Opel Omega 2.0 DTI

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Bob_007
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 11 říj 2014, 00:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Opel Omega 2.0 DTI

Příspěvek od Bob_007 »

Ahoj všem, potřeboval bych radu od nějakého znalce zlomeného klacku :-)

Mám Omegu B 99, 2.0DTI 74kW a objevila se mi tato závada:

Nastartuju, všechno OK, provozní teplota cca 95°C, ovšem po nějaké menší popojížďce, kdy se motor ohřeje ještě o kapku více, začne zlobit. Zprvu nejdříve zakucká, ale pořád drží volnoběžné otáčky tam, kde mají být, ovšem během jízdy najednou spadne otáčkoměr na nulu, rozsvítí se check a auto jede v nouzáku. Z ničeho nic se probudí otáčkoměr, auto chvíli jede normálně a znovu to samé. Poté již i na volnoběh třeba drží otáčky, ale najednou si je sám lehce přidá a pak zase hned ubere, rozsvítí se check a opět padne otáčkoměr na nulu, ale motor běží. Občas úplně zhasne. Tento jev se projeví i za jízdy a občas nereaguje ani na plyn, po vyřazení chcípne. Nastartovat lze po cca 5-10s.

Za tepla i za studena chytá bez problémů.

Můj odhad je čerpadlo, ovšem někde jsem se dočetl i o běžné závadě snímače otáček na čerpadle. Co vy na to? Setkal se s tím někdo?


Děkuji za rady, jsem z toho trošku mrzutý :-D
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9271
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

na diagnostiku a zjistit co tam je za trvalé hodnoty a co píše v měřenejch hodnotách když je ok a když je KO
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Bob_007
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 11 říj 2014, 00:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Bob_007 »

Mám tu pouze výčet závad z ESItronicu:

P1631 Řídící jednotka čerpadla - Porucha funkce
P1335 Otáčkový signál MSG/PSG - Nevěrohodný signál
P0725 Snímač otáček - Chybný signál
P1173 Omezení množství - Příliš vysoká teplota oleje

Paměť závad systému byla vymazána.



Tak teď nevím :-(
denny
Přispěvovatel
Příspěvky: 260
Registrován: 24 říj 2010, 16:26
Odpovědi: 0
Bydliště: U Pardubic

Příspěvek od denny »

Jak píšu v jiném tvém topicu.Vyměň senzor otáček klikovky.Hlavně nepoužij nic z vraku a nebo nějaký šit z Asie. ;)
Bob_007
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 11 říj 2014, 00:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Bob_007 »

Díky moc za odpověď, mám díly se slevou, takže když použiju třeba
0281002138
BOSCH Generátor impulsů, klikový hřídel - za nějakých 600,- Kč, tak by to mělo být OK? S Boschem jsem totiž nikdy moc problém neměl ;-)
denny
Přispěvovatel
Příspěvky: 260
Registrován: 24 říj 2010, 16:26
Odpovědi: 0
Bydliště: U Pardubic

Příspěvek od denny »

jj-to je ono pro motor X20DTH
Bob_007
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 11 říj 2014, 00:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Bob_007 »

Tak zítra to zkusím nahodit, snad jsi měl pravdu a bude to šlapat ;-)Obrázek
Bob_007
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 11 říj 2014, 00:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Bob_007 »

Ahoj, chtěl bych poděkovat za radu s výměnou čidla kliky. Závada odstraněna a Omeleta už má za sebou cca 2.200 km bez jediného záškubu ;-)

Co mě ještě trošku trápí, ale to už bude závada zase z jiného soudku, je to, že při akceleraci, třeba na trojku, ale klidně i na čtyřku, nebo pětku, auto jakoby pohupuje - laicky řečeno, jako bych přidával a pouštěl plyn. Co jsem tak vypozoroval, tak kolem 3.000ot. to ustává. Při rychlosti kolem 140 na pětku a následné akceleraci, auto normálně krásně zrychlí bez tohoto průvodního jevu. Nenapadá někoho, co by to mohlo být? Žádná konrolka nesvítí. Subjektivně se mi zdá, že když se to projeví a pustím úplně plyn a znovu sešlápnu, tak to ustává, ale za to ruku do ohně nedám :-/
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9271
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Nafta z přepadu je čistá?? Filtr je ok? Neprisava někde vzduch??
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Bob_007
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 11 říj 2014, 00:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Bob_007 »

Upřímně, nevím. Olej a filtry budu dělat teď příští týden. Jedině, co mě teď napadlo, tak jestli to nemá nějakou spojitost s tím, že je vadné těsnění pod sáním - je to kolem toho takové poblité, tak se to chystám vyměnit.
denny
Přispěvovatel
Příspěvky: 260
Registrován: 24 říj 2010, 16:26
Odpovědi: 0
Bydliště: U Pardubic

Příspěvek od denny »

Falešnej vzduch.
Bob_007
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 11 říj 2014, 00:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Bob_007 »

Tudíž to vadné těsnění? Nebo odkud falešný vzduch?
denny
Přispěvovatel
Příspěvky: 260
Registrován: 24 říj 2010, 16:26
Odpovědi: 0
Bydliště: U Pardubic

Příspěvek od denny »

Vypadá to na nutné změření live dat za jízdy.
Bob_007
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 11 říj 2014, 00:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Bob_007 »

Ok, díky a poradíte mi někdo, koho bych měl kontaktovat v okolí Brna? Popř. bych přijel i někam dál. Do Bosch servisu už nejdu, otevírá se mi kudla v kapse, i když jen projíždím okolo :-D
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9271
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Odpovědět

Zpět na „Opel“