Pískání turba?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

vencapunto
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 21 říj 2009, 18:35
Odpovědi: 0

Pískání turba?

Příspěvek od vencapunto »

Mam dotaz,u Galaxe AUY(85kw PD) mi z ničeho nic za jízdy začalo něco pískat,zvuk stejnej jako když klouže řemen,ale pískání jde zezadu motoru jakoby od turba a píská jen od 2000 do 2200ot/min za jízdy,při stání a plnym šlápnutí na plyn se ozve pískání někde okolo 1400ot/min,po odpojení hadičky z baňky turba pískání přestane,těsnění na výfuku i výfuk je v pořádku,protože i po sundání výfuku to píská.Lopatky na kopresoru jsou nedotčený. Nějakej jinej nápad než že je přidřený turbo?
Uživatelský avatar
kozzlik
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 02 črc 2014, 20:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od kozzlik »

Podívej se na Intercoler a vedení potrubí k němu a od něj jestli není někde díra.
VW Sharan 1.9 TDi 85kw
Octavia combi 1.6 74kw
vencapunto
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 21 říj 2009, 18:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od vencapunto »

Vedení nafouknuto,sice jedna hadice asi vytahaná,protože při 2b začala trošku foukat,ale zvuk žádnej,mě spíš zaráží to že při odpojení podtlaku z baňky problém zmizí,při zapojení píská.
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4290
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

jistě, když odpojíš baňku tak ti turbo sotva jede ;)
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
vencapunto
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 21 říj 2009, 18:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od vencapunto »

To je mi jasný,takže dírou ve vedení to bejt asi nemůže protože vedení nenafouknu,a nic jinýho než turbo podle mě než turbo to asi dělat nemůže. Nebo jo?
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

ještě zkontroluj vedení k EGR (trubka + těsnění)
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
vencapunto
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 21 říj 2009, 18:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od vencapunto »

To jsem taky kontroloval,vše v pořádku.
Uživatelský avatar
jurki888
Aktivista
Příspěvky: 2564
Registrován: 07 srp 2006, 23:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Nitra

Příspěvek od jurki888 »

Dotiahni si zvody ;-)
159 2.4 JTDM Na objednavku fuul EGR OFF DPF OFF KAT OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V tlak 1.9bar davka 100mm3 cca 290 ps 550nm Sarkan cip ON :-)
vencapunto
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 21 říj 2009, 18:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od vencapunto »

To bylo jedno z prvních podezření,jedna matka byla volnější,ale i po utáhnutí je to stejný. Bych to turbo i vyndal,ale zrovna u Galaxe se to nedělá moc pěkně proti "osobáku".Ale stejně asi půjde ven aby se vidělo co se kde stalo,abych nekupoval zbytečně jiný a pak nenašel někde fouklý těsnění
vencapunto
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 21 říj 2009, 18:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od vencapunto »

Tak problém vyřešen.Nějakým způsobem fouklo těsnění pod svodama a foukalo to tam,ale je mi divný že fouklo až po roce ježdění a né hned po montáži turba. Díky za rady :wink:
ulcak81
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 14 črc 2014, 19:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od ulcak81 »

Ahoj, tak já mám stejný problém u tourana, teda podle toho co popisuješ je to to samé. Včetně odpojení hadičky podtlaku. Všude jsem pátral, ale nikde nic nenašel až tady. Prosím tě, jestli dobře chápu, měl jsi špatné těsnění u výfukových svodů? Znamená to že musím i tak rozebrat všechno a i turbo vyhodit ven? Jestli jo, tak to je pakárna, není tam nikde žádný přístup. Co jsi vyměnil těsnění, tak to přestalo pískat? Moc díky za odpověď !!!
ulcak81
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 14 črc 2014, 19:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od ulcak81 »

Ještě jsem si uvědomil, že mi to píská tak přibližně od 1700 do 2200ot/min a při stání jak kdy, někdy pod 2000 a někdy až tak při 2900ot/min. Je to trošku víc než tobě, ale i tak to vypadá na stejný problém...
hooq
Přispěvovatel
Příspěvky: 54
Registrován: 09 zář 2010, 16:44
Odpovědi: 0

natlakovat

Příspěvek od hooq »

jak nejlépe / nejjednodušeji natlakovat vedení vzduchu? je potřeba něco někde zaslepit aby vzduch neutíkal? případně kde a co? origo ARL vedení..
Díky!
jasan
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 23 dub 2014, 17:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od jasan »

tak to zkusím v tomhle tematu, vypada ze by to mohlo byt ono.

Touran 1.9 77kw r.2008, BXE bez DPF

Najeto 225500km, EGR zaslepen cca 7000km (pořad softove nevyreseno-sviti chyba), zadny modry a bily dym. Obcas mi prijde jen malinkato po nastartovani bilej, ale to jen kdyz to fakt pozoruju a neni to caste. Auto jede uplne normalne.

Probehla kontrola turba na aute, lopatky vypadali OK, nikde nic vydrene.

Vlnovec taky ok.

Nekdy to dela a nekdy zas ne.

Je to jak kdyz na me piska nekdo pistalkou.

https://www.youtube.com/watch?v=ElgqnmZgABQ

Netusite?

EDIT:

nasel jsem myslism to stejne, pisou ze by mohlo delat praskly tesneni mezi palici a svodama, tak nevim

https://www.youtube.com/watch?v=HF_pUPmhtOo

Postupne jsem patral po tom co by to mohlo byt a dostal jsem se i k EGRu.

Co myslite?
Uživatelský avatar
pechy-turbo
Přispěvovatel
Příspěvky: 67
Registrován: 23 říj 2010, 17:43
Odpovědi: 0
Bydliště: JBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pechy-turbo »

NETĚSNOST!!! Buď je to pod svodama nebo na vedení EGR.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“