Ucpanej výměník ???
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Ucpanej výměník ???
Už se vám někdy ucpal ten výměník ?? Mam ten deskovej Secespol a někde to totálně zatuhlo. Filtr to neni, po tom sem šel jako první. Vodpojil jsem filtr a ventily, takže tam zbejvá akorát ta tlustá hadice desítka a výměník. Nejde to profouknout ani kompresorem, a ta hadice to asi nebude...Fakt to vypadá na něj, ale nechápu jak k tomu může dojít. Lil sem tam čistej řepkáč a bylo to vohřátý... Budu ho asi muset vyndat, ale štve mě to, pač abych se na něj dostal, tak musim vyndat i ventily a tak..No prostě vopruz
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
Tak vodnim kamenem by se teda ucpat neměl, už proto ně, že vylučování vodního kamene je u dnešních chladících kapalin prakticky vyloučeno. Pokud je kapalina měněná alespoň přibližně podle údajů výrobce, pak se nemá čas někde nic pevnýho vytvořit - vždyď je to směs destilky, propylenglykolu (nebo etylenglykolu) a různejch inhibitorů.
A že by se deskovej výměník ucpal "rostlinným olejem", to slyšim poprvé. Vždyď je před ním předřazen (při správném zapojení) filtr, a ten ev.nečistoty spolehlivě odchytí ! Sám mám ten od SECESPOLU a najel jsem na tom už kolem 15.000 km a no problem . I dočasné "zatuhnutí" tehdy, pokud při stojícim motoru v tuhých mrazech ve výměníku zrovna zůstane oddělená tuková složka oleje (to se u některých méně kvalitních olejů stáva - ve flašce je to ten zatuhlej rosol ) by se měla spolehlivě za chodu motoru rozehřát. Tak fakt nevim ....
A že by se deskovej výměník ucpal "rostlinným olejem", to slyšim poprvé. Vždyď je před ním předřazen (při správném zapojení) filtr, a ten ev.nečistoty spolehlivě odchytí ! Sám mám ten od SECESPOLU a najel jsem na tom už kolem 15.000 km a no problem . I dočasné "zatuhnutí" tehdy, pokud při stojícim motoru v tuhých mrazech ve výměníku zrovna zůstane oddělená tuková složka oleje (to se u některých méně kvalitních olejů stáva - ve flašce je to ten zatuhlej rosol ) by se měla spolehlivě za chodu motoru rozehřát. Tak fakt nevim ....
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
No teda Tys mi dal ! Já furt špekuloval, jak se Ti to mohlo ucpat ! A hlavně Tobě, kdož - jak vim - nejsi žádnej trubka !!! Nic si z toho nedělej. Mě to tuhle taky nefachčilo, už jsem myslel, že je čerpadlo v háji, protože nechtělo sát naftu....šel jsem po hadicích, ventilech...kuwa hodinu sem se v tom hrabal ..... došel olej v nádržiZdenda píše:Ufff, skříplá hadice...
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
- Tkevlar
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 178
- Registrován: 23 led 2006, 17:29
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
To jsou ty super zavady, nad kteryma si lidi lamou hlavu x hodin Aspon vim ze nejsem sam u me je to takovy ze ihned zacnu rozebiratKuba píše:No teda Tys mi dal ! Já furt špekuloval, jak se Ti to mohlo ucpat ! A hlavně Tobě, kdož - jak vim - nejsi žádnej trubka !!! Nic si z toho nedělej. Mě to tuhle taky nefachčilo, už jsem myslel, že je čerpadlo v háji, protože nechtělo sát naftu....šel jsem po hadicích, ventilech...kuwa hodinu sem se v tom hrabal ..... došel olej v nádržiZdenda píše:Ufff, skříplá hadice...
AR 155 1.8TS
ex. Fiat Tipo 1.7D
ex. Fiat Tipo 1.7D