Studený motor vs otáčky vs zatížení.
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Studený motor vs otáčky vs zatížení.
Ahoj,
přišla zima a já potřebuju najít vhodný kompromis mezi opotřebením motoru, jeho zahřátím a jizdou při které neusnu.
Kam motor vytáčíte než vyleze teplota vody z čeveného (+-60°)?
Co je pro studený motor menší zlo při jízdě do kopce?
Nižší otáčky a víc plynu (třeba 2000 a půl plynu) nebo míň plynu a vyšší otáčky +-2700ot na 1/3 plynu?
přišla zima a já potřebuju najít vhodný kompromis mezi opotřebením motoru, jeho zahřátím a jizdou při které neusnu.
Kam motor vytáčíte než vyleze teplota vody z čeveného (+-60°)?
Co je pro studený motor menší zlo při jízdě do kopce?
Nižší otáčky a víc plynu (třeba 2000 a půl plynu) nebo míň plynu a vyšší otáčky +-2700ot na 1/3 plynu?
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!)
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!)

Nazdar.No ja som sa tiez nad tymto zamyslal.Ja zvyknem jazdit do 2200 otacok na 1/4plynu kym to je studene s vedomim ze sanujem motor.snazim sa to nedusit a cize radim tak do 3 po meste.mal som zvyk nechat to poklepat na mieste kym som trocha omietol auto ale vraj to neni dobre zvlast pre TDI PD.vraj na volnobehu to nema dostatocny tlak oleja na ventili a na turbinu.tak teraz ked nastartujem hned aj JEDU.
inak este jedna vec ked nemusim nepustam climatronik a rychlejsie sa mi to hreje.

inak este jedna vec ked nemusim nepustam climatronik a rychlejsie sa mi to hreje.
toledo sport TDI PD upravy rok2009:kat off.
opel astra TDS
Yamaha FZ6S
opel astra TDS
Yamaha FZ6S
- vlada5506
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 146
- Registrován: 04 říj 2006, 19:56
- Bydliště: Stráž pod Ralskem
Odpovědi: 0
nojo, to je dost neštastné řešení, musím hned vyjet-protože trpí motor, nesmím pustit klima-protože ochlazuji vodu ale zároven potřebuji foukat na přední skla.Tak to jsem si myslel, že mám lepší auto než jsem měl.Já jsem se bláhově domníval že klimatronik i topí, nedělám si legraci, opravdu jsem si to myslel.Tak to sory.
octávia 1.9 tdi/66kw,combi,
No ja s vypinanim/zapinanim klimacky (vetraku) delal psi kusy, ale ze by to v mestskem provozu nejak znatelneji pomohlo to ne. Leda pokud je nad 5°C, to se pusti i kompresor a s nim i elektircky ventilator vpredu a to se to potom opravdu ohrejva leta pane.
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!)
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!)

Je pár zásad, kterými by se mělo řídit. Zdánlivě jsou některé z nich v rozporu, tzn. opět je třeba dělat kompromis. Zásady:
1. motor by měl po co nejkratší dobu běžet pod provozní teplotou
2. nesmí být (plně) zatěžován - nemá-li provozní teplotu
z toho vyplývá
Motor se spíše/rychleji zahřeje, je-li zatížen. Takže - po nastartování co nejdříve vyjet, sice zbytečně plně nezatěžovat, ale mírně zvýšené otáčky v mírném zatížení - a to je ten kompromis. Samozřejmě - máme-li s autem soucit, vydržíme chvíli bez topení - to stejně moc netopí a dosud neohřátý motor dále ledujeme - ohřátí motoru trvá déle, více trpí - a vlastně my se také delší dobu uvnitř neohřejeme. Omrzají-li okna uvnitř dechovými parami - požádáme partnerku, aby chvilku držela ústa, případně přes chlad - pootevřeme na chvilku okénko. Větrákem climatronicu můžeme okna ovívat, avšak bez ohřívání foukaného vzduchu.
1. motor by měl po co nejkratší dobu běžet pod provozní teplotou
2. nesmí být (plně) zatěžován - nemá-li provozní teplotu
z toho vyplývá
Motor se spíše/rychleji zahřeje, je-li zatížen. Takže - po nastartování co nejdříve vyjet, sice zbytečně plně nezatěžovat, ale mírně zvýšené otáčky v mírném zatížení - a to je ten kompromis. Samozřejmě - máme-li s autem soucit, vydržíme chvíli bez topení - to stejně moc netopí a dosud neohřátý motor dále ledujeme - ohřátí motoru trvá déle, více trpí - a vlastně my se také delší dobu uvnitř neohřejeme. Omrzají-li okna uvnitř dechovými parami - požádáme partnerku, aby chvilku držela ústa, případně přes chlad - pootevřeme na chvilku okénko. Větrákem climatronicu můžeme okna ovívat, avšak bez ohřívání foukaného vzduchu.
klimatronik sice trochu topi(stary octy maji tri zhavice novy maji el topeni), jenze to je zas v rozporu s tim, ze to natolik zatizi alternator, ze uz ti nezbyva vykon v limitu pro studeny motorvlada5506 píše:nojo, to je dost neštastné řešení, musím hned vyjet-protože trpí motor, nesmím pustit klima-protože ochlazuji vodu ale zároven potřebuji foukat na přední skla.Tak to jsem si myslel, že mám lepší auto než jsem měl.Já jsem se bláhově domníval že klimatronik i topí, nedělám si legraci, opravdu jsem si to myslel.Tak to sory.


4l/100km tomu rikam prima spotreba...