba a po ujetí cca 150 km se opět zadřel. Škoda zrovna jsem byl na cestě pro čerpadlo z Golfa 1,6 TD, tak jsem musel cálnout zaodvoz a pak odtah. No ale čerpadlo jsem dovezl. Sice to mělo být původně 1,9 TD, ale pak z toho vzniklo jen 1,6. Trošku jsem musel iprovizovat když jsem ho napasovával na Escorta, ale je tam. U Golfa je zřejmě štelování na horní úvrať u jynýho válce pokud jsem porovnával orig. řemenici podle rysky, tak jsem to musel trošku proměřit a nastavit jinak. No povedlo se na poprvé. Konečně to staruje, drží volnoběh a i celkem slušně jede.Nechánm to do zimy a pak seženu z 1,9 TD a to pak budou grády. Jinak co se týče předehřevu rozebíral jsem starýho Bosche a jak je taková zátka přímo mezy vyýstupama na tlakový potrubí. Je to šroub, kterej je jen třístranej. Uprostřed je druhej. Nevím jaký účel plní, ale přemýšlel jsem co místo toho šroubu uprostřed namontovat žhavící svíčku. Musel by se krapet upravit závit a nebo to nějk pořešit. Ohříval by se pak olej přímo v čerpadle, ale chtělo by to omezit výkon tý žhavičky aby nešla do ruda aby se tam nevytvářeli nějaký nečistoty nebo něco co by mohlo pošodit čerpadlo. Já už jich ve Fordu vystřídal 5 :-) jsem celkem šikovnej ale trochu nezmar. S tou žhaviškou to odzkouším. Nejprv udělám pokus jak se chová olej v přímým kontaktu se žhavičkou jestli se vytváří nějaký pevný částice nebo ne.
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
bobyd
Přispěvovatel
Příspěvky: 650
Registrován: 25 úno 2006, 18:20

Příspěvek od bobyd »

no prave okolo tohodle sroubu mi to zacalo chcat rikas 5 cerpadlo cim to ze ti jich tolik odeslo? koukal jsi do nich? docela by mne zajimalo proc na co si dat bacha (LOL)
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

dvorky1 píše:zdarec, tak jsem po další výměně čerpadla :x už to má zmáklý skoro za půl hodky:-). Dal jsem tam provizorne Lucase bez turba a po ujetí cca 150 km se opět zadřel. Škoda zrovna jsem byl na cestě pro čerpadlo z Golfa 1,6 TD, tak jsem musel cálnout zaodvoz a pak odtah. No ale čerpadlo jsem dovezl. Sice to mělo být původně 1,9 TD, ale pak z toho vzniklo jen 1,6. Trošku jsem musel iprovizovat když jsem ho napasovával na Escorta, ale je tam. U Golfa je zřejmě štelování na horní úvrať u jynýho válce pokud jsem porovnával orig. řemenici podle rysky, tak jsem to musel trošku proměřit a nastavit jinak. No povedlo se na poprvé. Konečně to staruje, drží volnoběh a i celkem slušně jede.Nechánm to do zimy a pak seženu z 1,9 TD a to pak budou grády. Jinak co se týče předehřevu rozebíral jsem starýho Bosche a jak je taková zátka přímo mezy vyýstupama na tlakový potrubí. Je to šroub, kterej je jen třístranej. Uprostřed je druhej. Nevím jaký účel plní, ale přemýšlel jsem co místo toho šroubu uprostřed namontovat žhavící svíčku. Musel by se krapet upravit závit a nebo to nějk pořešit. Ohříval by se pak olej přímo v čerpadle, ale chtělo by to omezit výkon tý žhavičky aby nešla do ruda aby se tam nevytvářeli nějaký nečistoty nebo něco co by mohlo pošodit čerpadlo. Já už jich ve Fordu vystřídal 5 :-) jsem celkem šikovnej ale trochu nezmar. S tou žhaviškou to odzkouším. Nejprv udělám pokus jak se chová olej v přímým kontaktu se žhavičkou jestli se vytváří nějaký pevný částice nebo ne.
Co tak pouzit zhavicku na 24V?
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Kubrt
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Registrován: 03 srp 2006, 21:15
Bydliště: Východ

Příspěvek od Kubrt »

Když se tady mluví o žhavičce na 24V, nemáte tuchu, kdo ji má skladem? Není typická a těžko se shání, rozhodně není běžně k mání. Potěšila by mne se závitem 12x1,25, jako klasika na 12V :) A jasně že za ni nechci dát majlant, takže neměla by to být Beru, Bosch a spol. Chystám předehřev jako poslední článek před čerpadlem a nechci tam dát tu 12V :(
Uživatelský avatar
SLÁDEK
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 led 2007, 19:50

Příspěvek od SLÁDEK »

A co zapojit dvě hžavičky 12V za sebou - takže na každou pak zbyde 6V?
Takhle jsem měl udělaný topení v teráriu - potřeboval jsem jen topit a ne svítit, takže jsem dal normálně dvě žárovky na 230V za sebe - ty se potom jen trochu nahžavily a jen topily.
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“