dvorky mozes nahodit nejaky navod na ten tvoj vymennik?dvorky1 píše:s tím nesouhlasím. Já mám výměník dělanej doma a je dostačující i na 100% olej v nádrži. Pořizovací cena 120 Kč za m měděný trubky mám tam asi 2 m pač mám dva výměníky. No a pak trocha tý zručnosti.ozi píše: este k vymennikom, chalani, ak si naozaj sakra neprepocitate a potom skutocne nezmerate ze to ma taky vykon ako ma mat zabudnite na tie vsetky napady s medennymi rurkami, instalaterskymi krkmi a neviem co este, kupte si seriozny doskovy vymennik usetrite si kopu penazi, ak chcete ist inou cestou, tak suhlasim ale radsej nie s hura nadsenim ale podprite si to vypoctami a meranim
Jak provést přestavbu Škody Felicie 1,9D na RO?? Poraďte...
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
AGR 66kW seria
- ozi
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 141
- Registrován: 26 úno 2007, 08:30
- Bydliště: Topolcany, Nitra, Slovenska Republika
- Kontaktovat uživatele:
mas pravdu, budem potom rad ked sa s nami podelis o skusenosti, hlavne ma zaujima teplota a vplyv oleja na tu medenu rurku, ale to chce asi viac casudvorky1 píše:s tím nesouhlasím. Já mám výměník dělanej doma a je dostačující i na 100% olej v nádrži. Pořizovací cena 120 Kč za m měděný trubky mám tam asi 2 m pač mám dva výměníky. No a pak trocha tý zručnosti.
Clio 1991 1.9 D Lucas CAV od 15.4.2007 2x Peveko, oventrop Afriso Flow Control, vymenniky Alu 24 a 30 dosiek, nafta v nerez 25 l, manualne ovladanie spinacov ventilov
daval jsem už fotky do fora Zkušenosti s Fordem sem s nimi tak si to můžete pročíst a prohlídnout. Jinak nevím kolik to má stupňů na výstupu ale i když je zima zimoucí a pokud je olej v nádrži aspoň trochu tekutej tak díky většímu výměníku se přes palivový filtr dostane ( při velký zátěži třeba při plným plynu do táhlýho kopce to trochu ztrácí výkon, ale to by se dalo vyřešit pomocným čerpadlem ) jinak podotýkám, že mám šluslou zpátečku. Pokud je totiž otevřená zpět do nádrže tak je to mnohem horší s úbytkem výkonu při delším držení plynu z důvodu většího průtoku přes palivový filtr. Za ty pořizovací náklady mi to ale bohatě stačí a beztak jezdím pořád se šluslou zpátečkou. No a když by byla opravdu nouze a potřeboval bych do kopce mít stabilní výkon tak jen přepnu na naftu a poho. Ta ztráta výkonu se ale projevý až tak po 4 km jízdy na plnej tah tak aby jsem zase někoho neodradil. Ohledně tý výroby měděná trubka se omotá kolem nějaký vhodný kulatiny takže se udělá spirála tak aby konec i začátek byl na jedné straně. ( docílí se toho ohýbáním) Ohýbal jsem to za studena. Ve větších zlomech jsm to přidržel ve svěráku aby to drželo tvar a trubka se nezlomila. Sem tam se průchodnost mírně snížila ale v případě že to bude v horký vodě je to jedno protože viskozita oleje bude ve výměníku taky malá. Plamenem jsem to nenahříval protože pak se z tý trubičky odlamují šupinky povrchové úpravy tak aby se to pak nedostalo do okruhu. Je to něco jako oxidace či co když měď. trubku rozžhavíš a pak ohýbáš tak se z ní odlamujou takový malý kousíčky něčeho. Proto jsem to dělal za studena. No a pak celou tu spirálu nacpeš do vhodný nádobky na vodu, kterou pak z obou stran zavaříš a uděláš vstupy na vodní okruh. Výstup vody i oleje by měl být v nějvyšším bodě z důvodu samoodvzdušnění. Jako tu nádobu jsem použil starý benzinový filtr, kterej jsem otevřel a vnitřek vykuchal a nahradil ho spirálou. viz foto. Jinak pokud by to chtěl někdo zbastit za 500 je to k mání + poštovný. Druhej výměník je jen slabčí trubka kde je na jedný straně vstup pro vodu i olej a na druhý straně výstup. Ten mám těsně před čerpadlem napojenej na okruh vody do expanzní nádobky. U Fordu se musí napojit výstup ze zadní čísti motoru do expanzky. Je tam totiž ještě jedna od termostatu, ale tam voda protýká jen slabým proudem .
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw