Sharan TDi se nezahřeje a neudrží teplotu motoru?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
lubomircharvat
Přispěvovatel
Příspěvky: 134
Registrován: 09 kvě 2014, 14:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Sharan TDi se nezahřeje a neudrží teplotu motoru?

Příspěvek od lubomircharvat »

Zdravím vespolek.

Můžete mi poradit, proč se Sharan TDi nezahřeje a neudrží teplotu motoru?
Pročetl jsem forum křížem krážem, ale moudrý z toho nejsem. Zdemontoval jsem již dávno přihřívací bufík a nedávno i zadní topení, vč. celého vedení chladící kapaliny i s AGR a okruhem jeho chlazení. Nyní je okruh chlazení jen motor s topením do interieru a výměníkem na automatu, což jsou jen krátké hadice, plus jsem doinstaloval příhřev žhavícími svíčkami. Se zapnutým příhřevem žhavícími svíčkami začne do interieru topit skoro hned a i když ho omezím na minimum, jen aby zůstal zachován oběh výměníku, tak se na místě ohřeje na 90stC za poměrně dlouhou dobu... cca 12-15min, ale ohřeje. Za běžné jízdy teplotu nedosáhne a ani neudrží. Teplota dosáhne, nebo padne tak na 75- 80stC. Uvážím li, že se bavím o provozu při venkovní teplotě +15stC a termostat, vodní pumpa, všechno orig. VW atd. je nový, voda se neztrácí, netlakuje... přijde mi něco špatně.

Ještě jsem objednal další nový termostat a vyměním jej, kdyby náhodou... ale nevím.

Předem díky za rady :)
priwi
Přispěvovatel
Příspěvky: 122
Registrován: 26 dub 2008, 07:12
Odpovědi: 0
Bydliště: Meziboří

Příspěvek od priwi »

A hadice od termostatu k chladiči je studená nebo teplá, pokud má ten motor po delší jízdě třeba jen 75°C? A dělají se termostaty s různou teplotou otevírání (82 a 87 stupňů).
VW Passat Variant B5, 1.9 TDi 81kW (AFN), r. v. 1999
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

možná se připrav na zážitek jménem ucpaný radiátor topení
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Uživatelský avatar
lubomircharvat
Přispěvovatel
Příspěvky: 134
Registrován: 09 kvě 2014, 14:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od lubomircharvat »

Ahoj.
Díky za promtní reakci.
Ano, patří tam termostat s otevíráním při 87stC a ten tam i byl, když auto hřálo normálně na 90 a teplotu i drželo, než samožřejmě termostat umřel.
Takový jsem tam proto i nový dal. Hadice spodní z chladiče k motoru se po jízdě těžko zkoumá, hlavně vzhledem k tomu, že všechno je tam velmi teplé. Studená ale, ve smyslu, že by v ní horká voda ještě nebyla, to není. Mohu li diagnostikovat, termostat otevře dříve než by měl a to asi při 80stC, když motor na místě zahřeji na 90 a pak jedu, při následné kontrole po jízdě je zpětná spodní hadice z chladiče do motoru přes termostat teplá. Přijde mi, že termostat při chládnutí motoru podle venkovní teploty, zatížení a provozu, přivírá málo a pomalu, než jak by měl.

Vycházíme li z toho, že teplota by měla stabilně, bez ohledu na okolní teploty, zatížení a provozu držet na 90stC a starat by se o to měl hlavně termostat, tim, že buď spolu s chladičem a ventilátorem chladící okruh zvětšuje, nebo jej naopak zmenšuje jen na hlavu a topení do interieru, vychází mi jako kolizní termostat.

před chvílí mi dovezli další nový termostat a tak jdu vypustit a vyměnit, uvidíme :?

priwi píše:A hadice od termostatu k chladiči je studená nebo teplá, pokud má ten motor po delší jízdě třeba jen 75°C? A dělají se termostaty s různou teplotou otevírání (82 a 87 stupňů).
Naposledy upravil(a) lubomircharvat dne 17 říj 2014, 10:28, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
lubomircharvat
Přispěvovatel
Příspěvky: 134
Registrován: 09 kvě 2014, 14:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od lubomircharvat »

Ahoj,
nene, radiator topení, jak jsem psal výše, bude nejspíše v pořádku, protože do interieru topí v podstatě hned po nastartování a hadice k němu jsou krásně teplé. Nejprve stojím li k motoru čelem, pravá, tzn. ta co jde z hlavy s příruby se žhavkama a je na ní odbočka pro výměník automatu a o chvíli později levá, která do sebe přijímá vývod z výměníku automatu a jde do té trubky okolo motoru a ustí k vodní pumpě. To je taky jediný okruh chlazení, než otevře termostat.
Ladas píše:možná se připrav na zážitek jménem ucpaný radiátor topení
astra-11
Přispěvovatel
Příspěvky: 276
Registrován: 20 led 2012, 20:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Pha

Příspěvek od astra-11 »

sorry za OT, je škoda z toho odpojit zadek a vyhodit bufík :(
Cus
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7569
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

to on ale nechce slyšet :-D
ASV
Přispěvovatel
Příspěvky: 154
Registrován: 17 črc 2014, 15:14
Odpovědi: 0
Bydliště: BRNO venkov

Příspěvek od ASV »

novej termostat je taky KO, zkus štěstí znova. :D
O1 před face ASV 81kW
Uživatelský avatar
lubomircharvat
Přispěvovatel
Příspěvky: 134
Registrován: 09 kvě 2014, 14:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od lubomircharvat »

Vyřešeno :)

Asi to nebude potřeba k ničenu těm, co vpisují do témat nemístné připomínky schovaní za nějakou internetovou identitu, otázka jestli by je měli při diskusi tváří v tvář.
Možná se to ale bude hodit ostatním a těch je myslím většina.

Starý původní termostat vydržel dlouho, další Wahler asi 2 roky a ta následná peripetie byla o dvou za sebou vadných kusech, nejspíše z jedné serie. Jednalo se o údajné "orig" VW termostaty, ovšem z prodejce pak vylezlo, že jsou z jedné kvalitou nechvalně proslulé destinace. První mi vyměnil kus za kus v rámci reklamace, ovšem nový, tedy druhý, dal ze stejné bedny, jak jinak.... pak si i ten vzal zpátky, když jsme jej přimo na prodejně uvařili v konvici a on se do zavřeného stavu vracel po vytažení z horké vody víc jak 20minut. Už jsem nečekal ;)

Montáží 3tího Behr 1587D vše vyřešeno. 90st.C v každé situaci ;)
Naposledy upravil(a) lubomircharvat dne 21 říj 2014, 09:10, celkem upraveno 1 x.
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7569
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

Tak super! Jer fakt že dost termostatů jsou šmejdy už od nova.

Jinak jestli narážíš na mně, tak já jsem to psal proto. že už někde jinde jsme na toto téma diskutovali a mě přijde pořád nejlepší mít funkční bufík. Ale samozřejmě každého věc. Já mám navíc bufík pěkně jako nezávislé topení, ovládáné origo dálkáčem nebo mobilem nebo stropníma hodinama s má svoji druhou baterii (trakční) pro napájení. A děti mají teplo už jak nasednou do auta..

Jinak ty žhavky ovládáš manuálně, nebo jsi vymyslel nějaké řízení? Jednotka motoru to nejspíš umět ovládat nebude :-( I když...
Uživatelský avatar
lubomircharvat
Přispěvovatel
Příspěvky: 134
Registrován: 09 kvě 2014, 14:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od lubomircharvat »

Ano, pokud věc funguje, není ji samozřejmě třeba řešit, ale jinak každý podle svých možností a uvážení.
Sharan je jinak ve skvělé kondici, příhřev žhavkama se samozřejmě s bufíkem srovnat nedá, ale v rámci možností dobré. Naše děti mají také teplo, koupili jsme jim Tourana a sháníme do něj, také v jiném tématu lepší rádio ;)
Richi
Přispěvovatel
Příspěvky: 726
Registrován: 29 bře 2008, 07:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od Richi »

Jak to tak chápu, nebyla závada v termostatu ani ve šmejdském termostatu, ale ve šmejdském prodejci. :)
Oc1 81kw. Už není mezi námi.
Oc2 BKD ve výslužbě.
Passat 140/160kw.
Uživatelský avatar
lubomircharvat
Přispěvovatel
Příspěvky: 134
Registrován: 09 kvě 2014, 14:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od lubomircharvat »

těžko říci, v jeho kůži v dobré víře nakoupíš a pak... řekl bych že v té bedně jsou vaďas všechny
Richi píše:Jak to tak chápu, nebyla závada v termostatu ani ve šmejdském termostatu, ale ve šmejdském prodejci. :)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“