TDI alebo TDI PD

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Libor Hanzal
Přispěvovatel
Příspěvky: 548
Registrován: 24 led 2006, 14:00
Bydliště: Trhové Sviny u Č.B.

Příspěvek od Libor Hanzal »

Prozatím jen měděnou trubku kolem výfuku.Vzimě moc nejezdím a pokud ano tak tam dám třetinu nafty.Dám tam ještě el. předehřev.
j.luis
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 29 led 2007, 18:01

Příspěvek od j.luis »

Marek77 píše:Možná jsem tu za hlupáky, ale zatím jsem pořád nepochopil, jaké výhody vlastně má to Vaše přestavování na olej.

Počítejte se mnou.

Na motorovou naftu jezdím za 5,5 l / 100 km, litr mě stojí pod 25 Kč.
Na olej jezdím za 6 l / 100 km a litr mě stojí 16 Kč.

Úspora = 0,35 Kč / 1 km.

Po ujetí 100.000 km na olej ušetřím tedy 35.000 Kč. A potom mi odejde čerpadlo nebo půlka motoru a za opravu zaplatím tytéž peníze, jaké jsem za celé ty kilometry ušetřil.




Tak proboha, kde je nějaká výhoda ????????????
Promiň, asi neumím počítat, ale nemá bát úspora 0,415 kč/ 1km.


A tím tedy po 100.000 km 41.500 kč.

Neklesá náhadou v zimě cena pohoných hmot? Na 25 kč/ 1l určitě dlouho nebude.
No ateď budem počítat jinak.


Na motorovou naftu jezdím za 5,5 l / 100 km, litr mě stojí nad 30 Kč.
Na olej jezdím za 6 l / 100 km a litr mě stojí 16 Kč.

Úspora = 0,69 Kč / 1 km.

Po ujetí 100.000 km na olej ušetřím tedy 69.000 Kč. Hodně lidí tady na olej jezdí a pokud se o auto budeš starat podle určitých pravidel tak nevím, proč by se ti měl ten motor odejít. :?
A ještě taková otázka. Tu ekologii taky ušetříš, když budeš jezdit na naftu, že? Až bude mít tvé dítě astma a při každé změně počasí nebude moct dýchat tak si prosím potom vzpomeň jak jsi tu obhajoval tu naftu ;) a uvědom si co jsi se snažil udělat pro to, aby se to změnilo.
Taky nehledě k tomu, že nás to prostě baví a máme to jako koníček.
Uživatelský avatar
Zdenda
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 25 led 2006, 16:29
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Zdenda »

z finančího hlediska je to pro většinu zdejších výhodný, ale tu ekologii bych sem radši moc netahal, vzhledem k tomu, že je nás dost, co to přinejmenšim někdy kupujem po flaškách. 1 litr sóji - 1 petka :(
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

(rofl)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 10:32, celkem upraveno 1 x.
KUK
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 05 čer 2006, 15:55

Příspěvek od KUK »

Zdenda píše:z finančího hlediska je to pro většinu zdejších výhodný, ale tu ekologii bych sem radši moc netahal, vzhledem k tomu, že je nás dost, co to přinejmenšim někdy kupujem po flaškách. 1 litr sóji - 1 petka :(
To je sice pravda, ale ty petky už jsou stejně vyrobený a čekají na to, že si je někdo koupí. A když si tu jednu petku koupí tuctová hospodyně, tak zřejmě skončí v normální popelnici. Když si jich já koupím třeba 300 najednou, tak VŠECHNY skončí v tom správném kontejneru... ;)
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
Uživatelský avatar
SLÁDEK
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 led 2007, 19:50

Příspěvek od SLÁDEK »

Lahve znečištěné olejem se ovšem do "správného" tedy žlutého kontejneru dávat nesmějí. To bys je musel napřed vypláchnout jarovou vodou :-(

Navíc, lahve, po kterých nebude poptávka (čili kdyby byl olej v láhvích dražší než olej nakupovaný ve větším množství) se nemusejí vyrobit.

To, že již jsou láhve vyrobené je způsobeno jedině poptávkou po nich, a špatnou politikou.

PET láhve obecně jsou ekologickou zvrhlostí, měly by být upřednostňovány vratné obaly!
pytlak2
Sběrač informací
Příspěvky: 20
Registrován: 31 led 2007, 01:59
Bydliště: Blansko

Příspěvek od pytlak2 »

Pokud budeme jezdit autama tak se nemuzeme chovaz ekologicky. Kdyz jsem kupoval olej ve kseftech v litrovych petkach a zbyl po natankovani nadrze pytel prazdnych flasek, dost me to hryzalo.
Ale v kazdem pripade fritovani je nesporne setrnejsi k nasi maticce zemi. Ale bude jen do te doby nes nami voleni nebo nevoleni zku.. politici zdani tohle palivo tak jako jina, napr. plyn. a vyvareny haky nasypou do nejake zarucene ekologicke zalezitosti , teda pokud to nerozkradou vse
KUK
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 05 čer 2006, 15:55

Příspěvek od KUK »

Trochu se vrátím k tématu TDI.

Mám TDI a občas se mi stává, že motor ve vyšších otáčkách (2tis a víc) začne dost "cvrdlikat", jako by bzučet. Mám pocit, jako by to byly velký vůle na ventilech, ale jsou tam hydroštely, že by nemakaly jak mají? Zvláštní je že někdy to úplně přestane a nějakou dobu, i pár set kilometrů to zní uplně normálně. Jindy to zas začne. Nevím jestli si toho mám všímat nebo dělat že to neslyším... :? Jinak na výkonu žádné změny nepozoruju. Má někdo radu?
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
Uživatelský avatar
ozi
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Registrován: 26 úno 2007, 08:30
Bydliště: Topolcany, Nitra, Slovenska Republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ozi »

Pani, prispel by som do diskusie ohladom TDI a TDI PD a prestavby na rastlinny olej , moj prispevok sa tyka sacieho cerpadla, myslim ze motory TDI ktore maju klasicke vstrekovacie cerpadlo maju s nim spojene aj sacie cerpadlo ktore saje palivo (naftu) z nadrze a kedze (pri spravnom zapojeni) olej prejde najprv cez vymennik a zohreje sa tak sacie cerpadlo pracuje uz so zohriatym olejom, takze funguje normalne, ako je zname motory TDI PD nemaju klasicke sacie cerpadlo, ale maju pri nadrzi podavacie cerpadlo, ktore by, ak date do nadrze olej pracovalo s hustym olejom co pren znamena istu skazu, cize musi sa vyriesit problem ako dostat palivo ku vstrekovacom, ak dame olej do povodnej nadrze tak vymena cerpadla alebo dalsie podavacie cerpadlo k nadrzi na olej..kazdopadne dalsie podavacie cerpadlo.....ako to funguje dalej vo vstrekovacoch s olejom mi nie je velmi zname tak k tomu sa nevyjadrim
Clio 1991 1.9 D Lucas CAV od 15.4.2007 2x Peveko, oventrop Afriso Flow Control, vymenniky Alu 24 a 30 dosiek, nafta v nerez 25 l, manualne ovladanie spinacov ventilov
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“