EGR ventil - netesnost??

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
kubenec
Přispěvovatel
Příspěvky: 119
Registrován: 18 úno 2009, 14:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od kubenec »

A jak bys tedy postupoval? Nejsem motorar. Mam jezdit dal a sledovat tu spotebu?
Vw Sharan 1,9TDi/PD 85kW AUY 2002 EGR-off
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5026
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Jezdi a nehledej mouchy.Do normy na spotřebu oleje se vejdeš.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
kubenec
Přispěvovatel
Příspěvky: 119
Registrován: 18 úno 2009, 14:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od kubenec »

Kolik je ta norma?
Vw Sharan 1,9TDi/PD 85kW AUY 2002 EGR-off
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5026
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Cca 1 L na 1000 km.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
kubenec
Přispěvovatel
Příspěvky: 119
Registrován: 18 úno 2009, 14:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od kubenec »

Srandu si ze me delat nemusis. :( Toto jsem cetl v "Jak na to". Podle toho by to mazalo jak dvoutakt.
Vw Sharan 1,9TDi/PD 85kW AUY 2002 EGR-off
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5026
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

To je ale holá pravda.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
kubenec
Přispěvovatel
Příspěvky: 119
Registrován: 18 úno 2009, 14:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od kubenec »

(hm)
Vw Sharan 1,9TDi/PD 85kW AUY 2002 EGR-off
viktoska
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 04 úno 2014, 11:11
Odpovědi: 0

Příspěvek od viktoska »

martinsidlo píše:To je ale holá pravda.
taktak,to je holá pravda.1,7 l na 15000 km bych fakt neřešil....Každopádně 80% spotřeby oleje u turbomotorů jde na vrub turba.To je nejchoulostivější místo.50000 ot/min,vysoké teploty.Byl by téměř zázrak kdyby nezačal turbu po xtisíci km prolínat přes ložisko olej.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Kolikrát si říkám, že je zázrak, že to nežere oleje víc..Když se turbo namontuje /u auta, kam je vidět/a natočí se to, tak je vidět, jak olej začne ihned kroužit dokola a jak z něho vystupuje olejová mlha../A to to turbo je v pořádku/A je to na volnoběh..Někdy si říkám, zda není propuštění nafty do oleje schválně aby hladina oleje bylo o.k. :)
nepropadat panice...
jasan
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 23 dub 2014, 17:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od jasan »

Touran 1.9 77kw r.2008, BXE bez DPF

Najeto 225500km, EGR zaslepen cca 7000km (pořad softove nevyreseno-sviti chyba), zadny modry a bily dym. Obcas mi prijde jen malinkato po nastartovani bilej, ale to jen kdyz to fakt pozoruju a neni to caste. Auto jede uplne normalne.

Probehla kontrola turba na aute, lopatky vypadali OK, nikde nic vydrene.

Vlnovec taky ok.

Nekdy to dela a nekdy zas ne.

Je to jak kdyz na me piska nekdo pistalkou.

https://www.youtube.com/watch?v=ElgqnmZgABQ

Netusite?

EDIT:

nasel jsem myslism to stejne, pisou ze by mohlo delat praskly tesneni mezi palici a svodama, tak nevim

https://www.youtube.com/watch?v=HF_pUPmhtOo

Postupne jsem patral po tom co by to mohlo byt a dostal jsem se i k EGRu.

Co myslite?
ulcak81
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 14 črc 2014, 19:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od ulcak81 »

Ahoj, nerad bych zakladal nove tema tak se chci zeptat tady. Mam zaslepeny EGR a teď mi kolem spoje se sanim zacal prosakovat olej. Muzete mi poradit cim to muze byt? Rekl bych ze to nemuze byt normalni, to by znamenalo ze se ten olej dostane i do sani a motoru. Jedine co vim, ze idioti v servisu mi pri vymene oleje dali olej dobre pul centaku nad rysku max, to samozrejme neni dobre pro motor, ale muze to s tim souviset? Prikladam fotku, ale pred focenim to bylo trochu vic, neco jsem setrel prsty, kdyz jsem zkousel co to je. A je to po celem obvodu, i zezadu a je postrikane i sani. Bude to chtit vymenit tesneni, ale nedriv bych rad zjistil jak se do sani dostava olej... Moc dekuju za pomoc !!!Obrázek
Naposledy upravil(a) ulcak81 dne 20 črc 2014, 13:25, celkem upraveno 1 x.
Fulltank
Aktivista
Příspěvky: 2793
Registrován: 09 pro 2008, 18:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fulltank »

olej v sani normlani vec, dostava se tam pres turbo a oddech motoru. Pul cm na ryskou se nema co stat. Nejspis ti to tece pres egr a nebo pres tesneni pod vikem.
O2 BLS - dpf off, egr pipe KIT by Cin, turbo STG190, PP1043, organika
ulcak81
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 14 črc 2014, 19:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od ulcak81 »

Teda to jsem netušil. Nicméně moc díky za vysvětlení. Tak tomu nechám ještě čas a uvidím jestli se něco zhoršuje nebo ne. Naštěstí prozatím se mi olej vůbec neztrácí, takže hlavně klid... :havaj:
jasan
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 23 dub 2014, 17:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od jasan »

vyreseno...povoleny svody u turba...tak rovnou novy tesneni i kdyz by potreba asi nebylo, zkoukla se turbina rovnou a slo to zpet...
jany156
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 14 zář 2014, 08:48
Odpovědi: 0

Příspěvek od jany156 »

Zdravim, chcel by som sa spytat, zacal mi presakovat olej z egr na mieste, ako je vyznacene na obrazku: Obrázek

Pomoze vymenit toto tesnenie? : http://www.skoda-diely.sk/nahradny-diel ... 15429.html

Dakujem.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“