Termostat! amatérský návod na výměnu (1.9 TDi-PD 96kW)
Moderátoři: šulda, Moderátoři
já to schválně tudle pozoroval. Po nastartování jsem se rozjel, po 1 km zařazená šestka, rychlost 130 a po 10 km rafička kolmo (75-90 st), po dalších 2 km zastavení, auto běželo asi 10 min a rafika furt na stejným místě. Od začátku topení v econ na 24 st. foukání skoro naplno (okna+horní výdechy). Venku bylo asi -2..
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 636
- Registrován: 20 úno 2010, 15:33
- Bydliště: Praha západ
Biimbo píše:já to schválně tudle pozoroval. Po nastartování jsem se rozjel, po 1 km zařazená šestka, rychlost 130 a po 10 km rafička kolmo (75-90 st), po dalších 2 km zastavení, auto běželo asi 10 min a rafika furt na stejným místě. Od začátku topení v econ na 24 st. foukání skoro naplno (okna+horní výdechy). Venku bylo asi -2..
Ty tomu teda dáváš.. po jednom km 130

VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5114
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Je-li motor studený,netočím přes 2tis.ot..Ohřeje se až po cca 10km při -10°C při topení na půlku na 1 rychlost větráku mechan.topení.Pří extra mrazech,tj.-20°C topí bez padání teploty na 2 rychlost větráku,až když má olej min.80°C,což bývá i po 50km po městě.Vlastní zkušenost.Též jsem zkoušel měnit termostaty-výsledek?pořád stejné. Komu se zdá,že se mu to pomalu ohřívá,ať vymění termostat,zbytečná práce.Papundekl před chladičem udělá to samé.Ale může odfouknout klimu,příp. i přehřívat motor,který zbytečně spíná sahary.Něteré nejde přesvědčit a mají svou hlavu.Ať si ji nechají,my ji nechcem.
P.S.rycleji na topení a odmrazení oken to ohřeji 15min na místě při sepnutém přihřívání vody ale chudák motor a turbo.

Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 636
- Registrován: 20 úno 2010, 15:33
- Bydliště: Praha západ
Popisoval jsem problém ne tak, že se to pomalu ohřivá, ale tak, že se to ohřívá standardně, ale nedostatečně a teplota při nezatížení motoru klesá. Pokud máte tento problém, výměna termostatu POMŮŽE (kdo tvrdí opak, má jiný problém). Pokud se vám motor jen pomalu ohřívá, nemusí to být termostatem, s tím souhlasím.martinsidlo píše:Je-li motor studený,netočím přes 2tis.ot..Ohřeje se až po cca 10km při -10°C při topení na půlku na 1 rychlost větráku mechan.topení.Pří extra mrazech,tj.-20°C topí bez padání teploty na 2 rychlost větráku,až když má olej min.80°C,což bývá i po 50km po městě.Vlastní zkušenost.Též jsem zkoušel měnit termostaty-výsledek?pořád stejné. Komu se zdá,že se mu to pomalu ohřívá,ať vymění termostat,zbytečná práce.Papundekl před chladičem udělá to samé.Ale může odfouknout klimu,příp. i přehřívat motor,který zbytečně spíná sahary.Něteré nejde přesvědčit a mají svou hlavu.Ať si ji nechají,my ji nechcem.P.S.rycleji na topení a odmrazení oken to ohřeji 15min na místě při sepnutém přihřívání vody ale chudák motor a turbo.
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
já nevím proč bych tomu dával, prostě to normálně pozvolna točím do 2500ot ale nedupu tomu. Co mají dělat lidi kteří bydlí u dálnice. Motoru to nevadí, když za studena nevyužíváš plně poteciál.. A při 130 na tacho tam mám 2200ot, což není zas tak moc.. Kámoš se k autu chová od novoty jak k dítěti a u ASV dělal těsnění pod hlavou ještě před prvníma rozvodama,teplý mu to nechytá od 100 tis km, studený teď už taky bídně. A to má auto v garáži kde přes zimu nemrzne a jezdí s tím v podstatě dálkythe_miracle píše:Biimbo píše:já to schválně tudle pozoroval. Po nastartování jsem se rozjel, po 1 km zařazená šestka, rychlost 130 a po 10 km rafička kolmo (75-90 st), po dalších 2 km zastavení, auto běželo asi 10 min a rafika furt na stejným místě. Od začátku topení v econ na 24 st. foukání skoro naplno (okna+horní výdechy). Venku bylo asi -2..
Ty tomu teda dáváš.. po jednom km 130. Chudák motor...

Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 636
- Registrován: 20 úno 2010, 15:33
- Bydliště: Praha západ
dneska mi prisel termostat koupil sem nahradu,protoze po jizde sme vzdy zkousel hadici za nim a byla vlazna,takze sem se domnival,ze je asi uzavreny,ale i v tomto horku sem motor nemohl zahrat na provozni teplotu ani po 20 km.. tak sem to demontoval a zjistil,zepuvodni majitel nekecal a fakt ho menil. dorazilo me kdyz sem zjistil,ze to je original a ja tam budu davat nejakou cinu TOPRAN. No nicmene pristup jak k openezum a nepochopil sme jak mam dat tesneni. nepodarolo se mi to napechovat do hlavy.tak sem to tam nechal volne a opatrne prikryl prirubou a dotahl. rikam si bud se to strihne a nebude tesnit a nebo nebude tesnit.
tak sem dolil trosku vody nastartoval dal topeni naplno dolil 3 litry vody nechal asi 10 minut bezet at vim jetsli mi to neveme dalko vic. pak sem se jel projet prvni 3 km teplota sla celkem pekne nahoru. pak sem jel dalsi 2 km. teplota byla na tradicnich asi 65-70,kde se vzdy sekla. ale bylo to tak o 5 km drive nez obvykle. pak sem zastavil nechal zase 10 mintu bezet a tepltoa vylezla na provozni. vypl sem topeni a chtel pustit saharu,ale nepustila se protoze teplota se zhoupla 1x milimet na provozni a pak vratila a zustala. pritom hadice za termostatem byla stale studena. tak nevim co si myslet. jetsli se to nejak zatesnilo. je to divne. vypada to,ze se to driv ohriva to jo,ale chce to vyzkouset na ceste do prace. jen doufam,ze to tesni a pri ceste mi nekde nevychcije kapalina.
tak sem dolil trosku vody nastartoval dal topeni naplno dolil 3 litry vody nechal asi 10 minut bezet at vim jetsli mi to neveme dalko vic. pak sem se jel projet prvni 3 km teplota sla celkem pekne nahoru. pak sem jel dalsi 2 km. teplota byla na tradicnich asi 65-70,kde se vzdy sekla. ale bylo to tak o 5 km drive nez obvykle. pak sem zastavil nechal zase 10 mintu bezet a tepltoa vylezla na provozni. vypl sem topeni a chtel pustit saharu,ale nepustila se protoze teplota se zhoupla 1x milimet na provozni a pak vratila a zustala. pritom hadice za termostatem byla stale studena. tak nevim co si myslet. jetsli se to nejak zatesnilo. je to divne. vypada to,ze se to driv ohriva to jo,ale chce to vyzkouset na ceste do prace. jen doufam,ze to tesni a pri ceste mi nekde nevychcije kapalina.
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
tak ted opravdu nechapu ci su,protoze sme hodil puvodni original termostat do vody otevrel presne v 87 a pak se rkasne zavrel kdyz sem nechal zchladnout. musle teda pekne fungova. proc teda kolisala teplota na budikach? proc auto netopilo? proc teplota nesla pres 70 stupnu v normalnim rezimu? a hlavne proc ta cina co tam je ted drzi teplotu krasne sice se to nezahreje o moc driv,ale drzi na stredu. takze cidlo asi nema cenu resit ze?
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
mas pravdu kor kdyz to nesype vci nafty. sem rad,ze sem si nekoupil original ve skodovce za 561 kc to bych asi to auto rozkopal:D takto me to moc netrapi,ale mozna sem mel to cidlo preventivne vzit stalo taky jen 106 kc asik prej origo
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
no a prave proto to nevytocim nad 2 tis na rovince a 2,5 v kopci. pocitam s tim,ze olej se ohreje jeste daleko pozdeji. pak se lidi divi,ze jezdim za 4,2 litru. zajimalo by me kolik by zral passat nebo octavie se stejnym motorem
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
Trpí, ale udržovat starý motor v hodnotách nového, kdy je chladič načnutý, hadice jen bouchnout a motor vyhoněný mám radši trochu rezervy.Popojíždění v koloně na dovolenou s narvaným autem a řvoucími dětmi je opruz, když se motor přehřívá a nastává stres..V 30 stupních je 75 - 80stupňů ažaž... 

nepropadat panice...
jo jeste sem chtel dodat,ze provozni teplota dieselu neni prece 90 stupnu. to je provoni teplota benzinu. kdyz je teplota na budikach na stredu,tak VAG ukazuje spravne 80 stupnu termostat otvira pri 87 kdyz se rucicka pohne kousek za stred. me to ale neslo zahrat na tehc 80 bylo to stale na max 74,5 sem mel max samozrejme ne v tom nejvetsim vedru to sem meril asi pri 25 stupnich,ale po minimalne 10 km
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm