Zdravím. Mám cca 14dní Audi A4 rok 2000 motor 1.9 TDI 85kW AJM a při rozjezdu z místa, vesměs jen za studena, se při záběru spojky celé auto dost silně roztřepe. Za jízdy se už pak ani při přeřazení nic neobjevuje. Spojka neklouže. Občas se to objeví i za tepla v menší intenzitě. Pokud při rozjezdu dám víc plynu, podstatně se třepání zmírní nebo se vůbec neobjeví. Nenapadá někoho co to může způsobovat? I na budíkách i na nezávislém počitadle v jednotce motoru je cca 170 000km.
Tak dnes jsem po noci, kdy auto stálo, v 5 ráno vyjížděl a třepání bylo znatelné. Po jízdě cca 35km jsem hodku a půl stál a pak při rozjezdu skoro nic. Lehoučce se to zatřepalo. Další rozjezdy už vůbec nic. Nevím co si o tom mám myslet.
Dělá mi to taky,můj názor - nečistota ze spojky-studené-lepí se. Než se rozjedu ráno,nechám malinko na místě proklouznout třeba na trojku a pak je klid. Zkrátka trochu očistit plochy.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Už pár let se mechaničinou živím, ale tyhle příznaky jsem nedokázal přisoudit ničemu konkrétnímu. Dvouhmota neklepe, spojka bere cca v půlce a z větší části rozjezdů hladce. Dnes po celám dni stání jsem vyjížděl s úplně studeným motorem (většinou ho natočím než jdu na šatnu a tak těch 10min než se umyju se trochu to ohřeje) a nezatřepalo to vůbec. Ráno jen malinko, skoro neznatelně a to venku mrzlo. ...Kdysi jsem měl podobné příznaky u Š120 a způsobovala to malinká bublinka v hydraulice spojky. Po odvzdušnění byl klid. Vzhledem k tomu, že u Audi je stejný systém ovládání, napadlo mě ještě tohle. Zítra zkusím a uvidím jestli to pomůže.
Pri dvojhmote stačí aby guma na jednom mieste povolila a styčná plocha potom opisuje osmičku . Aj nepatrná nesúososť stačí na občasné unášanie spojky a tým aj horšie radenie , alebo na vybrácie a trhanie pri rozjazde .Porovnávať zo š120 nie je možné pretože na dvojhmote je lamela bez tlmiacich pružín , ktoré majú tlmiť tozné kmity .
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
Nesrovnávám spojku, ale pouze ovládání...tzn. hydrauliku a ta je pořád stejná. Je mi jasné, že spojky srovnávat nelze. A přidám se k tvrzení, že ne vždy je dvouhmota spojená s pevnou lamelou. Dnes už se celkem běžně používá dvouhmota s odpruženým středem lamely. Jinak co se týče řazení, problém není žádný. Jak jedničku na místě, tak přeřazení či podřazení je hladké, čisté bez škrtání či obtížného řazení.