Jaký olej lze použít? A v jakém poměru míchat/jezdit?

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Uživatelský avatar
ACEMajky
Přispěvovatel
Příspěvky: 126
Registrován: 22 led 2006, 23:48
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Jaký olej lze použít? A v jakém poměru míchat/jezdit?

Příspěvek od ACEMajky »

Zdarec, vcera sem opet chtel zacit pouzivat olej do nafty (1:1 - vyschl mi zdroj nafty nza 18,-Kc) a narazil jsme v plusu na olej rostlinny za 19,90 a na slunecnicovy za 22,90Kc, je jedno jaky pouziju, nebo to musi byt nejaky konkretni (fritovaci?)

Pred rokem a pul sem tam lil ceresol, nez povolilo tesneni na motoru, od te doby sem mel zdroj nafty, ktery jak sem psal vyschl.

A zde jeste otazka:

Da se rici nejaky pomer michani nafty a olejem, doktereho nemusi v aute byt jeste predehrev - treba 1:1?
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi 114kW r.v.2006
Ford Escort Kombi 1,8TD 66kW r.v. 1997 - prodáno
Uživatelský avatar
ACEMajky
Přispěvovatel
Příspěvky: 126
Registrován: 22 led 2006, 23:48
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ACEMajky »

Takj uz to procitam a nachazim v clancich kde bych to nehledal - da se jezdit v komurkacich na 40% oleje a 60% nafty a u bezkomurkacu na 30% oleje a 70% nafty - to na shrnuti - proc sem nestudoval rovnou je to, ze do patku neni cas na studovani a v patek je dlouha trasa predemnou a prazdna nadrz :) - studuju jen o 10minutovych prestavkach :)

Jeste du nastudovat typ oleje, ale koukam, ze je to asi jedno jaky se pouzije, jestli rotlinny, slunecnicovy, repkovy, sojovy, fritovaci, kdyztak me nekdo opravte
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi 114kW r.v.2006
Ford Escort Kombi 1,8TD 66kW r.v. 1997 - prodáno
KUK
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 05 čer 2006, 15:55

Příspěvek od KUK »

Ber to nejlevnější... I použitej friťák zadara je dobrej (ten ale nejdřív přefiltrovat). Když to budeš takhle míchat s naftou tak je to uplně jedno.
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
Uživatelský avatar
ACEMajky
Přispěvovatel
Příspěvky: 126
Registrován: 22 led 2006, 23:48
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ACEMajky »

Diky
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi 114kW r.v.2006
Ford Escort Kombi 1,8TD 66kW r.v. 1997 - prodáno
mynames
Přispěvovatel
Příspěvky: 297
Registrován: 01 říj 2006, 19:34
Bydliště: Dvůr králové

Příspěvek od mynames »

presne tak to nejlevnejsi mam vyzkousene na uz nekolika autech pomer 1:1 je naprosto bezproblemovy a je uplne jedno jestli je novej nebo pouzitej jen opravdu nepodcenit filtraci u pouziteho
jak málo stačí ke štěstí.....total km na autech 3xescort 1.8D, transit 2.5D,bmw 525tds,pickup 1.9D 253tis km na olej golf1.9TDI 1995 3:1 vyjeťák:benzin pouliční smesy 60TKM. OLEJ STOP jezdím na LPG :-) nyní T4 long 2.4D syncro - nafta
truck
Přispěvovatel
Příspěvky: 222
Registrován: 01 kvě 2006, 20:06

Příspěvek od truck »

Vyskoušejte!
Nalej 0,7l nafty a doplň 0,3l oleje do skleněné nádoby a týden sleduj.
Otázka zní? Rozpustí se olej samovolně v naftě tak aby viskozita byla stejná jako u samotné nafty?
(wallbash)
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20

Příspěvek od Pavel »

Odpověď zní ne!

neb hustota nafty a hustota oleje je rozdílná a olej se usadí na dně. Olej and jsou mísitelné ne rozpustné.
Uživatelský avatar
SLÁDEK
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 led 2007, 19:50

Příspěvek od SLÁDEK »

Já myslím, že ano - teda že se složky promíchají a pokud náhodou na to Brownův pohyb nestačí, tak zatřepat sklenicí a už se olej od nafty nikdy neoddělí - určite se navzájem rozpoštějí a to v libovolném poměru - to jsem zkoušel.
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

(offtopic)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 10:50, celkem upraveno 1 x.
vogi
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 29 led 2007, 21:33
Bydliště: Třebívlice,Lenešice.

Příspěvek od vogi »

Jezdim už 2 roky na směs 6 dílů oleje a 4 díly nafty bez předehřevu.Spálil jsem za ten čas přes 1000l oleje a na autě nepozoruju žádný změny.Dokonce i minulou zimu díky lepšímu počasí jsem jezdil na olej/nafta.Přidávám do toho pro lepší mazání M2T nebo jiný podobný oleje.Ford Escort 1.8TD,čerpadlo lucas.
Ford Escort TD 66kw r.98
Uživatelský avatar
ACEMajky
Přispěvovatel
Příspěvky: 126
Registrován: 22 led 2006, 23:48
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ACEMajky »

SLÁDEK píše:Já myslím, že ano - teda že se složky promíchají a pokud náhodou na to Brownův pohyb nestačí, tak zatřepat sklenicí a už se olej od nafty nikdy neoddělí - určite se navzájem rozpoštějí a to v libovolném poměru - to jsem zkoušel.
Plne souhlasim, pred tim rokem a pul, kdyz jsem toto zacal zkouset (jezdit na olej) sem michal 1:1 a mel sem v garazi lahev 1:1 olej s naftou (lahev od tatarky, tak myslim asi 0,5l, nebo 750ml, ted nevim, neni podstatne), zkousel sem ruzne pomery a jak se to bude chovat a stlo mi to pak v garazi dobu a nic se neoddelilo - olej byl ceresel

Jeste tam tu sklenici v regale mam a muzu najit i foto, jak sem to fotil - kdyz sem to dal treba do lednice, mrazaku a tak
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi 114kW r.v.2006
Ford Escort Kombi 1,8TD 66kW r.v. 1997 - prodáno
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20

Příspěvek od Pavel »

Tak se prosím podívej pořádně. Hmotnost molekuli oleje je větší hmotnost molekuli nafty. Mísitelnost a rozpustnost jsou dvě rozdílné věci. Rozpouští se například cukr nebo sůl ve vodě to je rozpustnost, a mísitelnost je třeba emulze voda a v ní namixovaný olej, velmi často používané ve strojírenství.
Když mám namíchané kanystry tak jasně po čase se nahoře udělá vrstva nafty, neb je lehčí. Není to nijak dramatické a také to není na první pohled vidět a chvíli to trvá než se tak stane, jelikož hmotnosti jsou si podobné.
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

Pavel píše:Tak se prosím podívej pořádně. Hmotnost molekuli oleje je větší hmotnost molekuli nafty. Mísitelnost a rozpustnost jsou dvě rozdílné věci. Rozpouští se například cukr nebo sůl ve vodě to je rozpustnost, a mísitelnost je třeba emulze voda a v ní namixovaný olej, velmi často používané ve strojírenství.
Když mám namíchané kanystry tak jasně po čase se nahoře udělá vrstva nafty, neb je lehčí. Není to nijak dramatické a také to není na první pohled vidět a chvíli to trvá než se tak stane, jelikož hmotnosti jsou si podobné.
To je mozne, ale po nastartovani sa to v nadrzi pekne premiesa spiatockou.
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Uživatelský avatar
ACEMajky
Přispěvovatel
Příspěvky: 126
Registrován: 22 led 2006, 23:48
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ACEMajky »

+ otresama a cvachtanim na nasich krasnych cestach
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi 114kW r.v.2006
Ford Escort Kombi 1,8TD 66kW r.v. 1997 - prodáno
truck
Přispěvovatel
Příspěvky: 222
Registrován: 01 kvě 2006, 20:06

Příspěvek od truck »

Takže první sežere motor z nádrže olej (noteeth) a pak naftu a je to tak i kdyby jste nechtěli (LOL)
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“