Ekonomická stránka provozu na RO
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
LPG x RO
Počítal jste někdo porovnání výhodnosti RO versus LPG?? Vždyť Lpg je taky 13Kč/litr.
Peugeot 309 1.9d 47Kw , BOSH
Dvounádrž (2x9 litrů v podbězích), Výměník 4,5 kW,
Najeto v létě bez úprav 10000km - odešli vstřiky
Zatím 8000km s úpravou na kupovaný SL nebo RO
MB VITO 110TD řadový čerpadlo stejná úprava jako pežout
Dvounádrž (2x9 litrů v podbězích), Výměník 4,5 kW,
Najeto v létě bez úprav 10000km - odešli vstřiky
Zatím 8000km s úpravou na kupovaný SL nebo RO
MB VITO 110TD řadový čerpadlo stejná úprava jako pežout
Re: LPG x RO
A cena přestavby ?Kubator87 píše:Počítal jste někdo porovnání výhodnosti RO versus LPG?? Vždyť Lpg je taky 13Kč/litr.
13,- mě použitý RO urč. nestojí
E91 N52B30
Nevim táta má na Fordu scorpio 2.0i Lpg a najel na tom 200000 a bez problémů dokonce to mělo i větší výkon ale je fakt že asi záleží jak je to udělaný a taky na jakým to je auto Třeba na Sieře 2.0 DOHC to výkon ztratilo.
Peugeot 309 1.9d 47Kw , BOSH
Dvounádrž (2x9 litrů v podbězích), Výměník 4,5 kW,
Najeto v létě bez úprav 10000km - odešli vstřiky
Zatím 8000km s úpravou na kupovaný SL nebo RO
MB VITO 110TD řadový čerpadlo stejná úprava jako pežout
Dvounádrž (2x9 litrů v podbězích), Výměník 4,5 kW,
Najeto v létě bez úprav 10000km - odešli vstřiky
Zatím 8000km s úpravou na kupovaný SL nebo RO
MB VITO 110TD řadový čerpadlo stejná úprava jako pežout
To že LPG škodí motoru si nemyslim, spousta kámošů na to jezdí a nic se jim nestalo. Provoz na olej je ale podle mě daleko lacinější. Normální auto v LPG si vezme tak 8 l plynu (110 Kč) (a to mu ještě fandim) kdežto nafťák 5l (v naftě 130 Kč, v oleji +-85Kč, případně míň, když jezdim na použitej friťák)
LPG je na druhou stranu konfortnější, páč existujou čerpací stanice. Vod oleje je zasraný celý auto, ať si dáváš pozor sebevíc. Že máš v jednom kuse mastný ruce ani nezmiňuju.
LPG je na druhou stranu konfortnější, páč existujou čerpací stanice. Vod oleje je zasraný celý auto, ať si dáváš pozor sebevíc. Že máš v jednom kuse mastný ruce ani nezmiňuju.
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
jezdim na olej jen na vetsi trasy, alespon v zimne, v lete to zredim trochou nafty, aby to startovalo bez problemu. Kdyz jedu delsi trasu, coz je 1000km, mam v nadrzi jen trochu nafty, na to nastartuji, necham zahrat, a pak uz jen nalivam olej. Pri dojezdu mam nadrz temer prazdnou, frknu tam pet litru nafty, abych mel na popojizdeni. No a pak nanovo, zase jen na olej. Ted v zimne to ale redim naftou, aby to vubec prolizalo trubkama. Predehrev mam zatim z medi. Nechce se mi investovat do nakupu zarizeni, jsem prece jen hobysta, mam to v krvi, tak to vytvorim sam. Zamlouval by se mi jednonadrzovy system, ale mam obavy z toho, ze bude motor stale vystaven ucinkum oleje. Nemam strach o kovy ale o pryze a plasty. Chlapi co delaji v lese a meli by pouzivat ekologicky olej na mazani pil tak se tomu take vyhybaji, tvrdou tesneni.
Co se tyka LPG, na to jezdim jiz 12 let a asi jsem na to najezdil tak 600 000km, vystridal tri vozy. Urcite bych dnes nejezdil na benzin. S plynem jsem mel problemy jen u jednoho vozu, dvakrat jsem menil propaleny ventil, ale pak se prislo na to ze tam nebyl ten spravny. Ostatni ventily na tom aute vydrzely 400.000 km. Je take rozdil v tuzemske prestavbe a v tom, zda je to auto vybavene plynem uz z fabriky. Ted mam jedno auto na plyn a druhy na naftu, nebo spise na olej. S olejem nemam zatim tak dlouholete zkusenosti, ale zatim se mi zamlouva vice jak plyn. Jezdim casto dlouhe trasy, a splynem je to dost drsny, cekacky u benzinek, nekde to je drazsi i o pet kacek na litr, tak to znechuti. S olejem jedu porad, obcas zastavim abych dolil, jsem nezavisly. Je pravda ze s plynem nejsou zerty. Ale pokud se do toho amater opravdu nestoura, nejsou obavy na miste. Co se tyka vykonu, mam nazor ze pokud ma motor obsah 1.8 a vice, ze se to nepozna.