Jak vám to jezdí v zimě?
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
To Reskator :
Jelikož jsem zatím provisorně použil starou 30ti litrovou nádrž ze Škoda Octavia (r.v. 1963), která mi však na výšku krásně pasuje na bok kufru a má i plovák s palivoměrem, tak jsem tam nechal původní trubku, která má jistě míň než 12mm. Od této nádrže pak vede potrubí s průměrem 12 mm - na 2 místech je to však zúžený, protože jsou tam přechody, avšak to by to "tření" v kapalině nemělo výrazně ovlivnit.
I když se takhle dá jezdit i v třeskutých mrazech, přesto asi časem dovybavím pomocným čerpadýlkem - podtlak je zpočátku přecejen veliký - až - 0,8 barů.
Jelikož jsem zatím provisorně použil starou 30ti litrovou nádrž ze Škoda Octavia (r.v. 1963), která mi však na výšku krásně pasuje na bok kufru a má i plovák s palivoměrem, tak jsem tam nechal původní trubku, která má jistě míň než 12mm. Od této nádrže pak vede potrubí s průměrem 12 mm - na 2 místech je to však zúžený, protože jsou tam přechody, avšak to by to "tření" v kapalině nemělo výrazně ovlivnit.
I když se takhle dá jezdit i v třeskutých mrazech, přesto asi časem dovybavím pomocným čerpadýlkem - podtlak je zpočátku přecejen veliký - až - 0,8 barů.

VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Jasne ... mne to taky pri startu vtakne knoflik rucny pumpicky jako kdybych ho zmackl ... merit to ale nedokazu nemam tam manometr ... Ale taky koketuji s tim cerpadlem akorat tady se to probiralo ze pry to staci zvecsit prurez trubek do nadrze ... Ale asi ne ... Ja tam chci dat elektricke membranove cerpadlo co prodava Rapidoil ... ma nekdo naky skusenosti s timhlectim ???
Volvo 340DL 1.6D
Kubo, ten podtlak by mohl vyřešit přímo vyhřívanej naftovej filtr, co myslíš ? Jestli sem pochopil, tak ty máš předehřev přet filtrem. Tj. při přepnutí na olejKuba píše:
Mě to jezdí, když tam mám naředěno 10% nafty. Neztuhne to úplně, ale tuhý je to jako med. Jenže jelikož mám silnější trubky a hlavně předehřev PŘED naftovym ( resp. palivovym ) filtrem a za nim před pumpou taky jeden, tak to po ohřátí motoru fachčí. Sice je tam zpočátku podtlak jako kráva a na pár vteřin musim někdy po přepnutí na rostlináč zas narychlo kvůli "uvoilnění" toho podtlaku přepnout na naftu a zas zpět, ale JEDU !!!!![]()
![]()
se nejdřív musí vytlačit studenej olej z filtru kde má velkej odpor, nemá ho tam co ohřát. A to dělá ten velkej podtlat ? Jestli se pletu, tak mě oprav.
Skype Me: lerunka
To TTom :
Přesně tak. Ten můj výměník, který vyhřívá naftový filtr, je vlastně chladič olej. filtru ( taková ta "kostka" která bývala u mnohých VW II nad filtrem motor. oleje ). Pod tím mám našroubován ale naft. filtr - tedy tu šroubovací patronu. Takže to ten filtr resp. jeho obsah krásně předehřívá. Jenže po přepnutí na olej je tam pochopitelně malé množství ztuhlého oleje, než to začne proudit...... vyhřívání celé plochy té vyměnitelné patrony by to jistě vyřešilo.
Přesně tak. Ten můj výměník, který vyhřívá naftový filtr, je vlastně chladič olej. filtru ( taková ta "kostka" která bývala u mnohých VW II nad filtrem motor. oleje ). Pod tím mám našroubován ale naft. filtr - tedy tu šroubovací patronu. Takže to ten filtr resp. jeho obsah krásně předehřívá. Jenže po přepnutí na olej je tam pochopitelně malé množství ztuhlého oleje, než to začne proudit...... vyhřívání celé plochy té vyměnitelné patrony by to jistě vyřešilo.
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Možná už to tady bylo, ale jedna z úprav kamionů pro jízdy do ruska byla,že se na konec hadičky, co saje z nádrže naftu dala žárovka. údajně stačí tak 10W. Trochu to pomůže ohřát naftu, aby pak nezamrzla ve filtru. To by určitě pomohlo i vám při čerpání toho medu z nádrže. Ale raději silnější watáž,jeden vypínač a je po starostech.
Nezkoušel jste to někdo?

Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 


Dobry napad - teda dostat to teplo od ziarovky do nadrze. Mne to totiz naposledy ztuhlo v privodnej trubke, mozno az priamo na sitku v nadrzi.MirekX píše:Možná už to tady bylo, ale jedna z úprav kamionů pro jízdy do ruska byla,že se na konec hadičky, co saje z nádrže naftu dala žárovka. údajně stačí tak 10W. Trochu to pomůže ohřát naftu, aby pak nezamrzla ve filtru. To by určitě pomohlo i vám při čerpání toho medu z nádrže. Ale raději silnější watáž,jeden vypínač a je po starostech.Nezkoušel jste to někdo?
(-24°C. Filter som mal vyradeny). Spolahlivejsia ako ziarovka by asi bola zhaviaca sviecka na 24V. Odhadujem, ze by mala pri 12V vykon cca 100W. Ale ako to do nadrze do blizkosti sania paliva nainstalovat?
Co tak vyvrtat odspodu do nadrze otvor - a zaroven by sluzil na odkalovanie nadrze - alebo je to blby napad?
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
no nevím, co máš za auto a kde máš nádrž, ale u normálního auta bys to o něco urazilCsala píše:Dobry napad - teda dostat to teplo od ziarovky do nadrze. Mne to totiz naposledy ztuhlo v privodnej trubke, mozno az priamo na sitku v nadrzi.MirekX píše:Možná už to tady bylo, ale jedna z úprav kamionů pro jízdy do ruska byla,že se na konec hadičky, co saje z nádrže naftu dala žárovka. údajně stačí tak 10W. Trochu to pomůže ohřát naftu, aby pak nezamrzla ve filtru. To by určitě pomohlo i vám při čerpání toho medu z nádrže. Ale raději silnější watáž,jeden vypínač a je po starostech.Nezkoušel jste to někdo?
(-24°C. Filter som mal vyradeny). Spolahlivejsia ako ziarovka by asi bola zhaviaca sviecka na 24V. Odhadujem, ze by mala pri 12V vykon cca 100W. Ale ako to do nadrze do blizkosti sania paliva nainstalovat?
Co tak vyvrtat odspodu do nadrze otvor - a zaroven by sluzil na odkalovanie nadrze - alebo je to blby napad?
Co takhle topné kabely?Protože chovám okrasné ptáky ,tak mě napadlo použít topný kabel nebo desky do líhní nebo terariii.Jsou i na stejnosměrné napětí.Já bych byl pro kabel.Lze použít do vlhkého prostředí,nevím jak by se choval v oleji nebo naftě.ale asi by to neměl být problémDají se sehnat u firmi Rus,chovatelské potřeby nebo jiní.Většinou jsou do 100W.Jindřich