TDI PD

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
marianf
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 13 dub 2007, 19:54

TDI PD

Příspěvek od marianf »

Zdravim.


Som tu novy, skusal som to tu prezriet, ale odpoved na moj dotaz som nenasiel. Takze chcem sa spytat. Mam O1 Tour TDI PD 74kW, najazdene nieco cez 6000 km, takze v podstate este v zabehu. Som v zahranici /IT/ a mam tu nehorazne mnozstvo dotovanej polnohospodarskej nafty. Hustota je pri 15°C 0,83, cetanove cislo som zatial nezistil. Je modro-zelena, teda samozrejme farbena.

Mam to tam liat alebo nie? Nemam chut nieco odpisat na motore alebo neviem com.

marianf
JanDiesel
Přispěvovatel
Příspěvky: 138
Registrován: 29 čer 2006, 15:10
Bydliště: Zilina

Příspěvek od JanDiesel »

skor by som sa obaval carabinierov :roll:
AGR 66kW seria
ciko
Přispěvovatel
Příspěvky: 494
Registrován: 31 říj 2006, 21:26
Bydliště: trnava

Příspěvek od ciko »

fakt by som s obaval colnej kontroly, ci jak sa to vola... ja by som asi do toho nesiel, vysoke pokuty aj u nas na slovensku, a neviem ake su v IT
marianf
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 13 dub 2007, 19:54

Příspěvek od marianf »

Osobne si myslim, ze vsetko okolo tych problemov ako to moze uskodit cerpadlu ci tryskam je iba urcita osveta na odhovorenie, aby sa to nezneuzivalo. Je totiz rozdiel tankovat za 1.1 EUR alebo 0.6 EUR za liter. V IT to kontroluje financna policia, ked ta chytia mas po prdeli. Ja sa moc nebojim lebo neverim, ze pojdu kontrolovat octaviu so Sk SPZ. A naviac, farba nafty v SK je ina ako v IT. V Sk je polno nafta myslim cervena, v IT modro-zelena. A taktiez to iste plati o nafte na cerpacej stanici. Takze neviem ako by mi to chceli dokazovat, kde som natankoval.
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

taky nechápu, proč by měla obarvená zelená nafta škodit motorům, když dnešní zemědělské stroje používají taky mtory s Common-rail atd. a nemaj tu zelenou naftu jako u nás, tzn. neobarvuje se, ale zemědělcům stát část spotřební daně pak vrací podle výměry a plodin? - jsou na to tabulky.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
ciko
Přispěvovatel
Příspěvky: 494
Registrován: 31 říj 2006, 21:26
Bydliště: trnava

Příspěvek od ciko »

jasne ze to nenici motor, len mne ide o tu vysoku skaredu pokutu, cize tak. v poslednom case dooost sponzorujem policajtov.. a nerad by som aj colnikov. ;)
barnypn
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 18 dub 2007, 09:15
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od barnypn »

Nerobil by som si vrásky, šanca že lenivý talian bude kontrolovat slovákovi naftu je minimálna. Ak je nafta čistá tak ju môžeš dať kludne aj do PD na farbe nezáleží. Inak v nemecku je za to pokuta 5000 euro.
kruzitko
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 06 led 2007, 18:07
Bydliště: Hořovice

Příspěvek od kruzitko »

Budeš se divit ale kontrolovali mě Němci při cestě domů,jeden čas byli časté kontroly v Belgii.Ve Francii mi několikrát koukali celníci do kanistrů a podle řeči když nebyla červená tak to bylo v poho.Jednou jsem chtěl natankovat zelenou ve Španělsku a pumpař mě hnal!!
Nalim
Přispěvovatel
Příspěvky: 105
Registrován: 28 led 2006, 18:51

Příspěvek od Nalim »

A muzete mi rict jak tu naftu kontrolujou?Me pripada scestny,ze by policait na ceste kontroloval naftu.Aspon u nas to neni realny a ani na to nejsou proskoleni.
kruzitko
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 06 led 2007, 18:07
Bydliště: Hořovice

Příspěvek od kruzitko »

No úplně normálně vytáhnou vzorek z nádrže a když bude barvená tak noc velký školení asi nepotřebuje.
Uživatelský avatar
ozi
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Registrován: 26 úno 2007, 08:30
Bydliště: Topolcany, Nitra, Slovenska Republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ozi »

z doveryhodneho zdroja som sa dozvedel ze v SR je to takto, kontroluje len colna sprava, a maju na to pristroj, je to zistitelne aj po niekolko nasobnom vyplachnuti nadrzi, citacia zakona je uvedena v teme " ako odfarbit cervenu naftu" cize tipujem ze taliani to maju podobne, nech je nafta akejkolvek farby, je v nej latka podla ktorej sa chemicky zistuje ci je "cervena" alebo nie a to neoklames...cize moja rada, tankuj, ale nenechaj sa chytit :)
Clio 1991 1.9 D Lucas CAV od 15.4.2007 2x Peveko, oventrop Afriso Flow Control, vymenniky Alu 24 a 30 dosiek, nafta v nerez 25 l, manualne ovladanie spinacov ventilov
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 21:18

Příspěvek od Kuba »

kruzitko píše:No úplně normálně vytáhnou vzorek z nádrže a když bude barvená tak noc velký školení asi nepotřebuje.
Barva nafty nebo topného oleje nebo zemědělské nafty je jen orientační. Dotovaná "nafta" ale i "topnej olej" obsahuje ale skrytej indikátor, kterej lze detekovat i ve velmi malém množství načerno namíchaného paliva. Na to maj celníci atd. speciální detekční prostředky. Dříve se používal Furfural, dnes - od r.2002 ve všech EU státech - se přidává jako indikátor tzv. Solvent Yellow 124. Neexistuje bohuželů ekonomicky výhodná metoda, jak tenhle sajrajt z paliva "dostat" ven :-( .

Test (pozitivní) odebraného vzorku nafty :
Obrázek
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Uživatelský avatar
rasol
Přispěvovatel
Příspěvky: 82
Registrován: 24 zář 2006, 10:45
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rasol »

Kuba, bud necitas, alebo si sa potreboval vyjadrit k teme, ale to iste, vratane citacie zakona, 10 hodin pred Tebou napisal Ozi
Uživatelský avatar
ozi
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Registrován: 26 úno 2007, 08:30
Bydliště: Topolcany, Nitra, Slovenska Republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ozi »

Pani, podla mna k tejto teme je diskusia irelevantna, nech je cervena nafta akakolvek, uspora nie je tak velka aby sa oplatilo podstupovat riziko, je to ozaj asi mozne len pri spolahlivom zdroji nafty a velkej davke stastia, o co lepsie je urpavit auto a jazdit ekologicky, vacsinou aj lacnejsie a s vôňou čínskeho bistra z výfuku ;)
Clio 1991 1.9 D Lucas CAV od 15.4.2007 2x Peveko, oventrop Afriso Flow Control, vymenniky Alu 24 a 30 dosiek, nafta v nerez 25 l, manualne ovladanie spinacov ventilov
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“