Studený motor vs otáčky vs zatížení.

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 19:23

Studený motor vs otáčky vs zatížení.

Příspěvek od lt.kubosh »

Ahoj,
přišla zima a já potřebuju najít vhodný kompromis mezi opotřebením motoru, jeho zahřátím a jizdou při které neusnu.

Kam motor vytáčíte než vyleze teplota vody z čeveného (+-60°)?

Co je pro studený motor menší zlo při jízdě do kopce?
Nižší otáčky a víc plynu (třeba 2000 a půl plynu) nebo míň plynu a vyšší otáčky +-2700ot na 1/3 plynu?
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
Uživatelský avatar
skoda405
Přispěvovatel
Příspěvky: 345
Odpovědi: 0
Registrován: 25 led 2006, 00:11
Bydliště: PD

Příspěvek od skoda405 »

Nazdar.No ja som sa tiez nad tymto zamyslal.Ja zvyknem jazdit do 2200 otacok na 1/4plynu kym to je studene s vedomim ze sanujem motor.snazim sa to nedusit a cize radim tak do 3 po meste.mal som zvyk nechat to poklepat na mieste kym som trocha omietol auto ale vraj to neni dobre zvlast pre TDI PD.vraj na volnobehu to nema dostatocny tlak oleja na ventili a na turbinu.tak teraz ked nastartujem hned aj JEDU. :)
inak este jedna vec ked nemusim nepustam climatronik a rychlejsie sa mi to hreje.
toledo sport TDI PD upravy rok2009:kat off.
opel astra TDS


Yamaha FZ6S
Uživatelský avatar
Matrix
Aktivista
Příspěvky: 1478
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 15:19
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Matrix »

... než vyleze teplota vody z červeného... :? :? :?
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
Uživatelský avatar
TDIPOWER
Přispěvovatel
Příspěvky: 878
Odpovědi: 0
Registrován: 30 led 2006, 14:24
Bydliště: Havířov

Příspěvek od TDIPOWER »

Matrix píše:... než vyleze teplota vody z červeného... :? :? :?
...ručička teploměru z červeného pole na budíku ;)
VW GIV ASZ, Frateli RACE 783, GTxxxxV - skládačka, FMIC, 60mm straight-through exhaust, jednohmota 240mm SACHS RACE, TDIfun HI-TECH software 300+PS, 1/4 míle 13,178s
Uživatelský avatar
Matrix
Aktivista
Příspěvky: 1478
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 15:19
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Matrix »

Tobě to po startu vleze hned do červeného ??? Já myslel že červené pole znamená že se to vaří. A modlím se aby se mi to do červeného nikdy nedostalo ;)
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
Uživatelský avatar
Fazeey
Přispěvovatel
Příspěvky: 116
Odpovědi: 0
Registrován: 22 led 2006, 23:16

Příspěvek od Fazeey »

ja točim tak do 2000-2100 a málo plynu dokud tam neni 90st .. horší je když musim do kopce
530d .. DP renegade
mvolesko
Aktivista
Příspěvky: 1093
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:25
Bydliště: Praha-Zapad

Příspěvek od mvolesko »

jj taky tocim do 2000 do kopce 2200 a furt lehoucce plynu, kdyz se to podtaci na vic plynu zase se mi hodne roztaci turbo, a tlak leze pres 1bar, lepsi je to lochtat a snazit se aby turbo netlacilo vic nez 0.5bar
TDI 4x4 90Hp --> 2++Hp
Obrázek
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 19:23

Příspěvek od lt.kubosh »

Hmm, tak to jezdim tak podobne. Nekdy jdu do 2500, ale vyjimecne. Jakmile to ma cca 70°, tak pridam na rekneme 2200 - 2400 stale. Pravdou je, ze je to spis vic otacek a min plynu.
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
Uživatelský avatar
vlada5506
Přispěvovatel
Příspěvky: 146
Odpovědi: 0
Registrován: 04 říj 2006, 19:56
Bydliště: Stráž pod Ralskem

Příspěvek od vlada5506 »

ked nemusim nepustam climatronik a rychlejsie sa mi to hreje...to má vliv na teplotu motoru?
octávia 1.9 tdi/66kw,combi,
váha
Aktivista
Příspěvky: 3884
Odpovědi: 0
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Bydliště: královehradecký kraj

Příspěvek od váha »

vlada5506 píše:ked nemusim nepustam climatronik a rychlejsie sa mi to hreje...to má vliv na teplotu motoru?
samozřejmě,protože klimatronik ti žene větrákem na topení studený vzduch a topení je vlastně chladič
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
Uživatelský avatar
vlada5506
Přispěvovatel
Příspěvky: 146
Odpovědi: 0
Registrován: 04 říj 2006, 19:56
Bydliště: Stráž pod Ralskem

Příspěvek od vlada5506 »

nojo, to je dost neštastné řešení, musím hned vyjet-protože trpí motor, nesmím pustit klima-protože ochlazuji vodu ale zároven potřebuji foukat na přední skla.Tak to jsem si myslel, že mám lepší auto než jsem měl.Já jsem se bláhově domníval že klimatronik i topí, nedělám si legraci, opravdu jsem si to myslel.Tak to sory.
octávia 1.9 tdi/66kw,combi,
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 19:23

Příspěvek od lt.kubosh »

No ja s vypinanim/zapinanim klimacky (vetraku) delal psi kusy, ale ze by to v mestskem provozu nejak znatelneji pomohlo to ne. Leda pokud je nad 5°C, to se pusti i kompresor a s nim i elektircky ventilator vpredu a to se to potom opravdu ohrejva leta pane.
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
Pawell
Nováček
Příspěvky: 14
Odpovědi: 0
Registrován: 29 dub 2007, 10:14
Bydliště: Pha

Příspěvek od Pawell »

Je pár zásad, kterými by se mělo řídit. Zdánlivě jsou některé z nich v rozporu, tzn. opět je třeba dělat kompromis. Zásady:
1. motor by měl po co nejkratší dobu běžet pod provozní teplotou
2. nesmí být (plně) zatěžován - nemá-li provozní teplotu
z toho vyplývá
Motor se spíše/rychleji zahřeje, je-li zatížen. Takže - po nastartování co nejdříve vyjet, sice zbytečně plně nezatěžovat, ale mírně zvýšené otáčky v mírném zatížení - a to je ten kompromis. Samozřejmě - máme-li s autem soucit, vydržíme chvíli bez topení - to stejně moc netopí a dosud neohřátý motor dále ledujeme - ohřátí motoru trvá déle, více trpí - a vlastně my se také delší dobu uvnitř neohřejeme. Omrzají-li okna uvnitř dechovými parami - požádáme partnerku, aby chvilku držela ústa, případně přes chlad - pootevřeme na chvilku okénko. Větrákem climatronicu můžeme okna ovívat, avšak bez ohřívání foukaného vzduchu.
Uživatelský avatar
Breeoom
Přispěvovatel
Příspěvky: 94
Odpovědi: 0
Registrován: 10 bře 2008, 09:38

Příspěvek od Breeoom »

vlada5506 píše:nojo, to je dost neštastné řešení, musím hned vyjet-protože trpí motor, nesmím pustit klima-protože ochlazuji vodu ale zároven potřebuji foukat na přední skla.Tak to jsem si myslel, že mám lepší auto než jsem měl.Já jsem se bláhově domníval že klimatronik i topí, nedělám si legraci, opravdu jsem si to myslel.Tak to sory.
klimatronik sice trochu topi(stary octy maji tri zhavice novy maji el topeni), jenze to je zas v rozporu s tim, ze to natolik zatizi alternator, ze uz ti nezbyva vykon v limitu pro studeny motor (rofl) takze zas nikam nejedes :D
4l/100km tomu rikam prima spotreba...
Proctor
Přispěvovatel
Příspěvky: 267
Odpovědi: 0
Registrován: 29 dub 2007, 21:30
Bydliště: brno

Příspěvek od Proctor »

S manuálem je dobrý že si můžeš zařadit jak potřebuješ, ale já s automatem musím jít přes 2000ot., aby přeřadil.
VW Passat, Golf, Sharan, T4 tdi
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“