Chrysler 300C 3.0 CRD

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
spacewerk
Přispěvovatel
Příspěvky: 441
Registrován: 04 čer 2008, 19:53

Chrysler 300C 3.0 CRD

Příspěvek od spacewerk »

Zdravím Vás pánové,

zakládám tohle vlákno za účelem dozvědět se více o výše uvedeném modelu "ameriky pro evropu", která je ale celá vyráběna v Rakousku ve firmě Steyr.

Marně hledám někoho kdo má s tímto autem zkušenosti resp. normálního uživatele, který auto používá ke každodennímu ježdění a má tedy zkušenosti s provozníma závadama a problematikou vůbec.

Primárně bych se zaměřil pouze na naftovou verzi 3.0 CRDi.


Napíšu zde pár informací co zatím vím.....

To co jsem se dozvěděl na mě působí tak, že 300C je jakýsi osekaný MB z části E z části S bez zbytečnejch kurvítek co v MB montujou jako je např:
-Vzduchový podvozek
-El. posilovač brzd
-Adaptivní nesmysly(řízení, tempomat)



Základní informace o voze:

300C je model ve kterém je použito mnoho dílu z Mercedesů a to minimálně v tomto rozsahu:

-přední náprava -konvenční víceprvková s vinutými pružinami bez nivo a měchů-původně MB-S

-zadní náprava -konvenční více prvková s vinutými pružinami bez nivo a měchů-původně z MB-E

-elektronika vozu převzatá opět z MB-včetně sloupku řízení=jedna páčka na skoro všechno

-motor 3.0 CRDi je defacto konstrukčně motor 320 CDI od MB s technologií CR.

- 5st. AT převodovka W5A580 z produkce MB s hydrodynamickým měničem


Další výbava:
ESP,ASR,ABS,BAS,xenony,el.sesle, el.pedály,dešťový senzor,duální klima

Interier:
Velký pohodlný auto s ideálníma měkkejma sedačkama s nulovým bočním vedením ale ideální kombinací komfort vs cit.
Bohužel jsou celokožený, sic s výhřevem, ale ta kůže v letě nic moc-nechápu proč maji všichni amíci kožený sesle když sou jako prasata a musej se v tom potit


Máte někdo zkušenosti s výdrží podvozku?
S poruchama motoru a převodovky
Poruchy elektroniky
Životnost pneu
Náročnost na servis
Dostupnost dílů na 3.0CRDi
Odlišnosti podvozkových částí od benzinových verzí?

Byl bych všem moc vděčen pokud přispějí čimkoliv hodnotným.

nikde na netu není o tomhle autě žádnej kloudnej popis zakládající se od běžnýho uživatale auta.....
-ex. ARO 243 2.5 62kW rv 1989
-ex. O1 AHL 66->92kW rv 2003
-ex. S1 AWX 96kW->115kW rv2002
-NISSAN Y60 2.8TD 85kW rv 1990
-ex. E65 N62
-E39 M52
-E60 M57
Uživatelský avatar
batoo
Aktivista
Příspěvky: 1325
Registrován: 30 pro 2009, 13:47

Příspěvek od batoo »

Nevim jestli ti to pomuze, ale zakladni nedostatky atd. bylo ve svete motoru par cisel nazpet a testovali i bazarovej kousek.
Dodge Durango 2005 AWD Limited 5.7i V8 HEMI - 257kW/570Nm - 20L/100km, 0-100 za 7s
Toyota Auris 2015 Hybrid 100kw/electro - 3L/100km, 0-100 za 10,9s
RIP - Opel Omega 2001 3.2i V6 - 160kw/320Nm - 13L/100km, 0-100 za 9s - strom vyhral nad strojem :)
Uživatelský avatar
spacewerk
Přispěvovatel
Příspěvky: 441
Registrován: 04 čer 2008, 19:53

Příspěvek od spacewerk »

Cusss

jo to jsem taky četl a tam právě tohle auto moc nehanily oproti třeba E60 nebo 4F.

Naopak bylo hodnocený jako spíše nadprůměrně spolehlivý oproti jinejm srovnatelnejm typům, ale ty články v SM se hodně opakujou a jsou převzatý z běžných čísel ale i tak dik!

To je právě důvod proč jsem nadzvedl tuto otázku

Zda to není lepší volba než E60 nebo 4F který ma temeř každej....

Ale oba výše zmíněný už maj naloženo plno kurvítek co se jenom serou a nejsou potřeba :-)

Je holt jiná doba :-) peníze se musej točit.....
-ex. ARO 243 2.5 62kW rv 1989
-ex. O1 AHL 66->92kW rv 2003
-ex. S1 AWX 96kW->115kW rv2002
-NISSAN Y60 2.8TD 85kW rv 1990
-ex. E65 N62
-E39 M52
-E60 M57
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Měl to známý, bohatý člověk a ten neustále opakoval, auto dobrý, ale nejde to zastavit..Povídal, dupne se na to, auto zpomalí a pak jede pořád..Koupil to za velký prachy, nějakou dobu pojezdil, pak se zbláznil z BMW jeepa, byl fascinován, že mu zalejzá automaticky závěs, nebo co a auto prodal..Prodal ho silně pod cenu, nebyl zájem. Podle mne, kdo si ho koupí, musí oželet dobrý případný prodej, ale za málo peněz bude hodně muziky...ale bacha na ty brzdy.. :)
nepropadat panice...
Fahrer
Přispěvovatel
Příspěvky: 74
Registrován: 15 úno 2008, 09:00

Příspěvek od Fahrer »

Mrkni se na chrysler club. Tam těch aut pár je a poraděj.
vooda6
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 02 led 2013, 20:14

Příspěvek od vooda6 »

Nazdar, konečne som natrafil na slušný pokec 300c. Vlastním toto auto už 20 mesiacov a dojmy sú zmiešané. Do leta 2012 som jazdil s 3,0 CRD v priemere na 8,1 až 8,3 litra nafty na 100 km. Z Octávie som bol naučený jazdiť do 5,8 litra a tu bol problém. Riešenie bolo úprava priebehu výkonovej krivky vo firme Startech SRN. Pomohlo, výkon cca 300 PS, krútiaci moment nad 600 Nm a spotreba pre mňa neuveriteľných
6,9 l/100 km. Podvozok - veľmi pohodlný, motor - nevieš že ho máš pod kapotou, pozor množstvo oleja v motore 9,5 litra a výmenný interval 20000 km, prevodovka - je potrebné aspoň po 90000 km vymeniť olej a filtračnú sadu v nej, je lepšia ako DSG na mojej Octávií ale 6-tka veľmi chýba hlavne na diaľnici. Pohon - zadná náprava, auto chce skôr jazdiť rovno avšak riadenie je veľmi dobré, vodič cíti kontakt s vozovkou, toto u O 2 chýba. Brzdy - mám úplne nové. Tu sa ich musíš naučiť používať, brzdový asistent reaguje na rýchlosť stlačenia pedála. Komfort - mám full výbavu okrem nezávislého kúrenia. Hudba Boston je ako koncertná hala a ty si priamo v strede, rovnako dobre znie Rammstein ako Vivaldi. Sedadlá nie sú v tejto európskej verzií celkom americké, pretože majú boky z umelej kože iba stred je origo koža, sú však vyhrievané a s pamäťou a samozrejme s funkciou odsunutia pri vystupovaní. Palubný PC má množstvo funkcií nadstaviteľných na mieste nie za jazdy - sklopenie spolujazdcovho zrkadla na obrubník pri zaradení R, doba svietenia pri odomknutí a zamknutí.... Šíber elektrický a spoľahlivý, priestor pre pasažierov ako sa patrí na dĺžku 5015 mm, šírka je pri prejazde medzi prekážky až desivá, ovládanie svetlá, stierače... jedna geniálna páka, druhá malá pri nej tempomat a tretia úplne maličká pod nimi posuv volantu P-Z, H-D. Výhľad vodiča aj napriek zdanlivo nízkym oknám je dobrý, zahmlievacie zrkadlá hlavne vonkajšie by zaslúžili iné umiestnenie. Svetlá xenon veľmi dobré, hmlovky dobré, zadné svtlá najlepšie. Dažďový senzor je bezkonkurenčný, len niekedy premýšľam načo sú ostatné polohy páky stieračov. NAVI - mapy mám rok 2008 a jazdím bez problémov. Pneumatiky - letné Pirlli 225/60 r18 a tento rozmer aj zimné Continental, nové zimné som kúpil Matadory a sú lepšie. Predpokladám životnosť letných tak max dve sezóny na poháňanej náprave. Zatiaľ som pri 180000 km menil vonkajší remeň a jeho tri kladky, všetko spolu cca 200€. Nové brzdy kotúče a dosky Mopar. Jeden xenon D1S, olej v motore origo Mercedes SHELL Diesel 10W40 Aproval..., olej v prevodovke aj filtre, olej v diferáku. Vzduchový filter Mahle 2108 nemá veľa náhrad a MANN ho nerobí vôbec, klasické ramienka stieračov za aerotwiny. Diely, ktoré som doteraz potreboval boli dostupné skoro bežne. Aby som nezabudol trocha viac trpezlivosti si vyžiada klimatizácia a jej ovládanie, je síce prehľadné, ale niekedy mám dojem, že to magické oko, ktoré sníma slnečné lúče prúdiace do kabíny si robí čo chce ono a nie posádka. Toto auto je môj malý tank, keď sa odvezieš nechceš do Octávie, ale aj napriek tomu ho predám a kúpim si novší tak, tak rok 2011.
AlesTCL
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 21 led 2014, 11:06

Chrysler

Příspěvek od AlesTCL »

Zdravím všechny příznivce tohoto auta s dieslem.
Mám hodně velký problém.Mám tam motor 3.0 CRDI a je to tedy MB.
Roztočil se mi do plných otáček.Zrepasovaly jsme turbo ale neboly na testu,přetěsnilo se vysokotlaké čerpadlo z důvodu toho že se mi do oleje dostala nafta a zvedlo mi to hladinu nad max o 2 cm a musel jsem koupit všechny vstřiky nové.Všechno se vyčistilo vysušilo potrubý, kolery a opět si nám to roztočilo do plných zase je vše zasraté od oleje a vstřiky jsou opět v háji.Nedokáže někdo poradit co by s tím mohlo být.Jo a po druhé se to stalo až když se páka na automatu přeřadila na D s tím že se to pojede projet.Jinak na P to krásně běhalo ikdyž se to trošku sešláplo cca 2500 tis./otáček.Díky za rady.
Chrysler 300C Touring 3.0 CRDI 160kW
Uživatelský avatar
spacewerk
Přispěvovatel
Příspěvky: 441
Registrován: 04 čer 2008, 19:53

Příspěvek od spacewerk »

Anebylo to tím, že ti prochcával olej pod vstřikama a pak ti to chytlo na olej , prot ty vysoke otacky?

Vymena vstřiku nestačí je potřeba dat vetsi tesnici gumicky do vstřiku, nový podložky pod ne, jinudy se tam ten olej nemuže dostat, pokud není vylágrovanej spodek

a jak si dopadl???
-ex. ARO 243 2.5 62kW rv 1989
-ex. O1 AHL 66->92kW rv 2003
-ex. S1 AWX 96kW->115kW rv2002
-NISSAN Y60 2.8TD 85kW rv 1990
-ex. E65 N62
-E39 M52
-E60 M57
Patkan48
Přispěvovatel
Příspěvky: 110
Registrován: 19 črc 2015, 23:23
Bydliště: Bourne UK

Chrysler

Příspěvek od Patkan48 »

Poslal som na ulozto Chrysler_300C_service_manual.Snad pomoze trosku
Univerzalny rusky kluc...https://cs.wikipedia.org/wiki/Sekera
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Jen doplním a budu se snažit doplňovat průběžně jak se s tímto vozem budu seznamovat:

Turbodmychadlo:
GT2056V
compressor 43,5 / 56mm 6+6
turbína 47 / 42,6(7) mm
osička průměr: 7,8 mm
VNT naklápění: rovné lopatky vysoké
chlazení: olej (pouze)

Dle mých informací největší potenciál mezi staršími turby v této velikostní kategorii.

Mělo by jít po úpravách (problém bude v rozdílech napojení vody a oleje) nahradit GTB2260VKLR (ideálně GTB2264VKLR hybridem pro zvýšený potenciál).

Pakliže dá sériové prehistorické turbo 300 koní (nevěřím, že by mělo, odhaduji na 280 reálných, zvláště ve spojení s DPF takový potenciál), jsem přesvědčen, že GTB2264VKLR by 350 koní (s odpovídajícím chlazením vzduchu) dát měla.

Převodovka:
Nejsem si jist, že by to byla zmiňovaná W5A580, obávám se, že se jedná o W5J400 ale to je víceméně bezpředmětné. Směrodatné je označení 722.678, z kterého plyne, že je sice kalkulovaná na 600 Nm. ale při dobré kondici by měla udržet 800 Nm.

Zde link na úpravy které jsem našel, ale upřímně řečeno, nevěřím jim.

Jinak Braňo již upravoval, výsledky mi prozatím nejsou známé.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

vooda6- ty jako zákazník a majitel v jedné osobě jsi typ, od kterého každý mechán utíká, koupíš si třílitra a chceš mít spotřebu jako u dvoulitra, a ještě k tomu honíš KW , které samozřejmě nemohou jezdit za pár štamprdlí ..Pak tě zajímají, všechny možné hovadiny moderní doby a běda, kdyby nebyly nebo pořádně nefungovaly..Samozřejmě je to tvoje věc, ale v prodávat showroomu a zavděčit se podobným náročným zákazníkům je nadlidský výkon...Osobně tohle vůbec nechápu...Spíš by mne zajímalo, jak auto brzdí, protože můj známý auto prodal právě proto, že cituji- nejde zastavit... :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Jericho, jsi uplne a zcela mimo protoze reagujes na jediny prispevek uzivatele, stary bezmala 6 let :roll:
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Máš pravdu, majitel patrně už zmoudřel, ono všechno chce čas.. :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Netuší někdo, zda je nějaký rozdíl v bloku u Chryslera a MB nebo alespoň neznal někoho, kdo by to mohl vědět?

Předem děkuji za reakce které by pomohly toto rozlousknout neboť ani u Chryslera ani MB nejsou schopni dát uspokojivou a hlavně shodnou odpověď s jistotou.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Odpovědět

Zpět na „Americké vozy“