Ako zapojim LPG ventil do dvojnadrzovej sustavy?

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
ciko
Přispěvovatel
Příspěvky: 494
Registrován: 31 říj 2006, 21:26
Bydliště: trnava

Ako zapojim LPG ventil do dvojnadrzovej sustavy?

Příspěvek od ciko »

takze chlapci moji, co k tomu potrebujem a ako to zapojim???mam skratenu spiatocku
diky vsetkym
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 24 led 2006, 21:23

Příspěvek od dvorky1 »

Ty LPG ventyli potřebuješ dva. jeden dáš na přívod z hlavní nádrže ( olej ) a druhej dáš na přívod z pomocný nádržky ( nafta ) výstupy z vyntilů napojíš na T kus, takže ze dvou vývodů uděláš jeden. Ten jeden pak přivedeš do čerpadla. Z čerpadla zpátečku napojíš zase přes T kus na vstup do čerpadla. Pokud funguješ bez odvzdušňovacího ventilu. Nebo ty dva T kusy můžeš nahradit křížem ať tam nemáš moc spojů. Dá se koupit u plynařů je to kříž z mosazi a stojí kolem 40 Kč. Pak je dobré na zpátečku vřadit jeden T kus a jeden vývod mít zpět do čerpadla ( šluslá zpátečka ) a ten druhej pustit zpět do nádrže jak je to při origoš zapojení. Na ty vývody dát buď zase dva LPG ventily a nebo obyč malý ruční kohouty. To pro případ že ti dojde palivo a zavzdušní se ti soustava. Je to pak totiž ranec než se to odvzdušní a než ti to vůbec natáhne neftu, nebo olej. Takže při zavzdušnění jen přepneš kohout na zpátečce, zavřeš šlusnutí a otevřeš zpátečku do nádrže a máš to během chvilky odvzdušněný a pak to zase jen přepneš a mastíš dál. Na delší trasy je to výhodný když pustíš zpátečku do nádrže a prohřeje si ti i palivo v nádrži pokud by byly extra mrazy a tuhlo ti to v nádrži
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
ciko
Přispěvovatel
Příspěvky: 494
Registrován: 31 říj 2006, 21:26
Bydliště: trnava

Příspěvek od ciko »

mne fazer pisal ze on ma iba jeden ventil ale neviem ako to napojil.. tak mi poradil aby som sem napisal...
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 24 led 2006, 21:23

Příspěvek od dvorky1 »

však jo může mít třícestný ventil. ten má jeden vstup a dva výstupy, Pokud máš LPG tak musíš mít dva a oba výstupy spojený do jednoho přes T kus.
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Uživatelský avatar
Fazer
Přispěvovatel
Příspěvky: 80
Registrován: 22 led 2007, 12:25
Bydliště: Vážany nad Litavou

Příspěvek od Fazer »

Tady mám schéma zapojení dvounádrže na jeden LPG ventil.Mám to v autě asi týden a zatím to funguje vcelku dobře.Obrázek[/img]
Škoda Oktavia 1,9TDI 81 kw ASV
ciko
Přispěvovatel
Příspěvky: 494
Registrován: 31 říj 2006, 21:26
Bydliště: trnava

Příspěvek od ciko »

to fazer
a nemiesa sa ti olej s naftou???
to by ma zaujimalo, inac uz som na spravnej ceste s pochopenim...;) :D
bobik43
Přispěvovatel
Příspěvky: 196
Registrován: 05 pro 2006, 22:31

Příspěvek od bobik43 »

Jak na to koukam, tak by to mělo fungovat. Taky jsem o tom takhle premyslel. Dokud je olej studeny, "radsi" si cerpadlo poda "ridkou" naftu a az privod nafty uzavres, nezbude mu nic jinyho, nez si podat olej. Horsi to muze byt pri proplachovaní čerpadla kdy je i olej ridky... (rofl)
Uživatelský avatar
Fazer
Přispěvovatel
Příspěvky: 80
Registrován: 22 led 2007, 12:25
Bydliště: Vážany nad Litavou

Příspěvek od Fazer »

To víte že to funguje i když je olej řídkej.Vsřik.čerpadlo radši tahá haftu z přídavné nádržky,která je v úrovni čerpadla,než olej z nádrže,která je pod úrovní čerpadla.Ještě připomínám,že nejezdím jen na RO,ale na poměr 50/50 s naftou nebo MEŘO
Škoda Oktavia 1,9TDI 81 kw ASV
ciko
Přispěvovatel
Příspěvky: 494
Registrován: 31 říj 2006, 21:26
Bydliště: trnava

Příspěvek od ciko »

takze tusim to spravim na dva benzinove ventily...
ciko
Přispěvovatel
Příspěvky: 494
Registrován: 31 říj 2006, 21:26
Bydliště: trnava

Příspěvek od ciko »

Obrázek
takze ktory ventil mam kupit, ten co je na splynovaci, alebo ten samotny?? je to zo skodovky
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

(LOL)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 10:56, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 974
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Obrázek
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 24 led 2006, 21:23

Příspěvek od dvorky1 »

benzinovej tam nemaš nafocenej. Dava se na benzinovej okruh, tan co tam máš je plynovej v tý baňce je filtr na plyn. Ale použít se dá taky bez toho filtru. a nebo ten co je na další fotce
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
ciko
Přispěvovatel
Příspěvky: 494
Registrován: 31 říj 2006, 21:26
Bydliště: trnava

Příspěvek od ciko »

Obrázek
takze toto je ten spravny? toto je benzinovy, ze?a je idealny na to co potrebujem ja
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“