Asi revoluce v chiptuningu !

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
tibi1702
Sběrač informací
Příspěvky: 20
Registrován: 19 pro 2011, 19:22

Příspěvek od tibi1702 »

Trosku mi to cele neni jasne da sa aplikovat na hoc jaky motor,.. Vezmeme cisto teoreticky ze kompresor na motory sluzi ako kompresor ktory chladi vstup vzduchu na minus 20C je pouzity iny tyo chladiva, ako je potom riesena ta tepla strana? Ako to ze v bluku motora nieje voda alebo je tam len maly okruh? Neviem cele mi to je take scestne.
Uživatelský avatar
stevocz
Aktivista
Příspěvky: 1542
Registrován: 07 led 2009, 10:03
Bydliště: SR

Příspěvek od stevocz »

dakde som cital ze voda tam je ale nie je potrebna. je tam len kvoli funkcnosti motora. predpokladam ze asi kvoli vodnej pumpe aby bolo jak dat remen
tibi1702
Sběrač informací
Příspěvky: 20
Registrován: 19 pro 2011, 19:22

Příspěvek od tibi1702 »

podla mna je cely princio jednoduchy len sa siria bachorky okolo, lebo ak voda nieje potrebna povedzme cisto teoreticky tak ako mozu spaliony mat 590C sak okolie valcu by bolo doslova prehriate podla mna minimalne ta voda tam musi v bloku cirkulovat len kvoli rozlozeniu teploty ak tak,... este by ma zaujimala jedna vec kolko ma KW jeden liter benzinu? myslim kolko ma v sebe jeden liter energie tak ako ma 1000L plynu v sebe 10,55KW
Uživatelský avatar
marko250
Sběrač informací
Příspěvky: 46
Registrován: 12 lis 2010, 11:15
Bydliště: Darkovičky "néasi"

Příspěvek od marko250 »

Tak z videjka je vidět že předělali ventily , sedla a hlavu snížili na větší tlaky,pak že ochlazují vstupní vzduch na -20(to je jen rozdíl 40C oproti normálu) a turbo tlačí 2,6At(to je zase 2x víc).Nikde není řešeno teplo ze svodů,ale do turba vede až moc hadic a řekl bych že jej ochlazují taky,když mají spaliny přez 500C a na svodech nic není.Vyměnili písty(asi keramika na stránkách propagovaná),ale blok s válci zachovali.Teplota vody v okruhu je 82C což je taky k 90C běžným.Takže předělávkový kit se bude týkat pístů,sání s rekuperačním výměníkem napojeným na kompresor nějaké klimy jednotky(tady jsem si myslel že využívají teplo na výrobu studeného vzduchu jako plynová lednička v karavanech),přemapování jednotky a drobnosti kolem.Problém samozřejmě bude převodovka a vzniklá zátěž na auto,takže tudma cesta moc nepovede,ale třeba snížení spotřeby při zachování standartního výkonu sériového motoru+nějaký bonus výkonu nahoru asi ano.Na videjku je filmově rozmazaná část kdy nasazujou sání,to asi nebude jen výměník klimy na sání.
Už néé-1.9TDi,AGR,2000,4x4off :-) ,104Kw/329Nm,s764+chipTDIfun,EGR-off,EWT-už je pryč,sloužila dobře
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Dovolím si jen poupravit že normál teplota nasávaného vzduchu je kolem 40°C alespoň se tak uvádí v té tabulce pak tu máme rozdíl 60°C. Každopádně jak se říká v jednoduchosti je genialita, takže počkejme s čím příjdou časem sami autoři. Dřív nebo později to vykecají.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
tibi1702
Sběrač informací
Příspěvky: 20
Registrován: 19 pro 2011, 19:22

Příspěvek od tibi1702 »

Podla mojho nazoru nieco by sa dalo zmaknut aj v domacich podmienkach -10% dole spotreba a mozno aj nejakych 10% navrch vykon len s tym ochladzovanim nasavaneho vzduchu. Vysie tlaky vysia ucinnost, chudobnejsia zmes.
Milosss
Přispěvovatel
Příspěvky: 368
Registrován: 22 říj 2009, 17:30

Příspěvek od Milosss »

Stálym znižovaním nasávaného vzduchu ale myslím že nepôjde donekonečna dole spotreba. Viď zimná jazda voči letnej, áno sú tam aj iné faktory, ale ak sa berie len čisto jazda zahriateho auta s rovnakými podmienkami ako v lete, teda sucho rovná cesta, a rovnaké pneu, pre skúšku, tak spotreba dole nepôjde, skôr hore. Alebo si to stačí odlsedovať cez palubák na aktuálnej spotrebe, nikdy nebude v pri nižšej teplote nižšia, ako v lete.
dali
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 06 říj 2007, 16:11

Příspěvek od dali »

Ještě jsem to trochu zkoumal a tady je vidět, že místo původních FSI vstřiků mají záslepky na imbus:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... X4k#t=229s
Takže přímý "vstřikování" vzduchu do válců se nejspíš nekoná.
Dál tam chybí ty plechový deflektory v sání a klapky v hrdlech co usměrňujou víření.
Potom je jasně vidět, že vstřiky co jsou zhora na novým mezikusu mezi hlavou a původníma sacíma hrdlama jsou opravdu na palivo, a že hadice z toho kompresoru vedou přes chladič do té nádoby co vypadá trochu jako flaška od autogenu. Kudy přesně tam dostávaj ten podchlazenej vzduch vidět neni, ale dá se předpokládat že ze spodem do toho mezikusu ve kterým jsou uchycený vstřiky.
Volvo V70 2,5D
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Dovolim si takovy skromny, treba naivni dotaz:

http://style.hnonline.sk/vikend/c1-5836 ... nsku-video

Proc meri teplotu kompresorovou cast turba, to tim chce jako neco dokazat? (crazy)
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
dali
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 06 říj 2007, 16:11

Příspěvek od dali »

Volvo V70 2,5D
Uživatelský avatar
Jayson
Aktivista
Příspěvky: 1694
Registrován: 14 zář 2008, 16:01

Příspěvek od Jayson »

Dovolim si sem hodit jeden příspěvek od člověka, který o tom něco málo ví :)

Kentoya píše:když se podíváte na můj podpis, je vám snad jasné že je to pravda, no už to vlastně v podpise není, ale bylo to tam rok, jde to až se statiskou kompresí 25/1 a s poměrem směsi 1/60, to jsou zatím mezní hodnoty, účinnost motoru končí zatím až u hranice 65% a jezdí jich už stovky, některé nejčastěji upravovaných motorů, jsou z coroly 4age a další je nissan co je v gtr, ten v gtrku má spotřebu pod 6 litrů a výkon nad 1000 kobyl a ta předkomůrka jak psal woyta není nutná, hlavní je práce motoru v mullerově režimu a před 20ti lety to už testovala honda, která dosáhla vynikajících výsledků, ale kvůli drahé licenci a velké přesnosti potřebné při výrobě (což by nebyl ten největší problém) se na to vybodli, a protože je tento systém patentován, tak jako celek ho nikdo nevyrábí, ale aby nissan snížil spotřebu a zvýšil účinnost, tak část tohoto systému, aniž by šel do těch vysokých kompresí, použil v jedné z posledních micer

základ je přesně promísená směs a co nejkratší pobyt výfukových plynů v bloku, a k promísení se nepoužívá jen muller, ale také je velmi nápomocno zrcadlení ventilů
zatím optimální hodnoty jsou u komprese cca 1/20 až 1/22 a směs okolo 1/30
o přesnosti zapálení směsi se bavit nemusíme to je jasné
jo a kromě toho slováka co má tu licenci kterou ukradl, je duchovní otec stále v americe a má svou firmu a je docela možné, že někdo na tomhle foru má od něj výrobek, který nebudu specifikovat, ale na 90% jsem si jistý že je i přímo na foru jinak v republice jich je pár, víc psát nebudu, jen že to je možné a já na to nemám peníze abych to postavil
snad stačí
Kentoya píše:protože se mě hodně ptáte jakto že se motor nepřehřívá, asi takhle tuhle část fyziky nebo spíše termodynamiky v palici nemám, a proč je v motoru tento jev tuším
o co se jedná
jde o to že všichni víte, že když se plyn zahřívá, zvětšuje se objem a naopak a mění hustota
ale plyn má ještě jednu vlastnost a tou je vnitřní energie
1)takže když se plyn ohřívá nebo spíš když přijímá teplo, tak přijímá nějakou práci a jeho energie roste
2)když se ochlazuje tak zase práci koná a energie klesá (toho plynu)
a pak jsou ještě závislosti, kdy se některý z bodů nemění
3)to znamená že když je teplota těchto plynů stále stejná tak se vnitřní energie tohoto plynu mění v závislosti na tom kolik energie udělá, nebo přijme
4)a nebo také když plyn nepřijímá ani nevykonává práci tak se mění jeho teplota v závislosti na zvyšování nebo snižování jeho vnitřní energie
takhle nějak to platí možná je toho více, nejsem v tom odborník neznám

a při tomhle spalování nám jde o bod tři, proč se tak tomu děje, bude asi proto (nevím to myslím si to) že se nám podaří ideálně promísit směs , čili palivo s plynem, na tak ideální hodnotu že tento plyn či tato směs, přestane přijímat a odevzdávat teplo do svého okolí a mění se pouze energie tohoto plynu, tím pádem je více energie v plynu pro pohyb pístu směrem dolů

je to hodně laicky napsáno, ale nechce se mi odpovídat každému
jinak jak se dosáhne ideálního promísení směsi si nechám pro sebe, ale v podstatě za to může mullerův cyklus ještě s nějakými drobnostmi a nejsem si zcela jist, zda to ideální promíchání směsi má právě za následek to chování plynu o které tu jde

a druhá otázka je spotřeba a jakto že to běhá na chudou směs
ona v podstatě tahle otázka je u vás první, ale pro lepší pochopení, protože jednomu jsem odpovídal soukromě a motal jsem se v tom, tak jsem je přehodil a odpovídám v opačném gardu a na první místo jsem dal odpověd na přehřívání
u chudé směsi hrozí vysoké riziko samozápalů a detonací, samozápaly jsou především způsobeny přehřátím spalovacího prostoru, detonace velkým předstihem (zjednodušeně) a jelikož my dokážeme směs zapálit v ideální čas, tak nám detonace nehrozí a samozápaly nám nehrozí proto, že spalovací komora je dostatečně studená na to, aby se směs samozapálila

a z toho nám vyplívá jako z celku
zase pravděpodobně nejsem v tom študovaný, jelikož neodevzdáváme teplo okolí, ale přesměnujeme ho na vnitřní energii plynu, tak při expanzi ve spalovacím prostoru samozřejmě hraje prim výbuch, neboli zapálení směsi jako u běžného motoru, ale zde máme navíc energii, kterou jsme uložili do plynu a ta nám pomáhá tlačit na píst a tím vykonává větší práci
tím pádem je vyšší účinnost tohoto motoru a nezahřívá se

tím pádem jsme schopni postavit CAčko, které když by pracovalo v mullerově cyklu a s ještě pár kravinama navíc, dostali bychom se na spotřebu do 5ti litrů při plném výkonu, při statické kompresi +- 1/20 až 25, a seriovým turbem s tlakem +- 0,8 bar až k výkonu max 400 koní (300nabeton) při použití seriových vstřiků které by jely sotva na polovinu duty cykle

jinak pokud je zde nějaký fyzik či termodynamik který by upřesnil mé nedostatky které tu asi budou, at mne opraví, opravdu jsem to nestudoval a opravdu se jen domnívám proč plyn teplo nepředává okolí, to co zde píšu jsem si načítal do palice tak dva roky zpět a vím že kdybych ten motor chtěl postavit jsem někde na 70ti procentech znalostí které potřebuji, ale protože neny mony a ten motor by stál balík přestal jsem se v tomhle zdokonalovat a odložil na dobu až třeba mony budou

ty detaily po mě vědět nechtějte, přestože jich hodně vím nedostudoval jsem všechny a stejně je nesdělím, jsem vázán slibem
stačí
Kentoya píše: schválně se ho zeptej jak dlouho ten motor vydrží, má tam údajně nějaké nedostatky, nejoptimističtější odhady jsou 10 000km
[/quote]
Uživatelský avatar
Jayson
Aktivista
Příspěvky: 1694
Registrován: 14 zář 2008, 16:01

Příspěvek od Jayson »

Dovolim si sem hodit jeden příspěvek od člověka, který o tom něco málo ví :)

Kentoya píše:když se podíváte na můj podpis, je vám snad jasné že je to pravda, no už to vlastně v podpise není, ale bylo to tam rok, jde to až se statiskou kompresí 25/1 a s poměrem směsi 1/60, to jsou zatím mezní hodnoty, účinnost motoru končí zatím až u hranice 65% a jezdí jich už stovky, některé nejčastěji upravovaných motorů, jsou z coroly 4age a další je nissan co je v gtr, ten v gtrku má spotřebu pod 6 litrů a výkon nad 1000 kobyl a ta předkomůrka jak psal woyta není nutná, hlavní je práce motoru v mullerově režimu a před 20ti lety to už testovala honda, která dosáhla vynikajících výsledků, ale kvůli drahé licenci a velké přesnosti potřebné při výrobě (což by nebyl ten největší problém) se na to vybodli, a protože je tento systém patentován, tak jako celek ho nikdo nevyrábí, ale aby nissan snížil spotřebu a zvýšil účinnost, tak část tohoto systému, aniž by šel do těch vysokých kompresí, použil v jedné z posledních micer

základ je přesně promísená směs a co nejkratší pobyt výfukových plynů v bloku, a k promísení se nepoužívá jen muller, ale také je velmi nápomocno zrcadlení ventilů
zatím optimální hodnoty jsou u komprese cca 1/20 až 1/22 a směs okolo 1/30
o přesnosti zapálení směsi se bavit nemusíme to je jasné
jo a kromě toho slováka co má tu licenci kterou ukradl, je duchovní otec stále v americe a má svou firmu a je docela možné, že někdo na tomhle foru má od něj výrobek, který nebudu specifikovat, ale na 90% jsem si jistý že je i přímo na foru jinak v republice jich je pár, víc psát nebudu, jen že to je možné a já na to nemám peníze abych to postavil
snad stačí
Kentoya píše:protože se mě hodně ptáte jakto že se motor nepřehřívá, asi takhle tuhle část fyziky nebo spíše termodynamiky v palici nemám, a proč je v motoru tento jev tuším
o co se jedná
jde o to že všichni víte, že když se plyn zahřívá, zvětšuje se objem a naopak a mění hustota
ale plyn má ještě jednu vlastnost a tou je vnitřní energie
1)takže když se plyn ohřívá nebo spíš když přijímá teplo, tak přijímá nějakou práci a jeho energie roste
2)když se ochlazuje tak zase práci koná a energie klesá (toho plynu)
a pak jsou ještě závislosti, kdy se některý z bodů nemění
3)to znamená že když je teplota těchto plynů stále stejná tak se vnitřní energie tohoto plynu mění v závislosti na tom kolik energie udělá, nebo přijme
4)a nebo také když plyn nepřijímá ani nevykonává práci tak se mění jeho teplota v závislosti na zvyšování nebo snižování jeho vnitřní energie
takhle nějak to platí možná je toho více, nejsem v tom odborník neznám

a při tomhle spalování nám jde o bod tři, proč se tak tomu děje, bude asi proto (nevím to myslím si to) že se nám podaří ideálně promísit směs , čili palivo s plynem, na tak ideální hodnotu že tento plyn či tato směs, přestane přijímat a odevzdávat teplo do svého okolí a mění se pouze energie tohoto plynu, tím pádem je více energie v plynu pro pohyb pístu směrem dolů

je to hodně laicky napsáno, ale nechce se mi odpovídat každému
jinak jak se dosáhne ideálního promísení směsi si nechám pro sebe, ale v podstatě za to může mullerův cyklus ještě s nějakými drobnostmi a nejsem si zcela jist, zda to ideální promíchání směsi má právě za následek to chování plynu o které tu jde

a druhá otázka je spotřeba a jakto že to běhá na chudou směs
ona v podstatě tahle otázka je u vás první, ale pro lepší pochopení, protože jednomu jsem odpovídal soukromě a motal jsem se v tom, tak jsem je přehodil a odpovídám v opačném gardu a na první místo jsem dal odpověd na přehřívání
u chudé směsi hrozí vysoké riziko samozápalů a detonací, samozápaly jsou především způsobeny přehřátím spalovacího prostoru, detonace velkým předstihem (zjednodušeně) a jelikož my dokážeme směs zapálit v ideální čas, tak nám detonace nehrozí a samozápaly nám nehrozí proto, že spalovací komora je dostatečně studená na to, aby se směs samozapálila

a z toho nám vyplívá jako z celku
zase pravděpodobně nejsem v tom študovaný, jelikož neodevzdáváme teplo okolí, ale přesměnujeme ho na vnitřní energii plynu, tak při expanzi ve spalovacím prostoru samozřejmě hraje prim výbuch, neboli zapálení směsi jako u běžného motoru, ale zde máme navíc energii, kterou jsme uložili do plynu a ta nám pomáhá tlačit na píst a tím vykonává větší práci
tím pádem je vyšší účinnost tohoto motoru a nezahřívá se

tím pádem jsme schopni postavit CAčko, které když by pracovalo v mullerově cyklu a s ještě pár kravinama navíc, dostali bychom se na spotřebu do 5ti litrů při plném výkonu, při statické kompresi +- 1/20 až 25, a seriovým turbem s tlakem +- 0,8 bar až k výkonu max 400 koní (300nabeton) při použití seriových vstřiků které by jely sotva na polovinu duty cykle

jinak pokud je zde nějaký fyzik či termodynamik který by upřesnil mé nedostatky které tu asi budou, at mne opraví, opravdu jsem to nestudoval a opravdu se jen domnívám proč plyn teplo nepředává okolí, to co zde píšu jsem si načítal do palice tak dva roky zpět a vím že kdybych ten motor chtěl postavit jsem někde na 70ti procentech znalostí které potřebuji, ale protože neny mony a ten motor by stál balík přestal jsem se v tomhle zdokonalovat a odložil na dobu až třeba mony budou

ty detaily po mě vědět nechtějte, přestože jich hodně vím nedostudoval jsem všechny a stejně je nesdělím, jsem vázán slibem
stačí
Kentoya píše: schválně se ho zeptej jak dlouho ten motor vydrží, má tam údajně nějaké nedostatky, nejoptimističtější odhady jsou 10 000km
[/quote]
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Teplota výfukových plynů je jen kolem 400 oC. V běžném motoru je to přibližně 1 500. "Je to neuvěřitelné, ale během běhu motoru se můžete dotknout jeho turbodmychadla bez rizika popálení.
400°C mi pripada na popaleni dostatek a tech 1500°C je mysleno vazne? (crazy)
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
dali
Přispěvovatel
Příspěvky: 168
Registrován: 06 říj 2007, 16:11

Příspěvek od dali »

Forest píše:
Teplota výfukových plynů je jen kolem 400 oC. V běžném motoru je to přibližně 1 500. "Je to neuvěřitelné, ale během běhu motoru se můžete dotknout jeho turbodmychadla bez rizika popálení.
400°C mi pripada na popaleni dostatek a tech 1500°C je mysleno vazne? (crazy)
Toho jsem si taky všimnul... EGT 1500°C by asi snášel raketoplán, možná proudová stíhačka (noteeth) ... ale rozhodně nic s pístovým motorem....
Volvo V70 2,5D
jayd
Přispěvovatel
Příspěvky: 562
Registrován: 26 led 2006, 13:05

Příspěvek od jayd »

Třeba myslel teplotu plynu během expanze ve válci
VW GOLF 4 1,9 TDI 66KW r.v 98, ALH, VR6 pritlacak, turbo 130 PD - Andre, trysky PP520, chip - Reescha, cca 145 koniku

VW SHARAN 2.0 TDi, 2007
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“