Filtrace pře písek - zkušenosti

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
kadlec31
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 24 dub 2014, 09:37

Filtrace pře písek - zkušenosti

Příspěvek od kadlec31 »

Ahoj nemá někdo z vás zkušenost čistit vyfrit přes pískovou filtraci jako je v bazénu ? Myslím že by to mohlo fungovat ne ?
Uživatelský avatar
UchoTD
Aktivista
Příspěvky: 3364
Registrován: 25 črc 2011, 23:22
Bydliště: B.Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od UchoTD »

viac sa ti oplatí kupit filtračné vaky z EBAYU na 1micron za 4eury a ideš,velka spokojnosť. mam dva,jeden na motorak a druhy na ATF oleje a parada.možem iba odporučiť
Mitsubishi Lancer EVO VIII 366kw 670NM
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4579
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

UchoTD, mohl by jsi hodit klíčové slovo, co přesně hledat na ebay? Díky.
GIV Variant TDi ???kW
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2474
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

čau, zkoušel jsem kdejaké ptákoviny, ale stejně je nejlepší přes olejovku LIAZ, bez práce, nestojíš u toho, dáš na slunko a valíš, vytunil jsem to ještě tak, že jsem kbelíky olepil černou izolepou a ty si valí jak nikdy! když se obalí tukem, seškrábnu ho štětcem dolu, dám do jedné nádoby na velký vedra a jedu dál, takhle klidně 500l
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
sineDko
Přispěvovatel
Příspěvky: 114
Registrován: 02 lis 2013, 11:57

Příspěvek od sineDko »

Predava ich filterbagman. V teme na vyjety olej ako palivo je aj presne odkaz.
Uživatelský avatar
UchoTD
Aktivista
Příspěvky: 3364
Registrován: 25 črc 2011, 23:22
Bydliště: B.Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od UchoTD »

Mitsubishi Lancer EVO VIII 366kw 670NM
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2474
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

To ohříváš, nebo co s tím děláš? to mi neříkej, že přes tohle proteče ta kajda co od lidí dostávám?
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
BoB12
Přispěvovatel
Příspěvky: 438
Registrován: 21 črc 2009, 20:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Uherské Hradiště

Příspěvek od BoB12 »

zero1724 píše:čau, zkoušel jsem kdejaké ptákoviny, ale stejně je nejlepší přes olejovku LIAZ, bez práce, nestojíš u toho, dáš na slunko a valíš, vytunil jsem to ještě tak, že jsem kbelíky olepil černou izolepou a ty si valí jak nikdy! když se obalí tukem, seškrábnu ho štětcem dolu, dám do jedné nádoby na velký vedra a jedu dál, takhle klidně 500l
Jako to mas ostredivku z Liazky a necim to pohanis? Nebo jak ti to funguje? Popripade muzes zaslat nejake foto pro inspiraci? Díky.
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2474
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

Musíš tady hledat, o filtraci je toho mraky i s fotkama, ničim to nepohánim, filtrace pomocí gravitace funguje bezvadně a když jsou tepla tak to teče uplně krásně:) nejlevnější a nejúčinější varianta, vemeš kýbl velkej, koupim závitovou tyč, nahoru a dolu podložky, dvě křidýlka na utažení, uprostřed kýble udělám dirku, tim protahnu zavitovku, na to nasadim liazku (dolu dám těsnění z olejového filtru (nějakého), dám podložky utahnu, proti slunku kouknu kde udělám dirky kterýma to poteče a hurá filtrovat, nic složítého.
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Uživatelský avatar
UchoTD
Aktivista
Příspěvky: 3364
Registrován: 25 črc 2011, 23:22
Bydliště: B.Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od UchoTD »

zero1724 píše:To ohříváš, nebo co s tím děláš? to mi neříkej, že přes tohle proteče ta kajda co od lidí dostávám?
pretečie.
Mitsubishi Lancer EVO VIII 366kw 670NM
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
efes
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 24 zář 2010, 13:11

Příspěvek od efes »

stejný vak z ebay z anglie chci taky koupit,mám 150 mikronový akvaristický vak,filruju za studena vyfrit s 10% benzínu,nejlíp vervu.
předtím než to dám filtrovat vakem tak to dám přes kvalitní bavlněné plátno,kde se usadí zbytky z jídla a tuky.
jezdím s berlingem 1.9D 2001,má original ohřev filtru,jezdím na olej od zimy,najeto přes 6000km,2 měněný filtr,chytá hned,jen jednou mi nešlo naskočit,když jsem jednu várku zapomněl namíchat s benzínem,měsíčně 700km uspora víc jak 1300
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

efes píše:stejný vak z ebay z anglie chci taky koupit,mám 150 mikronový akvaristický vak,filruju za studena vyfrit s 10% benzínu,nejlíp vervu.
předtím než to dám filtrovat vakem tak to dám přes kvalitní bavlněné plátno,kde se usadí zbytky z jídla a tuky.
jezdím s berlingem 1.9D 2001,má original ohřev filtru,jezdím na olej od zimy,najeto přes 6000km,2 měněný filtr,chytá hned,jen jednou mi nešlo naskočit,když jsem jednu várku zapomněl namíchat s benzínem,měsíčně 700km uspora víc jak 1300
150 mikronů je hodně málo, to se nediv, že po 3 tisících měníš filtry. Tyhle 1.9D motory mají v originále 5 mikronový filtr. Tzn. že všechen okem neviditelný bordel velikosti 5-150 mikronů ti za chvíli ucpe palivák.
Taky jsem tak začínal s vyfritem a filtroval jen přes vliselín a divil se, že furt měním filtry.
Pořiď si buď tenhle pytel na gravitační filtraci, nebo filtr na vodu, s vložkou 1, nebo 5 mikronů na gravitační, nebo tlakovou filtraci. Před filtrací je dobré kanystr s vyfritem nechat pořádně ohřát na sluníčku, pak to krásně rychle teče. Až by člověk nevěřil, jaký je rozdíl v tekutosti a rychlosti filtrace, mezi teplým a studeným olejem.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
efes
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 24 zář 2010, 13:11

Příspěvek od efes »

však říkám že ten vak budu kupovat,a filtry jsem měnil jen proto že jsem měl rozbitou tu ohřevnou komoru na filtr,tak jsem musel měnit komplet,mě stačí to mixovat s benzínem a teče to krásně
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Ten filtr jsi určitě měnil ne kvůli rozbité komoře, ale kvůli tomu, že se ucpal okem neviditelným bordelem.
Mixováním s benzínem akorát rozpustíš tuk ve vyfritu, ale bordel, který ti ucpe filtry se nerozpustí, zůstane tam a dál ucpává filtry.
Jestli máš, nebo nemáš předehřev filtru, nemá vliv na to, jak se ti zasírá filtr bordelem. Maximálně ti u nevyhřívaného filtru za nízkých teplot sádlo zalepí filtr, ale jakmile se to ohřeje, ať ohřevem, nebo okolní teplotou, tak se to zase rozpustí a filtr ti zase propouští a jedeš dál.
Když se filtr zasere bordelem, tak žádný ohřev nepomůže, jedině vyměnit filtr.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“