


Moderátoři: šulda, Moderátoři
Preto som to aj napísal, že veľa ľudí nebude so mnou súhlasiť,origoš píše:Tak já jsem jeden z nich. Když jsem byl mladý, tak jsem dokázal nastartovat Pragu V3S klikou. To ne proto, že by startér točil pomaleji, než já tou klikou, ale protože nebyly baterky k sehnání. Když jsem měl Octávku TDI, tak mi startovala i když baterka točila hu_hu_hu. Startovala proto, že měla v pořádku čerpadlo a tlaky. Je naprostou samozřejmostí, že čím rychleji startér točí, tím snazší je start a i ten nejvyčochtanější diesel se dá nastartovat roztažením.Možno veľa ludí nebude so mnou súhlasiť
Měla by se ale odstranit příčina a né následek. Po repasi starteru to bude nějaký čas fungovat, ale po určité době se závada objeví znovu a pokud baterka nebude stoprocentní, tak to ani s repasovaným starterem nachrchlat nepůjde.
Tohle téma řeší levnou opravu, odporem za pár Kč. Repas starteru nebo úprava softu (a to považuji za nejlepší řešení) stojí podstatně víc peněz.
Tvrzeníje naprostý blud, přesto, že se dá i takto závada odstranit.ale dlhé obtiažne štarty u Octavie I 1,9tdi 66,81kw sú spôsobené opotrebovaním štartra
Úpravou softu, nebo oblbnutí odporem neudělá nic jiného, než že donutí jednotku nastavit maximální startovací dávku. Pokud se používala čerpadla s odstředivým regulátorem, tak tam to maximum bylo automaticky a opotřebení čerpadla se nikterak neprojevilo. Jenže tehle systém při startu parádně zahulil z výfuku. Pokud má auto splnit emisní limity, tak nesmí zahulit za žádných okolností a řízení čepadla je k tomu náležitě naprogramováno. No a když při teplé naftě všechen tlak uteče netěsností kolem rotačního pístu, tak ze vstřikovače nemusí nafta vůbec stříkat.
Potom jsou jenom dvě řešení:
1. Zvětšit dodávané množství, aby píst přece jenom něco protlačil vstřikovačem.
2. Zatočit rychleji motorem, aby všechna nafta nestačila netěsností utéct.
Značkové servisy jsou od toho, aby měnili díly, oni v podstatě nic jiného dělat nemohou a mnohdy ani neumí. Každopádně musí na to co udělají poskytovat záruku a nikdy neudělají nic, na co by záruku dát nemohly. Tipický případ je volnoběh u Felicie 1,3 MPI. Tady to řeší výměnou řídící jednotky. Přehrát software jako to děláme my, prostě nemohou. Automobilky už dlouho neživí jenom výroba aut, ale také servisy.ve značkovém servisu vyměnily baterku a starter,problém samozřejmě nevyřešli jen ho obrali o 10000Kč
zapoj to podle obrázku ,rele ovládat svorkou 50pokjar píše:Zdar,
taky jsem provedl zapojen to relé s odporem,
samozřejmě teplý start na brnk, za klidu s klíčkem v zapal. se nastaví nějakých 2,3 °C
při reálných 82 °C, ale
za chodu dále relé neodpadne nýbrž stále rychle kmitá sepne vypne.
zapojeno na plus 15 zpátečka a na
plus D alternátor modrý drát.
nepomohla ani dioda za alternátor.
kde může být chyba?
Schválně to asi není, je to kvůli emisím.skoda píše:Maj to tam schválně skopané v té start mapě,aby měli autorizáky křefty na startéry s baterkama![]()