emulze v nádoce s chladící kapalinou

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Ulda
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 13 pro 2006, 10:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Sušice

emulze v nádoce s chladící kapalinou

Příspěvek od Ulda »

Ahoj,
prosím o radu. Když jsem se kouknul asi po 1/2 roce do nádržky s chl. kapalinou, tak se mi na stěnách objevila emulze (viz. foto):

Obrázek

Ta emulze se drží na stěnách nádobky (viz. foto):

Obrázek

Olejové skvrny na hladině patrné nejsou. Kapaliny neubývá.
Olej mi taky nepřibývá, ani nemám emulzy pod olejovým víčkem. Olej ubývá spíše více než v předchozích letech (to taky budu muset časem pořešit)

Jediné co mě napadá je to, že mi asi před 1/2 rokem pučel chladič, tak jsem v servisu koupil takový ten přášek na dočasnou opravu a chladič fakt přestal téct. Otázka je, zda jsem si s tím nezadělal na další problém - viz. popis výše ???


Předpokládám že normální stav to není. Nevíte čím to???????

Díky
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33824
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

otázka je zda měníš chladící kapalinu co tři roky


pokud jen doléváš a kontroluješ tak to odpovídá co vidíš ;)
Ulda
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 13 pro 2006, 10:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Sušice

Příspěvek od Ulda »

Tak jsem teď pohledal ve svých "servisních záznamech" a vyměněná byla v roce 2007. Loni jsem jí nechával měřit při výměně oleje a říkali že OK. Pokud by to bylo jen tím, že je stará, tak by to byl ten nejmenší problém :-)

Ještě se zeptám. Je složité odmontovat expanzku abych jí mohl vyčistit?
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4297
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

slovacek.milos píše:otázka je zda měníš chladící kapalinu co tři roky


pokud jen doléváš a kontroluješ tak to odpovídá co vidíš ;)
g48 modrá/zelená má 3 roky životnost
g12 růžová má 5 let
g12+ je doživotní nejni třeba měnit (hm)
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
stevocz
Aktivista
Příspěvky: 1550
Registrován: 07 led 2009, 10:03
Odpovědi: 0
Bydliště: SR

Příspěvek od stevocz »

moze to byt aj ten prasok do chladica. zalezi co zac a kde sa usadi
Uživatelský avatar
jirkastrachota
Přispěvovatel
Příspěvky: 657
Registrován: 14 kvě 2009, 19:09
Odpovědi: 0
Bydliště: Benešov

Příspěvek od jirkastrachota »

dva šroubky,dve hadice,dvě minuty. nanejvýš.
octavia combi,1.9 tdi,66kw r.v.99,chip na +-82kw,EGR venku, chlazení ic v podběhu,brzdy 288, puky TT, VW Transporter T4 long, 2,4D, SYNCRO
Ulda
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 13 pro 2006, 10:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Sušice

Příspěvek od Ulda »

Tak to už asi nezjistím co mi v tom servisu nalili, určitě mě to říkali ale horší je to s mojí pamětí :-) Našel jsem jen fakturu kde je napsáno "3l antifreez" :-) :-)

Myslíte tedy že to je jen stářím kapaliny?
Ulda
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 13 pro 2006, 10:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Sušice

Příspěvek od Ulda »

A co navrhujete abych se toho zbavil? Bude stačit vypustit a nalít novou, případně lze po vypuštění celý systém nějak propláchnout?
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33824
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Jarda S. píše:
slovacek.milos píše:otázka je zda měníš chladící kapalinu co tři roky


pokud jen doléváš a kontroluješ tak to odpovídá co vidíš ;)
g48 modrá/zelená má 3 roky životnost
g12 růžová má 5 let
g12+ je doživotní nejni třeba měnit (hm)
jardo to ti pášou výrobci ale když měníš jakýkoliv komponent chladící soustavy tak píšou že

chladící kapalina na novém dílu musí vytvořit mikrovrstvu proti korozi a stará tyto vlastnosti nemá a nový díl koroduje tak už jen při výměně pumpy při rozvodech se kapalina mění

staré auto mnohem rychleji kapalinu opotřebí ;)
Ulda
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 13 pro 2006, 10:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Sušice

Příspěvek od Ulda »

jirkastrachota píše:dva šroubky,dve hadice,dvě minuty. nanejvýš.

Je možné vypustit chladící kapalinu jen z expanzky (ne z celého okruhu), aby hladina klesla tak bych ji mohl vyndat a vyčisti a pak zpět tu kapalinu nalít. Vypustil bych jí celou, ale když jsem dnes volal do servisu kam jezdím, tak mi řekli, že když to vypustím celé, tak že mi ten chladič začne znova pučet, že bych tam ty bakterie musel nasypat znova.

S tím ještě souvisí jedna otázka, zda je u auta Golf IV, motor ASZ (96kW), r.v. 2002 vypuštěcí hrdlo na chladiči nebo jak se píše v knize "Jak na to" - cituji: "Pokud vypuštěcí šroub chybí, vytáhneme svorku, odpojíme hadici od chladiče a kapalinu necháme vytéct z nádržky."
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33824
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

dyt tu nádobku odšroubuješ vytáhneš vyliješ a sděláš hadice ulně v pohodě


hlavně se dobře obleč at nechytneš bakterie a neopučíš ;)
Ulda
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 13 pro 2006, 10:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Sušice

Příspěvek od Ulda »

Díky za dobrou radu :D
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“