Fotodokumentace vlastních přestaveb

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
croz
Sběrač informací
Příspěvky: 41
Registrován: 26 kvě 2010, 19:07

Příspěvek od croz »

asi tak , průtok jsem nenašel, jdu cestou pokusu a omylu, rád bych to o víkendu rozjel, motor mám 1.4 tak že průtok nebude až zas tak velký, zároveň počítám a úpravou ventilu na větší průtok co to půjde, dále do toho poteče předehřátý olej přes výměník, tak že buď a nebo to pak celé zahodím :-D každopádně koukám na cenu vzledem k pořizovací ceně vozu (4tis)
truck
Přispěvovatel
Příspěvky: 222
Registrován: 01 kvě 2006, 20:06

Příspěvek od truck »

croz píše:chystám se taky na přestavbu, koupil jsem tyto dva dvoucestné, jeden na přívod a druhý na zpátečku, á kus = 360,-Obrázek
Pomooooc (LOL) (crazy)
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

Tyyy Trucku, ze to nebude fungovat. Proc mam jeste dojem, ze jakoze ventil v brzdovem okruhu jeden privod rozdeloval na dva vystupy, jinak je zavreny. ;)
Uživatelský avatar
croz
Sběrač informací
Příspěvky: 41
Registrován: 26 kvě 2010, 19:07

Příspěvek od croz »

Tak že konečně namontováno, ten ventil má samozřejmě opravdu malej průchod protože je na vzduch, abych to jen tak nevyhodil použij jsem spodní část ventilu a je v něm otočné pozdro jako přepouštěcí ventil, myslím že není třeba to mít na elektriku tak jsem udělal ovládání pod volantem natáhnul bowden alá škoda 100 za 70 Kč.Když to vezmu od začátku, u spolujezdce je nádrž, vracečka 6mm, hlavní 10mm aby to snáze prošlo, hned za ní je balonek na čerpání, nevýhoda kanystru je že se to přelévá, chtělo by to přepážky, dál to vede pod hliníkem kolem malého okruhu, ohřeje to na 35 st., ještě bude předehřev ale ten ještě nemám.Pak to jde na směšovací ventily, teoreticky se to dá při částečném otevření míchat dle postavení páky( ale jezdím 100% a nebo 100%)a pak přes filtr do čerpadla, zpátečka to samé.Teploměr digitál -50/+110 za 90Kč.Nevím kam dát předehřev jestli hned za nádrž nebo před ventil nebo čerpadlo ?? více na fotuObrázekObrázekObrázekObrázek :x :x
Uživatelský avatar
croz
Sběrač informací
Příspěvky: 41
Registrován: 26 kvě 2010, 19:07

Příspěvek od croz »

ještě pohled na celkové zapojení , ventily mají po předelání průchod 7 mm Obrázek
koil
Přispěvovatel
Příspěvky: 208
Registrován: 16 čer 2010, 17:16

Příspěvek od koil »

To je strojovna (noteeth) Takovej dotaz na co vše ti to po přestavbě jezdí? A kolik si to vemě na sto s různýma oleji?
Uživatelský avatar
croz
Sběrač informací
Příspěvky: 41
Registrován: 26 kvě 2010, 19:07

Příspěvek od croz »

spotřebu budu měřit ale lehnul mi tachometr, už je na skladě jinej jen ho potřebuji přehodit, první zkušební nádrž je cca 7L vlastní esterifikace co jsem uvařil a dolito cca 10L olejem v Alberta 22 Kč, další palivo je ve vyjednávání, výkonově žádná změna jede to pořád stejně, přes nádrž mám deku a přitápím mu topením na nohy, při jízdě se to pěkně nahřeje i za přispění zpátečky z motoru.

JEŠTĚ ZNOVU OTÁZKA KAM PŘEDEHŘEV:

1) hned za nádrž, půjde to teplý celou trasu, na motoru to moc neschladne když je to kolem vody, filtr je na motoru tedy částečně taky vyhříván
2) až před ventil - k ventilu to bude vlažný a pak OK
3) až před čerpadlo- a zapínat jen na olej, na naftu vypnuto
Uživatelský avatar
Stewa
Přispěvovatel
Příspěvky: 510
Registrován: 13 kvě 2010, 07:33
Bydliště: Brno

Příspěvek od Stewa »

croz píše:spotřebu budu měřit ale lehnul mi tachometr, už je na skladě jinej jen ho potřebuji přehodit, první zkušební nádrž je cca 7L vlastní esterifikace co jsem uvařil a dolito cca 10L olejem v Alberta 22 Kč, další palivo je ve vyjednávání, výkonově žádná změna jede to pořád stejně, přes nádrž mám deku a přitápím mu topením na nohy, při jízdě se to pěkně nahřeje i za přispění zpátečky z motoru.

JEŠTĚ ZNOVU OTÁZKA KAM PŘEDEHŘEV:

1) hned za nádrž, půjde to teplý celou trasu, na motoru to moc neschladne když je to kolem vody, filtr je na motoru tedy částečně taky vyhříván
2) až před ventil - k ventilu to bude vlažný a pak OK
3) až před čerpadlo- a zapínat jen na olej, na naftu vypnuto
kritické místo pro chladné období je jemný palivový filtr - v něm je největší riziko zatuhnutí oleje. Pokud ale přepínáš na olej až po zahřátí motoru a nádrž máš v interiéru - tak to už není tak kritické a můžeš ohřívat co nejblíže k nádrži.
Mercedes-Benz W210 300D
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

já jednomu poradil na trakor malý bojler, palmu ohřeje na noční proud vyjezdí přepne na naftu, jsem zvědav jak vyřeší vratku ta by mu palmou zasrala naftu

prej už to nějak šlape ;)
koil
Přispěvovatel
Příspěvky: 208
Registrován: 16 čer 2010, 17:16

Příspěvek od koil »

croz píše:spotřebu budu měřit ale lehnul mi tachometr, už je na skladě jinej jen ho potřebuji přehodit, první zkušební nádrž je cca 7L vlastní esterifikace co jsem uvařil a dolito cca 10L olejem v Alberta 22 Kč, další palivo je ve vyjednávání, výkonově žádná změna jede to pořád stejně, přes nádrž mám deku a přitápím mu topením na nohy, při jízdě se to pěkně nahřeje i za přispění zpátečky z motoru.

JEŠTĚ ZNOVU OTÁZKA KAM PŘEDEHŘEV:

1) hned za nádrž, půjde to teplý celou trasu, na motoru to moc neschladne když je to kolem vody, filtr je na motoru tedy částečně taky vyhříván
2) až před ventil - k ventilu to bude vlažný a pak OK
3) až před čerpadlo- a zapínat jen na olej, na naftu vypnuto
Mě by ještě zajímalo jestli jsi zkoušel nebo budeš zkoušet převodovej nebou hydraulickej olej na dvounádrž...?
Uživatelský avatar
croz
Sběrač informací
Příspěvky: 41
Registrován: 26 kvě 2010, 19:07

Příspěvek od croz »

zatím nebudu protože na cestě k hydr. oleji je kamarád co má kamna na olej a tam se to zasekne a ke mě už nedojde a vyjeták tak tam mám slíbenou výměnu za frit, přinesu vyjetej odnesu frit :-)
Mitabajs
Přispěvovatel
Příspěvky: 156
Registrován: 08 led 2011, 21:33
Bydliště: Louny

Příspěvek od Mitabajs »

Otazka: Nezavisle topeni ohreje motor a v tom okruhu je i palivovy filtr (vyhrivany vodou) - staci to?
Uživatelský avatar
croz
Sběrač informací
Příspěvky: 41
Registrován: 26 kvě 2010, 19:07

Příspěvek od croz »

dneska doplněno o předehřev, zapojeno přes relé, ovládáno z místa řidiče podsvětleným vypínačem, těploměr měří přímo na kostce, hřeje kolem 75 st., až udělám redukci budu měřit teplotu za.Obrázek
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1094
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Ta žhavka v ohřevu ti hřeje rovnou do nafty, nebo je v hliníku a až přes ten se pak převádí teplo do nafty? Předpokládám, že asi přes hliník.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32832
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

pepe276 píše:Ta žhavka v ohřevu ti hřeje rovnou do nafty, nebo je v hliníku a až přes ten se pak převádí teplo do nafty? Předpokládám, že asi přes hliník.
proč by jsi ztrácel teplo přes nějaký hliník?
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“