motorovy olej
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
jezdit se na olej dá, já osobně jsem dával do feldy cca 10% přez léto v zimě bych to nezkoušel. Určitě bych ho ale pořádně přefiltroval. Já použil vyjetý co byl několik let v barelu a všechno černé kleslo na dno, takže byl čirý. Poměr musí být vždy takový, aby směs neměla višší viskozitu než má nafta za -20 st. při aktuální okolní teplotě. Pak se dá použít ojej jakýkoliv. Ježdění s olejem vykoušeno ještě v motorech iveco2,5D, a vyjetým černým ve vozech liaz, IFA,AVIA 28N. Kouřivost se nijak viditelně nezvíší. Z předehřevem to snese určitě mnohem víc. Vyjetej se taky dá prohnat komínem 2taktu a pak teprve poznáš co je čoud...
motorový olej
Věřím tomu že to funguje,a měl bych z toho menší obavy o motor a čerpadlo než když to krmíš olejem z kauflandu
VW Passat, Golf, Sharan, T4 tdi
tak to je riziko, se kterým musíš počítat, pokud do toho jdešradluk píše:vyjety - to bych do niceho nelel, to je tak menit palivovy filtr co 500 km , a kdyz se neprefiltruje opravdu dokonale, je tam riziko ze se ti dostane do lapovanych casti palivove soustavy nejaka kovova castice, kterou nezachyti treba palivovy filtr a...
samozřejmě že je to pitomost, jde to přeci přez filtr, ostatně ta kovová částice se může dostat do nádrže jakkoliv, tředa tim že klepneš pistolí o hrdlo... navíc je přeci už filtrovanej z motoru ne?? Jinak jednou jsem někde koupil naftu se sudem kde byl vyjetej olej, těžko říct kolik ho tam bylo, ale bylo to černý pořádně a vyjel jsem to v pohodě..radluk píše:vyjety - to bych do niceho nelel, to je tak menit palivovy filtr co 500 km , a kdyz se neprefiltruje opravdu dokonale, je tam riziko ze se ti dostane do lapovanych casti palivove soustavy nejaka kovova castice, kterou nezachyti treba palivovy filtr a...
Olej v motoru je proto, aby tam žádná abraze nebyla, to by jsi jinak moc daleko nedojel, protože by jsi měl zachvilku všude vůle, že by se to zakovalo .... Jinak zkus si někdy na zkoušku rozebrat palivovej filtr kterej si vyměnil, až proto že ti to dávalo ve vysokejch otáčkách málo nafty. Možná se budeš divit co tam všechno najdeš... . Obyčejnej prach je mnohem abrazivnější než kovový částice. To černý v motorovím oleji jsou saze a to je uhlík, kterej maže. Mavíc je tak jemně rozptýlenej, že projde celým systémem bez zádrhelu. Pro trpělivé se nabízí možnost, nechat vyjeťák pár let odstát, saze klesnou ke dnu a pro techniky určitě taky něco bude, při recyklaci ty saze nějak z toho taky dostanou... .radluk píše:palivovy filtr ma taky nejakou dimenzovanou ucinnost filtrace, abrazivni castice ktere obsahuje motorovy olej muzou byt i mensi nez si clovek mysli. Vyjety motorak je totalni bordel - smes uhliku, primesi, kovovych mikrocastic. Spis by se to dalo prirovnat k "prachu" ty primesi. Mozna dokaze palivovy filtr prefiltrovat hodne male castice, ale je tam taky nejaky minimalni rozmer, ktery dokaze zachytit, v beznem palivu je koncentrace necistot zanedbatelna, ale MO je 100x vice kontaminovan jak cista nafta.
Nevim nevim panove, delejte jak myslite