Bionafta vs RO

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Tomajko
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 25 zář 2011, 18:31

Bionafta vs RO

Příspěvek od Tomajko »

Pokud jsem to správně pochopil, při provozu na bionaftu (meřo) se můžou vyskytnout problémy s rozpouštěním pryžových částí, ale při provozu na rostlinný olej ne. Je to tak?
Uživatelský avatar
Martin.R
Aktivista
Příspěvky: 2228
Registrován: 22 srp 2007, 11:07
Odpovědi: 1
Bydliště: Kousek od Vlašimi

Re: Bionafta vs RO

Příspěvek od Martin.R »

Tomajko píše:Pokud jsem to správně pochopil, při provozu na bionaftu (meřo) se můžou vyskytnout problémy s rozpouštěním pryžových částí, ale při provozu na rostlinný olej ne. Je to tak?
Není to tak. I RO ti rozebere gumu.
Elektronika auta a technika........
776 829390
Tomajko
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 25 zář 2011, 18:31

Příspěvek od Tomajko »

A jak to chlapi řešíte? Vyměnit hadičky za odolné oleji... a co čerpadla, ty se přetěsňují? Teda pokud tam nějaká guma je...já to rozebrané ještě neměl (Nissan Patrol 2.8TD, čerpadlo Bosch).
Uživatelský avatar
Martin.R
Aktivista
Příspěvky: 2228
Registrován: 22 srp 2007, 11:07
Odpovědi: 1
Bydliště: Kousek od Vlašimi

Příspěvek od Martin.R »

Nalej to tam a jezdi. Až začne chcát tak přetěsnit. Dneska všechny sady těsnění apod. jsou už odolné vůči bio složkám.
Elektronika auta a technika........
776 829390
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

presne tak, neres nic dopredu, zbytecne, nekdy se stane, ze tesneni v cerpadle uplne v pohode vydrzi a vubec nebere v potaz provoz na MERO.
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35

Příspěvek od sikin1987 »

Kluci co jezdite na SM30 mate vyssi spotrebu proti nafte? a o kolik?
ted sem vypocital spotrebu pres to nejhorsi zimni obdobi a caste startovani behem 100 km asi 20-30x - trasy 2-15 km. 70% mesto 30% mimo mesto takze hrozne podminky a vyslo mi 6,9 l pokud by to zralo zhruba o 0,5 l vic jak cista nafta byl by to super vykon myslim si. nato,ze sem to casto protahoval opravdu brutalne.
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

nevim jak SM30, ale B100 tak o litr navic oproti NM.
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

strašně záleží na kvalitě, B100 od unikornu plus cca 1 litr, ale kvalitní řepkové meřo tak max půllitr. Poslední SM30 od ONA taky není špatná a podle mě spotřeba vyšší max o 2 deci
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

MirekX
Na B100 od Unicorn jsem si taky vsiml, ze to zere i vic jak o litr, mozna i o 1,5 l vic. Je to spatne...
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35

Příspěvek od sikin1987 »

bral sem na ONU. UNICORN to ma hrozne drahy to je daleko lepsi koupit na SILMETU a mam to po ceste .
co myslite muzu zacit pomalu lit olej: mam ve flasce namichany 1:1 nafta novej repkac v nadrzi 30 l SM30 je 8 nad nulou. to by uz snad moc tuhnout nemelo
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
m4xp0w3r7
Přispěvovatel
Příspěvky: 80
Registrován: 28 dub 2010, 23:45
Bydliště: Zlín a Fryšták

Příspěvek od m4xp0w3r7 »

Mě se zdá, že to B100 od Unicornu je dobrý leda přes léto a nejlépe na dlouhou trasu. To sem měl snad stejnou spotřebu jak na normální naftu. Jinak beru SMN30 u ONO, spotřeba v pohodě i v zimě.

Na Silmetu je SMN30 dražší, ale zdálo se mi, že je spotřeba lepší než na směsnou od ONO. Může někdo potvrdit?
Hyundai Getz 2003 1.5CRDi 60KW@80KW
wauzi
Sběrač informací
Příspěvky: 49
Registrován: 15 črc 2010, 19:59
Bydliště: Ostravwa

Příspěvek od wauzi »

já jsem takovval celou zimu B100 na ARMEX OIL v Ostravě + jsem přiléval aditiva a jestli se spotřeba zvýšila o 2 deci oproti normálu tak je to hodně. Podle mě záleží jednak na kvalitě nafty ale taky na tom jak si to člověk hlídá...
škoda Octavia L&K TDI 81kW
VW T4 MULTIVAN ALLSTAR 2.4D 57kW
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35

Příspěvek od sikin1987 »

tso kurna musim uznat,ze auto zaznamenalo olej okamzite. nalil sem do 33 l nafty 4 litry oleje a uz to hur startuje a to bylo promichane. je pravda,ze tam bylo SM30 a ja nalil 1:1 olej nafta,ale stejne startuje to o 3 otacky dyl
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4188
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

sikin1987 píše:bral sem na ONU. UNICORN to ma hrozne drahy to je daleko lepsi koupit na SILMETU a mam to po ceste .
co myslite muzu zacit pomalu lit olej: mam ve flasce namichany 1:1 nafta novej repkac v nadrzi 30 l SM30 je 8 nad nulou. to by uz snad moc tuhnout nemelo
hlásim že na olej už se dá :-D přidal sem cca 10% benzínu a jede to normálně a příde mi že i líp jak na naftu (hm)
Passat AVF 96kw
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

Na olej to jede vetsinou lepe, to je znamy fakt, ale kdyz ho ohrejes na poradnou teplotu deskacem, tak uz to jede docela chciple ;)
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“