Punto 1.7 TD a strata výkonu

Alfa Romeo, Fiat, Lancia...

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
AppleBred
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 21 čer 2007, 06:04
Odpovědi: 0

Punto 1.7 TD a strata výkonu

Příspěvek od AppleBred »

Zdravím.
Mám mám Punto 1.7 TD, a dnes po ceste do práce sa správal pomerne zvláštne. Štandardne preradujem na výšší prevod tak okolo 2500 otáčok. Dnes keď som sa asi po 5 - 10 minútach jazdy po dedine bez zaradenia 5 stupňa konečne dostal na normalnu cestu, dal tam 5-ku, a chcel sa rozbehnut, tak sa motor zastavil na cca 2500 - 2700 otacok a nechcel ist vyššie. Plyn som mal na podlahe ... na tachometri tak 95 km/h a tym to koncilo. Po prejdeni najblizsej dediny sa to ale upravilo a všetko šlapalo OK ... na chvilu. V priebehu cesty sa siuacia ešte raz zopakovala ... motor jednoducho nechel ísť do vyššých otáčok... chvíľkami to trošku trhlo akokeby tam zrazu prihodil tak 200 otacok, ale celkovo to bolo dost divne. Ku konci cesty som skusal vytacat motor a potom uz siel celkom ochotne aj do 3500 ot/min.


Vie niekto poradit ?

Vdaka
conti
Aktivista
Příspěvky: 1154
Registrován: 20 dub 2007, 22:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Tam na západě za Plzní
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od conti »

Vyměň naftový filtr.
AppleBred
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 21 čer 2007, 06:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od AppleBred »

Ten by nemal mať viac ako 8000 km. Aj keď teda bolo by skvele ak by to bola pricina tych problemov.

Edit: ten filter som si neni isty kolko ma skutocne najazdene ... tak mi to povedal predhadzajuci majitel, a zatial vsetko co povedal sedelo... tak neviem.

V mudrej knizke som nasiel, ze po cca 5000 km by sa mohol odvodnit filter. Problem je ale, ze som lama (teda celkom sikovny :) ale s autami som zacal pred 2 mesiacmi) Filter by mal mat niekde naboku dole ventil na odvodnenie. Otvorim... pockam kym netecie nafta a zavrem. Alebo vypustim uplne ???
Potom treba este odvzdusnit. (zase mudra knizka) pokial som pochopil tak by to malo ist automaticky... Skusim nastartovat ... chvilu tocim ...prestavka ...tocim ... prestavka ... az kym nenaskoci (len mam strach aby to nevytrieskalo baterku - aj ked je nova).
A vraj je aj moznost s naplnenim filtra priamo naftou ... Mohol by niekto napisat taky navod pre blbcov ??
Vdaka

Edit 2: Palivový filter nemá vyvedenú signalizáciu vody ??
conti
Aktivista
Příspěvky: 1154
Registrován: 20 dub 2007, 22:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Tam na západě za Plzní
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od conti »

AppleBred píše:Ten by nemal mať viac ako 8000 km. Aj keď teda bolo by skvele ak by to bola pricina tych problemov.

Edit: ten filter som si neni isty kolko ma skutocne najazdene ... tak mi to povedal predhadzajuci majitel, a zatial vsetko co povedal sedelo... tak neviem.

V mudrej knizke som nasiel, ze po cca 5000 km by sa mohol odvodnit filter. Problem je ale, ze som lama (teda celkom sikovny :) ale s autami som zacal pred 2 mesiacmi) Filter by mal mat niekde naboku dole ventil na odvodnenie. Otvorim... pockam kym netecie nafta a zavrem. Alebo vypustim uplne ???
Potom treba este odvzdusnit. (zase mudra knizka) pokial som pochopil tak by to malo ist automaticky... Skusim nastartovat ... chvilu tocim ...prestavka ...tocim ... prestavka ... az kym nenaskoci (len mam strach aby to nevytrieskalo baterku - aj ked je nova).
A vraj je aj moznost s naplnenim filtra priamo naftou ... Mohol by niekto napisat taky navod pre blbcov ??
Vdaka

Edit 2: Palivový filter nemá vyvedenú signalizáciu vody ??




Jen ten filtr vymněň. Aspoň budeš mít jistotu. A než ho tam dáš, nalej ho čistou naftou. Je to lepší, aspoň nebudeš dlouho trápit starter. A startuj a nic neodvzdušňuj. Odvzdušní se to samo až nastartuješ.
AppleBred
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 21 čer 2007, 06:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od AppleBred »

UPDATE:

No tak filter som este nevymenil (nikde v okoli ho nemali) ale uz je objednany.
Od posledneho incidentu sa auto spravalo OK, ale dnes sa to zapakovalo. Opat nechcelo ist do vyssich otacok... a celkovo bola zretelna strata vykonu od zhruba 2000 - 2500 otacok. Vsimol som si ale novu vec.... a nie som si isty, ci by mohla byť spôsobená upchatým palivovým filtrom. Ked sa objavý ten problém s ťahom, tak zároven začne aj auto dymiť. Takže sa pýtam či Vás nenapadá aj iný zdroj problémov.
Uživatelský avatar
jurki888
Aktivista
Příspěvky: 2564
Registrován: 07 srp 2006, 23:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Nitra

Příspěvek od jurki888 »

ak je dym bieli tak to znaci malo paliva cize filter palivovi
conti
Aktivista
Příspěvky: 1154
Registrován: 20 dub 2007, 22:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Tam na západě za Plzní
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od conti »

A když je černej, je to EGR ventil. Ale pokud ho vůbec tenhle typ má.
Možná ne. Můžeš to zjistit? Je to mezi výfukem a sáním.
AppleBred
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 21 čer 2007, 06:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od AppleBred »

conti píše:A když je černej, je to EGR ventil. Ale pokud ho vůbec tenhle typ má.
Možná ne. Můžeš to zjistit? Je to mezi výfukem a sáním.
EGR to ma... dym je skor do biela... aj ked za to chvilu som si to poriadne nevsimol...
S tym palivovym filtrom sa mi to nezda kvoli tomu ze sa to objavuje iba okolo 2300 az 2500 otacok. Vlastne ani nerozumiem preco by to malo pri nedostatku paliva dymit takze ak mozes prosim vysvetli (myslim to uprimne...zaujima ma to)
Co takto podtlakový ventil ktorý posúva klapky v turbe ?
EDIT: problemy sa prejavuju iba pri studenom motori. Po cca 10 km ked sa prehreje tak mozem tocit ako len chcem.
Lambda
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 12 srp 2007, 10:52
Odpovědi: 0

Příspěvek od Lambda »

Zdravim, marne se uz asi mesic snazim zapojit budik tlaku turba u Punta TD60. Podle vseho by mela jit hadicka ze sani do naft. cepadla. Jenze nedavno jsem zjistil, ze TD60 nema vstrik nafty v zavislosti na tlaku turba - timpadem nema ani tu hadicku na kterou se da pripojit budik. CHtel bych se zeptat jestli nekdo nema zkusenost KAM u tohoto typu motoru budik pripojit...
Diky
Lambda
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 12 srp 2007, 10:52
Odpovědi: 0

Příspěvek od Lambda »

Nikdo nic? :( :?
Odpovědět

Zpět na „Italské vozy“