přídavný čerpadlo, šluslá zpátečka

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

ten manometr je fakt hustej !

jo, fakt je
8
89%
ne, mam hust?j??!
1
11%
 
Celkem hlasů: 9

KUK
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 05 čer 2006, 15:55

Příspěvek od KUK »

SLÁDEK píše:TO KUK:
myslíš tím druhým výměníkem před vstřikovacím čerpadlem hnát i naftu?
Jasně. Teplá nafta ti to hezky prohřeje dopředu.
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
Uživatelský avatar
ozi
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Registrován: 26 úno 2007, 08:30
Bydliště: Topolcany, Nitra, Slovenska Republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ozi »

KUK píše:Já bych asi taky dal výměník za to servo, ale hlavně doporučuju dát ještě jeden výměník těsně před čerpadlo. Další (nebo ten stávající) teploměr dát samozřejmě mezi ně. Protože nejdůležitější teplota, která tě musí zajímat je na vstupu do čerpadla.
Tohle na tom schematu je podle mě jeden z důvodů, proč ty čerpadla dostávaj tak nafrak.
Představte si to:
Jedeš si hezky na naftu a v nějakým momentě (když se ti zdá že voda v motoru už je dostatečně teplá) přepneš na olej. Co se stane? Čerpadlo ti najednou nasaje studený hustý olej z filtru, toho serva, z ještě studenýho výměníku a z dloooooouhýho potrubí. Je to pro něj obrovská zátěž, zvlášť když se to stane ve vyšších otáčkách. Navíc samo to čerpadlo je ještě úplně studený. Je jen otázka času, jak dlouho to vydrží. A slabší jedinci z rodiny Lukasů, jak víme odpadají.
Řešení je, podle mě, ten (hlavní) výměník dát co nejblíž čerpadlu. Nejlépe je ten kombinovaný (voda + žhavící svíčky), protože ti ohřívá naftu (ještě než přepneš na olej) a tím i předehřívá čerpadlo, vstřikovací trubičky a vstřiky. A jakmile přepneš na olej, tak ten studenej z filtru, serva a potrubí ti neudělá v čerpadle průser.

Jediný co může odradit ty, co to takhle ještě nemají, je investice do dalšího výměníku a rozlučka s iluzí, že jim stačí jenom jeden.
Sorry :(
pridal by som moj postreh teplomer dat ZA CERPADLO ked mate pred cerpadlom 75°C to este neznamena ze je tolko aj v cerpadle po prve, cerpadlo je masa kovu ktora sa musi zohriat, z mojich vlastnych skusenosti vam mozem povedat ze nezaizolovane cerpadlo zrazi tak 7 az 10°C bolo to merane pri 15 az 20°C teploty okolia, nehovorim keby bolo chladnejsie a ides rychlo, cize moje poznatky by som zhrnul

teplomer za cerpadlo, vyhody
a) ak by aj netesnil teplomer tak nevnikne do cerpadla vzduch
b) viete aka teplota je v cerpadle a to je podstatne, teplota pred cerpadlom a za nim je rozdiel

dodatky....cerpadlo ZAIZOLUJTE kolko sa da

to KUK...plne suhlasim...vymennik pred cerpadlom pokladam za nutnost....aj kvoli tepelemu soku aj kvoli tepelnym stratam..mozem len odporucit
Clio 1991 1.9 D Lucas CAV od 15.4.2007 2x Peveko, oventrop Afriso Flow Control, vymenniky Alu 24 a 30 dosiek, nafta v nerez 25 l, manualne ovladanie spinacov ventilov
Nalim
Přispěvovatel
Příspěvky: 105
Registrován: 28 led 2006, 18:51

Příspěvek od Nalim »

Zeptam se blbe...kdyz budu mit uz ohrev nadrze z olejem...je potreba jeste vymenik?
Uživatelský avatar
SLÁDEK
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 led 2007, 19:50

Příspěvek od SLÁDEK »

Pokud nádrž skutečně v rozumném čase (abys mohl přepnout na olej) prohřeješ a zamezíš ztrátám tepla mezi nádrží a čerpadlem, abys zásoboval čerpadlo teplým olejem, tak výměník nepotřebuješ.

Takže to má několik překážek z toho hlavní je ta, že v nádrži máš velké množství oleje, které jentak neohřeješ, nebo za dlouhou dobu.

Řešením by bylo použít malou nádrž, která se rychleji prohřeje, snížíš tím však dojezd na olej. Do nádrže bys musel umísti hada z trubek vytápěného chladící kapalinou (takže výměník) nebo nějaké elektrické těleso (velká spotřeba), nebo ohřívat jinak. (no napadl mě lihový kahan, ale raději to sem psát nebudu :) )
Ztráty tepla by šly snížit tak, že nádrž bys měl zaizolovanou v motorovém prostoru, olejový filtr např. přímo v nádrži a krátké zaizolované potrubí k čerpadlu.

Variant se dá vymyslet nekonečně mnoho, v každé se však budeš muset s něčím vypořádat.

Nejsnažší cesta je opajcnout řešení někoho jíného, komu to již dlouhodobě funguje, a už vychytal mouchy.
Nalim
Přispěvovatel
Příspěvky: 105
Registrován: 28 led 2006, 18:51

Příspěvek od Nalim »

uz to zacinam vsechno chapat (LOL)
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“