Startování za studena

Alfa Romeo, Fiat, Lancia...

Moderátoři: šulda, Moderátoři

sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od sikin1987 »

opravte me,ale DRV zacne fungovat az se natlakuje rail ne? a to neni za pul sekundy.
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
JardaB2
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 19 led 2012, 17:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od JardaB2 »

Z diagnostiky je videt, ze hned po zapnuti klicku je na nem hned 30% signal, pokud se nezacne startovat asi do 5s tak spadne na 0%. Je to logicke, pokud je odpojen, je tlak omezen asi na 50-60 Bar, aby stoupnul, musi byt DRV krmen nejakym proudem.
Spis by me zajimalo, proc se signal behem provozu pohybuje tak od 15 do max. cca 30%, to je normalni? A jeste jak se ma pohybovat tlak? Na volnobeh to je presne 300 Bar, kdyz jsem to projel tak jsem se tusim dostal k 1000 Bar ale to jsem za jizdy presne nevysledoval a po zastaveni jsem to bohuzel hned vypnul a graf zmizel... Ale plnej kotel tam nebyl, dost zrovna snezilo :P
alfik
Aktivista
Příspěvky: 1842
Registrován: 05 led 2008, 14:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Vsetin-Cz

Příspěvek od alfik »

to neni žiadnych 0-30% signálu. To je,na koľko je otvorený DRV...
Pri plnej záťaži čím menej,tým lepšie tlači čerpadlo a menšie netesnosti...tým pádom ztraty tlaku na palive.
Tlak 300 barov na voľnobeh je OK. Pri plnom plyne by to nemalo presiahnuť 1380 barov...
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan Chip+EGR Off+Katik na majzel - EX
Passat Variant 1.8T APU
alfik
Aktivista
Příspěvky: 1842
Registrován: 05 led 2008, 14:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Vsetin-Cz

Příspěvek od alfik »

sikin1987 píše:opravte me,ale DRV zacne fungovat az se natlakuje rail ne? a to neni za pul sekundy.
Funguje po zapnuti kluca. A pokiaľ je dobrá baterka a všetko tesni tak na 3 otáčky musí byť nátlakovány a chytiť.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan Chip+EGR Off+Katik na majzel - EX
Passat Variant 1.8T APU
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od sikin1987 »

Jo ja jak pretesnil DRV a dal baterku 74 ah,tak mi to konecne startuje jak ma a to mam nefunkcni zhaveni,spatny palivovy filtr a cerpadlo a vstriky budou uz hodne spatny. vcera mi to zase pod plynem zacalo cukat coz znamena chybu cerpadla
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
JardaB2
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 19 led 2012, 17:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od JardaB2 »

alfik píše:
sikin1987 píše:opravte me,ale DRV zacne fungovat az se natlakuje rail ne? a to neni za pul sekundy.
Funguje po zapnuti kluca. A pokiaľ je dobrá baterka a všetko tesni tak na 3 otáčky musí byť nátlakovány a chytiť.
Tak jasne, to otevreni bude odpovidat proudu, jen me prekvapilo to male vyuziti rozsahu - asi na to kouknu osciloskopem, predpokladam,ze je to jen solenoid a bude rizen PWM signalem.
A chyta to prekvapive dobre i v -5 co tady bylo na par prekuleni, zhavicky asi taky budou nektere spatne protoze ne vsem valcum sehned chce a blika symbol zhaveni. Auto uz je v garazi, v pondeli snad DRV prijde a hned vymenim a testnu ;-)
Predpokladam, ze novy prijde vcetne tesnicich krouzku, objednano tady
http://parts4you.cz/elektronika-bosch/2 ... 2-488.html
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od sikin1987 »

jasne krouzyk tam budou vsechny. je tehda nesehnal ten na nizky tlak ten mam uz taky odrbany,ale mam druhy DRV a bez sitka,takze az auto azse nekdy zdechne hned to prehodim.
Jo nasel si nejlevnejsi co se da na netu sehnat bez nejakych slev.
pokdu ti blika zhaveni muzes mit aj spatnou RJ(rele) jako ja. me to pise bud slabi signal nebo zadny. Me tam toho nefunguje vic krom zhaveni aj predehrev nafty.
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
JardaB2
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 19 led 2012, 17:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od JardaB2 »

Tak mi novy DRV jeste neprisel ale sehnal jsem jete cerpadlo a vstriky za 4 litry, tak jsem to z nej prehodil a je to OK. Zajimava zavada, nikde jsem to na netu jeste nenasel, ze by takhle odesel (nahodne prerusena civka)
Jeden ze vstriku jsem skrz zvedavost rozebral a rekl bych, ze kdyz se neucpe uvnitr hydraulicky system (a ten by se dal IMHO vycistit) tak ta spicka je asi jedine co provozem trpi. Napriklad ta tycka uvnitr je v pouzdru bez zjevneho opotrebeni.
Vi nekdo, jaky prepad ze vstriku na volnobeh je v norme a co uz je moc? Chystam se to poradne zmerit.
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od sikin1987 »

pohledej ty prepady tady to uz merilo hodne lidi. zalezi jak dlouho jsou tu aj fotky.
tys koupil cerpaldo a 4 vstriky za 4 tis? pokud jo tak to je dobrej kup. normalne ams za 4 tis jen vstriky. taky bych rad ten test prepadu udelal,ale nemam na to hadicky. vstriky sly ven svechny OK?
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
JardaB2
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 19 led 2012, 17:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od JardaB2 »

Cerpadlo komplet i s regulatorem a remenici a 5 vstriku, je to asi z Marey 2.4JTD. Taky jsem po tom hned skocil ;-) Pry z potkanyho motoru a pry chodil dobre, tak mi nezbyva, nez verit...
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od sikin1987 »

tvl to je dobre no. n ekdy se zadari. kamos to cerpadlo koupil za 1500 i s regulatorem a ja za nej daval 3 tis, ale bral sem k tomu i snimac vysokeho tlaku a ten novej stoji 5 tis ,takze mi ho nechteli za stovku dat.
jak vypaala ta spicka kdyz si to rozebral? byla zakarbonovana?
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
Uživatelský avatar
jurki888
Aktivista
Příspěvky: 2564
Registrován: 07 srp 2006, 23:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Nitra

Příspěvek od jurki888 »

ak niekto chce ostali mi v garazi vstreky z 2.4jtd 103 kw a cerpadlo vstreky dam za 50e a cerpadlo tiez 50e auto bolo burane motor bol od spodu zniceny
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od sikin1987 »

to je dobra cena:P skoda,ze mi nejdou ty vstriky vytahnout.
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
alfik
Aktivista
Příspěvky: 1842
Registrován: 05 led 2008, 14:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Vsetin-Cz

Příspěvek od alfik »

JardaB2 píše:Tak mi novy DRV jeste neprisel ale sehnal jsem jete cerpadlo a vstriky za 4 litry, tak jsem to z nej prehodil a je to OK. Zajimava zavada, nikde jsem to na netu jeste nenasel, ze by takhle odesel (nahodne prerusena civka)
Jeden ze vstriku jsem skrz zvedavost rozebral a rekl bych, ze kdyz se neucpe uvnitr hydraulicky system (a ten by se dal IMHO vycistit) tak ta spicka je asi jedine co provozem trpi. Napriklad ta tycka uvnitr je v pouzdru bez zjevneho opotrebeni.
Vi nekdo, jaky prepad ze vstriku na volnobeh je v norme a co uz je moc? Chystam se to poradne zmerit.
Môžeš rozviesť ten hydraulicky systém? Doteraz som bol v tom,že hydraulicky systém ma len PD vstrek.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan Chip+EGR Off+Katik na majzel - EX
Passat Variant 1.8T APU
JardaB2
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 19 led 2012, 17:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od JardaB2 »

Tady je funkce asi nazorne vysvetlena http://www.youtube.com/watch?v=aGwV9ueHcz4 a tady http://www.turbosquid.com/3d-models/3d- ... tor/611986 obrazky rozlozenych vstriku. Hned mi bylo divny, ze by relativne maly elektromagnet ovladal velke sily na vstrikovaci jehle - jen uvolnuje oprevdu malinkou kulicku a tlak na jehlu je vyvozovan tlakem nafty. Tim taky pak musi jit nejaka nafta do prepadu, proto me zajimalo kolik. A taky by me zajimalo, na co vstrik nejcasteji odchazi, kdyz uz prestane fungovat. Dovedu si predstavit tyto varianty
- ucpou se nektere minidirky v sedlove trysce, pak do valce jde min/zadna nafta ale nemyslim, ze by se nejak zvysil odtok do prepadu
- neco se vybeha, zvetsi se vule a pak tryska poradne nezavira? To si po prohlednuti konstrukce a stavu nedovedu uplne predstavit. V podstate by se mohlo jednat jen o jehlu nebo tycku nahore v pouzdru
- ucpou se dirky v hydraulickem systemu (opravdu male) a pak by vstrik take zustal stale otevreny
- co dal?
A co vsechno se meni pri repasi? Predpokladam, ze sedlova tryska a tycka s pouzdrem, kulicka?
Ale opravdu jsem nenasel misto, kde by na zivotnost mohla mit valny vliv kvalita nafty, nejvetsi riziko vidim v ucpani bordelem, ktery se do systemu dostane treba oderem cerpadla, pri vymene filtru, montazi potrubi atp. Pokud se muze vyznamne vybehat horni cast tycky ktera funguje jako pistek, tak vymena spodni casti (trysky) nepomuze.
Odpovědět

Zpět na „Italské vozy“