Ekonomická stránka provozu na RO

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Kubator87
Přispěvovatel
Příspěvky: 80
Registrován: 26 led 2007, 08:35
Bydliště: Svitavsko

LPG x RO

Příspěvek od Kubator87 »

Počítal jste někdo porovnání výhodnosti RO versus LPG?? Vždyť Lpg je taky 13Kč/litr.
Peugeot 309 1.9d 47Kw , BOSH

Dvounádrž (2x9 litrů v podbězích), Výměník 4,5 kW,

Najeto v létě bez úprav 10000km - odešli vstřiky

Zatím 8000km s úpravou na kupovaný SL nebo RO

MB VITO 110TD řadový čerpadlo stejná úprava jako pežout
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Re: LPG x RO

Příspěvek od Radim205D »

Kubator87 píše:Počítal jste někdo porovnání výhodnosti RO versus LPG?? Vždyť Lpg je taky 13Kč/litr.
A cena přestavby ? :D

13,- mě použitý RO urč. nestojí (noteeth)
E91 N52B30 :)
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

(LOL)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 10:35, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

(LOL)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 10:35, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Možná že to bude tím, že jsem už trošku ožralej ale provoz na RO oproti LPG ma své kouzlo a nepřestává mě bavit :punk:

mimochodem v životě jsem neviděl upálený ventil na benzinovém žigulíku, LPG to dokáže
E91 N52B30 :)
Kubator87
Přispěvovatel
Příspěvky: 80
Registrován: 26 led 2007, 08:35
Bydliště: Svitavsko

Příspěvek od Kubator87 »

Nevim táta má na Fordu scorpio 2.0i Lpg a najel na tom 200000 a bez problémů dokonce to mělo i větší výkon ale je fakt že asi záleží jak je to udělaný a taky na jakým to je auto Třeba na Sieře 2.0 DOHC to výkon ztratilo.
Peugeot 309 1.9d 47Kw , BOSH

Dvounádrž (2x9 litrů v podbězích), Výměník 4,5 kW,

Najeto v létě bez úprav 10000km - odešli vstřiky

Zatím 8000km s úpravou na kupovaný SL nebo RO

MB VITO 110TD řadový čerpadlo stejná úprava jako pežout
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

(LOL)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 10:35, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
SLÁDEK
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 led 2007, 19:50

Příspěvek od SLÁDEK »

Ano já jezdil tak dva roky na LPG, vyšší spotřeba ztráta výkonu minimální, myslím, že je to bezpečné palivo bezpečné pro motor (já teda měl tenkrát karburátor).
Teď je ale všude zákaz vjezdu do podzemních garáží :-(
Uživatelský avatar
Zdenda
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 25 led 2006, 16:29
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Zdenda »

To že LPG škodí motoru si nemyslim, spousta kámošů na to jezdí a nic se jim nestalo. Provoz na olej je ale podle mě daleko lacinější. Normální auto v LPG si vezme tak 8 l plynu (110 Kč) (a to mu ještě fandim) kdežto nafťák 5l (v naftě 130 Kč, v oleji +-85Kč, případně míň, když jezdim na použitej friťák)

LPG je na druhou stranu konfortnější, páč existujou čerpací stanice. Vod oleje je zasraný celý auto, ať si dáváš pozor sebevíc. Že máš v jednom kuse mastný ruce ani nezmiňuju. (noteeth)
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Zdenda píše:v jednom kuse mastný ruce (noteeth)
kdyby jenom to.. (wallbash)
E91 N52B30 :)
pytlak2
Sběrač informací
Příspěvky: 20
Registrován: 31 led 2007, 01:59
Bydliště: Blansko

Příspěvek od pytlak2 »

jezdim na olej jen na vetsi trasy, alespon v zimne, v lete to zredim trochou nafty, aby to startovalo bez problemu. Kdyz jedu delsi trasu, coz je 1000km, mam v nadrzi jen trochu nafty, na to nastartuji, necham zahrat, a pak uz jen nalivam olej. Pri dojezdu mam nadrz temer prazdnou, frknu tam pet litru nafty, abych mel na popojizdeni. No a pak nanovo, zase jen na olej. Ted v zimne to ale redim naftou, aby to vubec prolizalo trubkama. Predehrev mam zatim z medi. Nechce se mi investovat do nakupu zarizeni, jsem prece jen hobysta, mam to v krvi, tak to vytvorim sam. Zamlouval by se mi jednonadrzovy system, ale mam obavy z toho, ze bude motor stale vystaven ucinkum oleje. Nemam strach o kovy ale o pryze a plasty. Chlapi co delaji v lese a meli by pouzivat ekologicky olej na mazani pil tak se tomu take vyhybaji, tvrdou tesneni.
pytlak2
Sběrač informací
Příspěvky: 20
Registrován: 31 led 2007, 01:59
Bydliště: Blansko

Příspěvek od pytlak2 »

Co se tyka LPG, na to jezdim jiz 12 let a asi jsem na to najezdil tak 600 000km, vystridal tri vozy. Urcite bych dnes nejezdil na benzin. S plynem jsem mel problemy jen u jednoho vozu, dvakrat jsem menil propaleny ventil, ale pak se prislo na to ze tam nebyl ten spravny. Ostatni ventily na tom aute vydrzely 400.000 km. Je take rozdil v tuzemske prestavbe a v tom, zda je to auto vybavene plynem uz z fabriky. Ted mam jedno auto na plyn a druhy na naftu, nebo spise na olej. S olejem nemam zatim tak dlouholete zkusenosti, ale zatim se mi zamlouva vice jak plyn. Jezdim casto dlouhe trasy, a splynem je to dost drsny, cekacky u benzinek, nekde to je drazsi i o pet kacek na litr, tak to znechuti. S olejem jedu porad, obcas zastavim abych dolil, jsem nezavisly. Je pravda ze s plynem nejsou zerty. Ale pokud se do toho amater opravdu nestoura, nejsou obavy na miste. Co se tyka vykonu, mam nazor ze pokud ma motor obsah 1.8 a vice, ze se to nepozna.
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“