Jak na použitý fritovací olej-co s tukem?
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Petr H. : Díky za odkaz na ty tepelné ztráty, tohle jsem už párkrát potřeboval Akorát nevím, jaký materiál je gumová hadice, asi nějaké NBR a to jsem nenašel v materiálu trubek. Nevíš, jaký je z nabízených materiálů nejpodobnější?
Trubku mám pod autem. Mám Xantii a trubka je vedená v takových černých plastových krytech proti poškození. Tam se mi už bohužel Mirelon už nevejde, dával jsem větší trubky k motoru a je to tam nacpané skoro až k prasknutí
efes: To ksd301 jsem našel akorát jako nějakou tepelnou pojistku http://www.230voltu.cz/detail.asp?cm=46080435 a to asi nebude ono.
Nejsem elektrikář, ale mínus bych dal natvrdo na kostru a plus přes vypínač, pojistku a nějaké dostatečně silné relé(podle výkonu ohřevu), které se bude spínat zapnutím klíčku, abys zapojením bez relé po čase neodpravil spínačku. Kontakt musíš někde najít, nejlépe asi někde na pojistkách. Víc konkrétního ti ale řekne nějaký elektrikář. O něčem podobném uvažuju, ale se žhavicí svíčkou/svíčkama.
Jo a koukám na ty ruský stránky a co vidím ty fotky a co jsem přelouskal z ruštiny, tak se mi to líbí a asi půjdu do toho. Taky mám Xantii, takže to jen okopíruju
Trubku mám pod autem. Mám Xantii a trubka je vedená v takových černých plastových krytech proti poškození. Tam se mi už bohužel Mirelon už nevejde, dával jsem větší trubky k motoru a je to tam nacpané skoro až k prasknutí
efes: To ksd301 jsem našel akorát jako nějakou tepelnou pojistku http://www.230voltu.cz/detail.asp?cm=46080435 a to asi nebude ono.
Nejsem elektrikář, ale mínus bych dal natvrdo na kostru a plus přes vypínač, pojistku a nějaké dostatečně silné relé(podle výkonu ohřevu), které se bude spínat zapnutím klíčku, abys zapojením bez relé po čase neodpravil spínačku. Kontakt musíš někde najít, nejlépe asi někde na pojistkách. Víc konkrétního ti ale řekne nějaký elektrikář. O něčem podobném uvažuju, ale se žhavicí svíčkou/svíčkama.
Jo a koukám na ty ruský stránky a co vidím ty fotky a co jsem přelouskal z ruštiny, tak se mi to líbí a asi půjdu do toho. Taky mám Xantii, takže to jen okopíruju
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Kdysi jsem někde na netu viděl nějaký návod, jak někdo dělal vyhřívání do hadice. Na kulatinu navinul odporový drát a pak ho roztáhnul, že vypadal jako hřbet od stolního kalendáře a dal do palivové hadice a připojoval to přes kovové hadičníky na obou koncích hadice. Vypiloval na nich na povrchu podélnou drážku a v té měly odporové dráty kontakt s hadičníkem.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
to s tím odporovým drátem v hadici je tady někde na foru,vyděl jsem to už několikrát,ten tepelný spínač nebo dá se říct přerušovač funguje na tom principu že když dosáhné teploty která je na něm tak se vypne,když trochu vychladne tak zase nazkočí,součástky to jsou z ohřevného termohrnku na 12v.
pepa276: jo to co jsi našel to je ono,dělá se to v mnoha teplotách
pepa276: jo to co jsi našel to je ono,dělá se to v mnoha teplotách
tak postup,mám pravidelný odběr asi 20-40l měsíčně z jídelny,je to řepka,nebo co majitel koupí v akci v makru,mění to často a vozí mí tak dvakrát do týdne 5l kanystry, předposlední várku jsem namíchal s benzínem a nechal tak hodinku aby se to pořádně spojilo a pak filtruju přes textil a poté přes filtrační vak 150 mikronu a je čistý.
textil se zanáší tukem který neprojde po namíchání s benzínem,lžící to s látky sbíram do sklinky aby se to tolik neucpávalo a dobře to teklo,z 5l je toho asi tak deci tuku,jinak míchám 1:10 benzín:olej
je to paráda když jedu na pumpu jen pro trochu benálu do sekačky,babetty a na ředění
textil se zanáší tukem který neprojde po namíchání s benzínem,lžící to s látky sbíram do sklinky aby se to tolik neucpávalo a dobře to teklo,z 5l je toho asi tak deci tuku,jinak míchám 1:10 benzín:olej
je to paráda když jedu na pumpu jen pro trochu benálu do sekačky,babetty a na ředění
Vítej v klubuefes píše:tak postup,mám pravidelný odběr asi 20-40l měsíčně z jídelny,je to řepka,nebo co majitel koupí v akci v makru,mění to často a vozí mí tak dvakrát do týdne 5l kanystry, předposlední várku jsem namíchal s benzínem a nechal tak hodinku aby se to pořádně spojilo a pak filtruju přes textil a poté přes filtrační vak 150 mikronu a je čistý.
textil se zanáší tukem který neprojde po namíchání s benzínem,lžící to s látky sbíram do sklinky aby se to tolik neucpávalo a dobře to teklo,z 5l je toho asi tak deci tuku,jinak míchám 1:10 benzín:olej
je to paráda když jedu na pumpu jen pro trochu benálu do sekačky,babetty a na ředění
Mercedes-Benz W210 300D
Jestli už to pak nijak nefiltruješ, tak 150 mikronů je dost málo, protože filtry v autech mají tak 4-5 mikronů a bude se ti zasírat filtr. Filtruj minimálně na těch 5 mikronů a klidně i méněefes píše: filtruju přes textil a poté přes filtrační vak 150 mikronu a je čistý.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
jo,to vím a taky jsem na to přišel,ale nemám kde sehnat za dobrý peníz takový filtr,mám zasmolenej filtr,tak musím prvni vyměnit ten,nejlepší by byl filtrační vak,ale ten je drahý,a taky jsem lil do auta použitý olej přefiltrovaný,a zdá se mi že když jsem do něj nedal benzín tak ještě obsahoval tuk.
nejraději bych se toho berlinga zbavil a vyměnil za golfa 2 td,ale auto potřebuji denně a nejsou žádne finance na jednoduší auto.
nejraději bych se toho berlinga zbavil a vyměnil za golfa 2 td,ale auto potřebuji denně a nejsou žádne finance na jednoduší auto.
Zajdi někam, kde prodávají věci na LIAZky a řekni, že chceš jemný palivový filtr na Lízu, má 5 mikronů(hrubý má 10). Stojí cca 80-100 Kč a filtruj to přes něj, je za pár korun a máš klid.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
na co takovou vložku a ještě na ní vytvářet něco,když za cenu tří filtru si koupím tento 1mikronový filtrační vak http://www.ebay.com/itm/18-1-MICRON-FIL ... 27e2e6a448
a pak si ho jen vyperu až nebude propouštět
a pak si ho jen vyperu až nebude propouštět
- Toledo sxe
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 154
- Registrován: 30 zář 2009, 19:44
- Bydliště: Litoměřice - ústecký kraj
já ještě do starého toleda 1.9TDi/AHU lil vyjetej olej přes punčochu, kterou jsem koupil u vietnamců problém byl jen, když se na oleji smažila kroketa, to tuhlo nejdříve. Pak ryby a řízky, obsahují hodně vody, takže jsem přidával benál. Jinak 50:50 a chrochtalo to bez problémů.
TOLEDO 5P, 6Q - 2.0TDi/128kW BKD/16V