Jak vám to jezdí v zimě?

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Uživatelský avatar
Reskator
Sběrač informací
Příspěvky: 37
Registrován: 23 led 2006, 23:06
Odpovědi: 0

Příspěvek od Reskator »

2Kuba

A to mas to 12mm potrubi az po nadrz nebo i do ni ??? Ja dal 10mm po nadrz no ty trubky co jdou dovnitr nadrze jsou pouze 8mm to je mas nak predelane nebo si pustil tu 12mm hadici az do nadrze ???
Volvo 340DL 1.6D
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od Kuba »

To Reskator :

Jelikož jsem zatím provisorně použil starou 30ti litrovou nádrž ze Škoda Octavia (r.v. 1963), která mi však na výšku krásně pasuje na bok kufru a má i plovák s palivoměrem, tak jsem tam nechal původní trubku, která má jistě míň než 12mm. Od této nádrže pak vede potrubí s průměrem 12 mm - na 2 místech je to však zúžený, protože jsou tam přechody, avšak to by to "tření" v kapalině nemělo výrazně ovlivnit.

I když se takhle dá jezdit i v třeskutých mrazech, přesto asi časem dovybavím pomocným čerpadýlkem - podtlak je zpočátku přecejen veliký - až - 0,8 barů. :-D
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Uživatelský avatar
Reskator
Sběrač informací
Příspěvky: 37
Registrován: 23 led 2006, 23:06
Odpovědi: 0

Příspěvek od Reskator »

Jasne ... mne to taky pri startu vtakne knoflik rucny pumpicky jako kdybych ho zmackl ... merit to ale nedokazu nemam tam manometr ... Ale taky koketuji s tim cerpadlem akorat tady se to probiralo ze pry to staci zvecsit prurez trubek do nadrze ... Ale asi ne ... Ja tam chci dat elektricke membranove cerpadlo co prodava Rapidoil ... ma nekdo naky skusenosti s timhlectim ???
Volvo 340DL 1.6D
Uživatelský avatar
Rybízek
Aktivista
Příspěvky: 1600
Registrován: 24 led 2006, 09:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rybízek »

Včera sem koupil Fiestu 1.8 D a pan na to asi taky jezdil první co mi bylo divný byl výkon a po vyčištění vzducháče a vypištění naftaku jsem věděl kde je problem. dneska ráno to ani nechytlo jen to má snahu. jak to mám nastartovat :?
Seat Leon TOP SPORT(development 200PS)
Golf II TDi
TTom
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 26 led 2006, 09:50
Odpovědi: 0

Příspěvek od TTom »

Kuba píše:

Mě to jezdí, když tam mám naředěno 10% nafty. Neztuhne to úplně, ale tuhý je to jako med. Jenže jelikož mám silnější trubky a hlavně předehřev PŘED naftovym ( resp. palivovym ) filtrem a za nim před pumpou taky jeden, tak to po ohřátí motoru fachčí. Sice je tam zpočátku podtlak jako kráva a na pár vteřin musim někdy po přepnutí na rostlináč zas narychlo kvůli "uvoilnění" toho podtlaku přepnout na naftu a zas zpět, ale JEDU !!!! :-D :-D :-D
Kubo, ten podtlak by mohl vyřešit přímo vyhřívanej naftovej filtr, co myslíš ? Jestli sem pochopil, tak ty máš předehřev přet filtrem. Tj. při přepnutí na olej
se nejdřív musí vytlačit studenej olej z filtru kde má velkej odpor, nemá ho tam co ohřát. A to dělá ten velkej podtlat ? Jestli se pletu, tak mě oprav.
Skype Me: lerunka
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od Kuba »

To TTom :

Přesně tak. Ten můj výměník, který vyhřívá naftový filtr, je vlastně chladič olej. filtru ( taková ta "kostka" která bývala u mnohých VW II nad filtrem motor. oleje ). Pod tím mám našroubován ale naft. filtr - tedy tu šroubovací patronu. Takže to ten filtr resp. jeho obsah krásně předehřívá. Jenže po přepnutí na olej je tam pochopitelně malé množství ztuhlého oleje, než to začne proudit...... vyhřívání celé plochy té vyměnitelné patrony by to jistě vyřešilo.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
TTom
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 26 led 2006, 09:50
Odpovědi: 0

Příspěvek od TTom »

No jo, ale kde to sehnat a za kolik, ten vyhřívanej filtr ? Ví to někdo ?
Skype Me: lerunka
Uživatelský avatar
Reskator
Sběrač informací
Příspěvky: 37
Registrován: 23 led 2006, 23:06
Odpovědi: 0

Příspěvek od Reskator »

To ja som navrtal dieru do filtra a dal tam zhavic. Za minutu mam filter zohriaty na cca 20 pri teplote -10. Ja mam ten velky filter s velkym dnom.
Ale vedel by som si predstavit aj tie jednodielne filtre so zhavicom namiesto toho umelohmotneho odkalovaca.
Volvo 340DL 1.6D
Uživatelský avatar
Rybízek
Aktivista
Příspěvky: 1600
Registrován: 24 led 2006, 09:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rybízek »

starý Ducata měli to vyhřejvání od výroby místo toho plastovýho výpuštáku
Seat Leon TOP SPORT(development 200PS)
Golf II TDi
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Možná už to tady bylo, ale jedna z úprav kamionů pro jízdy do ruska byla,že se na konec hadičky, co saje z nádrže naftu dala žárovka. údajně stačí tak 10W. Trochu to pomůže ohřát naftu, aby pak nezamrzla ve filtru. To by určitě pomohlo i vám při čerpání toho medu z nádrže. Ale raději silnější watáž,jeden vypínač a je po starostech. (noteeth) Nezkoušel jste to někdo?
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

MirekX píše:Možná už to tady bylo, ale jedna z úprav kamionů pro jízdy do ruska byla,že se na konec hadičky, co saje z nádrže naftu dala žárovka. údajně stačí tak 10W. Trochu to pomůže ohřát naftu, aby pak nezamrzla ve filtru. To by určitě pomohlo i vám při čerpání toho medu z nádrže. Ale raději silnější watáž,jeden vypínač a je po starostech. (noteeth) Nezkoušel jste to někdo?
Dobry napad - teda dostat to teplo od ziarovky do nadrze. Mne to totiz naposledy ztuhlo v privodnej trubke, mozno az priamo na sitku v nadrzi.
(-24°C. Filter som mal vyradeny). Spolahlivejsia ako ziarovka by asi bola zhaviaca sviecka na 24V. Odhadujem, ze by mala pri 12V vykon cca 100W. Ale ako to do nadrze do blizkosti sania paliva nainstalovat?
Co tak vyvrtat odspodu do nadrze otvor - a zaroven by sluzil na odkalovanie nadrze - alebo je to blby napad?
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
frenky
Přispěvovatel
Příspěvky: 157
Registrován: 23 led 2006, 14:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Sušice, Praha

Příspěvek od frenky »

Csala píše:
MirekX píše:Možná už to tady bylo, ale jedna z úprav kamionů pro jízdy do ruska byla,že se na konec hadičky, co saje z nádrže naftu dala žárovka. údajně stačí tak 10W. Trochu to pomůže ohřát naftu, aby pak nezamrzla ve filtru. To by určitě pomohlo i vám při čerpání toho medu z nádrže. Ale raději silnější watáž,jeden vypínač a je po starostech. (noteeth) Nezkoušel jste to někdo?
Dobry napad - teda dostat to teplo od ziarovky do nadrze. Mne to totiz naposledy ztuhlo v privodnej trubke, mozno az priamo na sitku v nadrzi.
(-24°C. Filter som mal vyradeny). Spolahlivejsia ako ziarovka by asi bola zhaviaca sviecka na 24V. Odhadujem, ze by mala pri 12V vykon cca 100W. Ale ako to do nadrze do blizkosti sania paliva nainstalovat?
Co tak vyvrtat odspodu do nadrze otvor - a zaroven by sluzil na odkalovanie nadrze - alebo je to blby napad?
no nevím, co máš za auto a kde máš nádrž, ale u normálního auta bys to o něco urazil
tmracing
Přispěvovatel
Příspěvky: 93
Registrován: 23 led 2006, 19:30
Odpovědi: 0

Příspěvek od tmracing »

s tymi zhavicmi to nepokladam za dobry napad... nedojde tam k lokalnemu prehriatiu? predsa len aj 100W je bodovo celkom dost... takisto by som povedal ze taketo ohrievanie asi nebude velmi ucinne... ono ak uz ohrievat nadrz tak skor celu co najvacsou plochou nie?
Peugeot 406, HDI, 110ps
Jindřich
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 24 led 2006, 15:37
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jindřich »

Co takhle topné kabely?Protože chovám okrasné ptáky ,tak mě napadlo použít topný kabel nebo desky do líhní nebo terariii.Jsou i na stejnosměrné napětí.Já bych byl pro kabel.Lze použít do vlhkého prostředí,nevím jak by se choval v oleji nebo naftě.ale asi by to neměl být problémDají se sehnat u firmi Rus,chovatelské potřeby nebo jiní.Většinou jsou do 100W.Jindřich
Uživatelský avatar
Apfel
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 24 led 2006, 13:45
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Apfel »

nebude lepší těch pár dnů jezdit na naftu nebo to ředit? Stejně by se musel ohřívat celej okruh včetně hadiček,filtrů atd.. (noteeth)
Nebo tam prdnout pomocný čerpadlo? ;)
Renault Scenic 1.9dti
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“