kolísání volnoběhu

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Zdenda
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 25 led 2006, 16:29
Bydliště: Plzeň

kolísání volnoběhu

Příspěvek od Zdenda »

zdar, taky vám kolísá volnoběh a už to někdo nějak uspokojivě pořešil? Já se vzmoh akorát na zvednutí volnoběžných otáček, ale to to mam pak zas na naftu přetočený....

Taky jsem si všim, že na různý voleje to kolísá různě, ty z obchodů jsou skoro OK, nejhorší je jetej friťák... :(
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
RO
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 04 bře 2007, 03:04

volnobeh

Příspěvek od RO »

mám podobnú skúsenosť, ale v aute mám klasický ručný plyn, takže si otáčky nastavujem z miesta vodiča podľa potreby. Je to užitočná vec, sú starších typoch vozidiel. Jednoduchá montáž a zaručí, že pri oleji nebude triasť celou kasňou alebo zas nebude hučať pri nafte, ako piliňák.
cerpadlo
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 16 kvě 2007, 12:05

Příspěvek od cerpadlo »

nenapísali ste či Vám kolíšu otáčky pridaní oleja miesto nafty či pri samotnej nafte. Príčin môže by viac a všetko je riešiteľné. :?
bobik43
Přispěvovatel
Příspěvky: 196
Registrován: 05 pro 2006, 22:31

re

Příspěvek od bobik43 »

Mám podobnou zkušenost. Přisávalo mi to vzduch pod holendrem u naf. filtru. Přetěsnil jsem to a ještě natáhl novou přívodní hadici místo původní 5mm jsem použil 13mm. Oboje dohromady pak problém s kolísáním vyřešilo. Jen mi ještě sem tam cukne motor na olej, asi horší některý vstřik
Uživatelský avatar
Zdenda
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 25 led 2006, 16:29
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Zdenda »

vzduch mi tam asi nejde, mam průhledný hadice a bylo by to vidět...

spíš mi to příde, že motor občas "zakopne", takže mam podezření na jeden vstřik a tim pádem chod na 3 válce. Regulátor v čerpadle se to pak snaží dorovnat, takže to přetočí, pak to zase spadne, zakopne, a furt dokola...
Na naftu vše OK.

S tim se asi moc dělat nedá,ne? Měnit vstřik se mi nechce...
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
bobik43
Přispěvovatel
Příspěvky: 196
Registrován: 05 pro 2006, 22:31

Příspěvek od bobik43 »

A jakou mas teplotu paliva? Mne to taky tak "kope" a mam jednak asi nejaky vstrik a taky vetsinou teplotu jen kolem 45°C
Uživatelský avatar
Zdenda
Přispěvovatel
Příspěvky: 239
Registrován: 25 led 2006, 16:29
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Zdenda »

bohužel to dělá i při postávání po městě v kolonách, kdy už jedou větráky a teplota oleje leze i přes 90°C, takže tam bych problém nehledal :(
VW Passat 1.6 TD, motor CY, r.v. 1987
VW Passat 1.9 TDI, motor AFN, 1996
Ford Mondeo 1.8 TDCI, 2007
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20

Příspěvek od Pavel »

Bohužel metoda vylučování.

Na RO musí být vždy vstřiku ve 100 % stavu, takže vymontovat nechat seřídit.

Oleje jsou různé s různou výhřevností = různá kvalita splování a využití energie.

Nu nejlépe mít elektronickou regulaci otáček:-)
PeterG
Přispěvovatel
Příspěvky: 52
Registrován: 20 čer 2006, 09:06
Bydliště: Bratislava, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Precistit celu sustavu

Příspěvek od PeterG »

No ja som mal ten isty problem a uz som tu o tom pisal. 100% pomohla jedna plna nadrz nafty s pripravkom na precistenie trysiek. Ja som pouzil STP do 50 l nadrze.
Octavia 1.9SDi,09/01.Jazdil som na 100% RO bez úprav od 04/06. Pôvodne najazdených 122tkm. Teraz už 136tkm. Po 8tkm problem. starty, nekludny motor. Posl.6tkm iba nafta.
Repk.olej=Nižšia spotreba, super výkon, Sójový=Vyš.sp. o cca 15%, horší chod.
Nalim
Přispěvovatel
Příspěvky: 105
Registrován: 28 led 2006, 18:51

Příspěvek od Nalim »

Ja pouzil pripravek na vycisteni trysek a podpalil jsem si ventil,ktery se odlomil a zbytek si umite predstavit.
Podle me doslo k nejakem vetsimu zaru a ventil se upalil.
Na tyhle pripravky si priste dam velky pozor.

Klidne dam i fotky (LOL)
bobyd
Přispěvovatel
Příspěvky: 650
Registrován: 25 úno 2006, 18:20

Příspěvek od bobyd »

zkus jednoduchou metodu nared to z naftou kupr pul na pul pokud se to zlepsi je to opravdu tim ze mas stale visokou viskozitu oleje me kolisaji otacky volnobehu pouze pokud je zima ak nez se olej zahreje (LOL)
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
Uživatelský avatar
Fazer
Přispěvovatel
Příspěvky: 80
Registrován: 22 led 2007, 12:25
Bydliště: Vážany nad Litavou

Příspěvek od Fazer »

Než budeš cokoliv kupovat nebo měnit,tak přetlakuj válce.Taky mě to "zakopávalo" = napálený ventil na 3 válci.Tlaky jsem měl 31-32-24-31 atmosfér.
Škoda Oktavia 1,9TDI 81 kw ASV
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“