Vyjetý motorový olej jako palivo - zkušenosti

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
TesákPce
Přispěvovatel
Příspěvky: 80
Registrován: 28 pro 2012, 18:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubicko

g2

Příspěvek od TesákPce »

Mirek Dusin:
Promin, ale G2 a G3 ne neskutecna kase.Ted jsem si to navíc povtrdil pokriseni kamaradova G3 LPG. Silenost, vsechno shnile a vse v haji. Loziska, cepy, tlumice, spojka, … Uznavam, z motor, slape, slapat bude a to i na ruzne srajdy. Spotreba podle me nic moc. Navíc po meste. Když vezmu ze MB je jednou takove auto a o kolik si vezme vic? Nebo třeba ten Pazout, Citron klidne v kombi. C405, navíc pozink a ted jsem nasel slusnou za 5000, tak o ni vazne premyslim.
Zajimave je, ze doporucujes G2 a sam mas MB J Ja ho chci, presne jak pises ty a je to nezmar nezmaru. Znamy, co dela leta a vlastne po generace MB, me ale vysvetlil, ze MB W124 je lepsi a hlavne kvalitnejsi, levnejsi. V jakem stavu muze byt auto ( třeba i MB), které je stare 35 let? Tam uz potecou pekne investice a pak by mi bylo lito to kurvit. Další plus je veteranska pojistka ca 1200 Kc za rok. Ale jinak opravdu asi ne. MB 124 asi poslední doma opravitelne nebude, ale urcite u neho udelas asi nejvic sam.
V práci bohužel možnost nemám, v servise už nedělám. Tam to byla pecka. Navíc než bych se špinil sám, nebo když jsem si netroufal, nevěděl dal jsem par stovek mechanikovu a ten mi to udělal. Samozřejmě mimi pracovní domu a když byl šéf na míle daleko J Někdy i po nocích jsme zůstavaly v práci, jak moc jsme práci milovali.
V tuto chvíli buduji nějaké dílenské zázemí doma. Přes kontakty ze servisu mi zustala moznost levnějších ND a obcas mohu nějaké drobnosti nakoupit „jako“ do práce, že byly potřeba na auto J
Díky za tu filtraci. Hodíš mi prosím nějaký odkaz, kde to koupit nebo alespoň napíšeš?
Jinak ale stovka je docela dost, zalezi kolik litru to tak vydrží čisté.
TesákPce
Přispěvovatel
Příspěvky: 80
Registrován: 28 pro 2012, 18:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubicko

Příspěvek od TesákPce »

RADLUK:
Temer ve vsem s Tebou plne souhlasim. Jinak ale zalezi velmi nba aute. MYslim ze to MB to sezere a vydrzi opravdu hodne dalsich km litru vyjetaku. Naopak ja treba delal v Toyote a tam mely problemy s naftou i tou kvalitni z nejlepsich pump i hodne stara auta ( treba 10 let)!
MERO je super vec, ale nemam prisun surovin a vyrabet by se mi asi take nechtelo. Zatim jsem to teda nijak nestudoval, protoze to delat nebudu.
O odstredivce jsem jiz slysel v jednom dokumentu na satelitu, tam jezdil na ojel nejaky Americam, s mensim nakladakem typu V3S. Dokaze to tady nekdo vice rozepsat, pripadně kde sehnat? Moje filtrace je urcite slaba a fitru zdarma taky tolik nebude, nebo radsi koupim neco jineho.

p. SLOVACEK:
Chut mam velkou a tak to zkusim. Co jsem pozoroval kamaradova kamna na dilne, tak to hori a topi opravdu jedna basen, necoudi, ale nejaky bordel po tom na dne zustava. Pravdou je, ze to fitruje hodne malo.
Zkousel jste teda jen u Feldy? Jak dlouho a jakem pomeru?
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

TesákPce
No o odstredivce bych vedel, ale neni cas se pustit do vyroby, protoze to neni zrovna levne a jednoduche, hlavne vyrobit pokud mozno co nejlepe rotor, aby nevibroval pri zaplneni kapalinou a mel potrebny prumer. Kdyz se do toho zamixuje jeste frekv. menic, tak jsou to tisice jen za vyrobni naklady(crazy)
TesákPce
Přispěvovatel
Příspěvky: 80
Registrován: 28 pro 2012, 18:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubicko

odstredivka

Příspěvek od TesákPce »

TAK SEM S NI !!!!
Mam sikovneho prastryce. Je to fakt fachman, stara skola. Parkrat uz s nejakymi vyrobky a zlepsovaky byl i u Premka Podlahy. Ma soustruh a zbytek vyrobi na kolene :-) Dokaze taky ledasco sehnat. Jake myslis, zy by byly teda ca naklady. Tisice by se mi davat nechtelo.
Ale urcite lepsi nez to zkouset vyrabet by bylo lepsi sehnat hotove. Nepouyivaji to nekde, kde by to slo po cesku Znarodnit nebo teda mozna i levne odkoupit? Co vojaci? Tam mam taky nejake styky a obcas nejaky kseft.
Jinak se omlouvam, par hodin jsem byl mimo forum. Musel jsem neceksnr odjet na chalupu. Volala mi manzelka, ze ji u Sharana UPADLO KOLO !!!!
TesákPce
Přispěvovatel
Příspěvky: 80
Registrován: 28 pro 2012, 18:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubicko

Příspěvek od TesákPce »

tohle na obr. by chtelo nekde znarodnit: http://ellbogen-cz.test.inspirio.cz/cis ... ace-oleju/

Jinak,co jsem hledal tak to asi nebude prdel nekde sehnat.
Jediny stary inzerat ze stareho zamecnictvi byl 18000 a kdovi co to bolo za masinu.
Zkusim spis kontaktovat kovoobrabece, zda to maji a nebyli by ochotny mi cas od casu nejaky soudek vycistit. Moc sdilni asi ale nebudou :-(
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

Jo, amici to vyrabi, vypada to velice pekne, odlitek odstredivky a dekl z AlSi, frekv. menic, ale cena zacina nekde na 25000,- ;)
Tam neni velice co vymyslet, musis vyrobit rotor odstredivky, vnitrni prumer aspon 150 mm, vyska aspon 50 mm vnitrek. Motor max 250 W, stacil by 180 W. Kdyz koupis novy Siemens, tak pocitej kolem 2000,-, frekv. menic novy kolem 5000,- a nahoru + vyroba rotoru, odhadem material 1000-1500,- dle slitiny, obrabeni dejme tomu 1500-2000,-. ;)
Na motorak potrebujes otacky nejvyssi, takze aspon kolem 5000-6000 min-1, bez menice udelas max 2800 a to je tak na fritak.

Mam jeden zlepsovak, jak srazit naklady za rotor, vyrobit odlitky z AlSi12, s malym pridavkem, preprasit na soustruhu a je to. Rotor z kulatiny je moc drahy, 80 % materialu jde do sberu a je to casove narocne. Bohuzel nejak nemam cas dotahnout ty odlitky do konce zatim.
Jsou experti, co je vyrabeji z brzdovych bubnu, nebo z trubky, ktera se pretoci na soustruhu, utoci spodni zakladna a svari, ale jak to neni obrobene na jedno upnuti, tak to bude met velkou hazivost a pri tech otackach s kapalinou to zacne neskutecne vibrovat.
TesákPce
Přispěvovatel
Příspěvky: 80
Registrován: 28 pro 2012, 18:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubicko

hmm

Příspěvek od TesákPce »

Hmm. Velmi zajimave. Zitra musim zajet strycem! Kulatina staci Fe, ta se najde nebo poked to pujde z bubnu super,tech je,moc a zadara a uz jsme,je uspesne staceli, motor urcite za levnicko nejky jety. To mame vse gratis a pak je teda problem ten menic.
Stejne si to moc nedovedu predstavit, jk to bude fungovat? Nechces prijet do Pardubic na kafe? :-) Neni to moc mala nadoba? Do ceho to pak prijde, jak tambude proudit olej atak dal?
TesákPce
Přispěvovatel
Příspěvky: 80
Registrován: 28 pro 2012, 18:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubicko

blb

Příspěvek od TesákPce »

Asi jsem blb, ale strojarna a hlavne elektrotechnika me moc nesla.
A to jsem procital na netu popisy tech komercnich odstredivek.
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

Nic na tom neni, predstav si kybl, ktery rotuje, v deklu vyrobis otvor ve stredu, tak aby pri otaceni vznikla odstredivou silou stena kapaliny, tim prumerem otvoru vytvoris hranici, cim vetsi bude, tim tensi vrstva se vytvori a bude mensi misto pro necistoty, pak to roztocis a jen necim musis dopravit dostredu na dno kyble kapalinu, ta je okamzite unasena odstredivou silou a uz se filtruje, kdyby tam byla jen rotujici nadoba, tak kapalina okamzite opusti prostor odstredivky, ta prepadova stena (viko s otvorem) slouzi pro zdrzeni kapaliny pri rotaci, velikosti prutoku regulujes rychlost filtrace, kdyz tam nechas rotovat jen trochu treba hodinu bez pritoku, tak odstredis snad i bakterie :-)) --- kapalina preteka pres hranu otvoru ve viku do dalsi nadoby, nejakeho plaste, tam uz stece na dno a stacis pryc. Princip banalni.

Fe? No potes koste, z Fe kulatiny bych to nechtel obrabet, soustruznik Te bude milovat :-)) Maximalne hlinikove slitiny.
Motor taky nemuzes dat jakykoliv, musi to byt s otackama 2800 pro 50 Hz(oznaceni 2S - dvoupolovy), aby byla moznost ho menicem pretocit na 100-120 Hz (cca. 6000 min-1), jinak riskujes, ze se roztrhne kotva, nebo neco nevydrzi.
Naposledy upravil(a) radluk dne 29 pro 2012, 19:52, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
batoo
Aktivista
Příspěvky: 1325
Registrován: 30 pro 2009, 13:47
Odpovědi: 0

Příspěvek od batoo »

Ja tedy pro alternativni paliva NEMUZU 2.5 tds od BMW doporucit.

Tenhle motor na to dle me neni staveny, odjezdeno cca 40 000km a same problemy.
Dodge Durango 2005 AWD Limited 5.7i V8 HEMI - 257kW/570Nm - 20L/100km, 0-100 za 7s
Toyota Auris 2015 Hybrid 100kw/electro - 3L/100km, 0-100 za 10,9s
RIP - Opel Omega 2001 3.2i V6 - 160kw/320Nm - 13L/100km, 0-100 za 9s - strom vyhral nad strojem :)
TesákPce
Přispěvovatel
Příspěvky: 80
Registrován: 28 pro 2012, 18:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubicko

bmw

Příspěvek od TesákPce »

Ja si taky myslim, ze ta brambora toho moc neskouse. Leda neco hodne cisteho a dost nafty k tomu. Svezeni bude super, ale moc u neho asi neusetrim.
[/list]
TesákPce
Přispěvovatel
Příspěvky: 80
Registrován: 28 pro 2012, 18:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubicko

jk

Příspěvek od TesákPce »

Stryc je zvykly na vselijke vyjebavky ode me. Proto me ma tak rad!
Uvidim, co sezenu, ty bubny budou asi nejlepsi, to je nejaka litina seda pokud se nemylim a ta sla pekne tocit. Fe me napadlo, ze jsem kdysi peknou kulatinu dostal.
Vsechno s Al bude neprijatelne drahe. Nebo treba nerez by byl fajn. Ten nekde taky mam:-) .
Chapu specifika motoru, ale sehnat to jit musi. Z neceho vybrakovat.

Jeste parkrat si prectu tenprincip a pimalu zacinam chapat.
Uživatelský avatar
Petr H.
Přispěvovatel
Příspěvky: 523
Registrován: 26 dub 2007, 18:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Petr H. »

(LOL) tak jsem trocha internetově zateoretizoval... jak to má myloš rád. Zdá se, že ve světě si s tím zase tak moc hlavu nelámou. A už nejméně si lámou hlavou tím, že by se jim mělo něco opotřebit od vyjetého oleje. K čemuž se taky přikláním. Kdyby to bylo tak hrozné tak by se ti motor musel po pár set tisících rozpadnou z toho, že by se rozedřel. A už vůbec nežiju v představě, že nafta je přefiltrovaná na 0,nic mikronu.. zvláště dřív jsem nejednou po cestě vyklepával filtr protože byl až po okraj plnej bordelu... a všechny ty auta dřív sežral rez.
Sorry za vstup do debaty, jinak mě samozřejmě zajímá jak to dopadne s tou odstředivkou.
Pro inspiraci: http://www.youtube.com/watch?v=VYrjJxB5gSg
Všimněte si že to nalévací hrdlo už má od vyjetáku zasrané, takže to tam nelije poprvé.

:D tady si to nechal někdo patentovat.. ale louskat se mi to nechce.. http://www.google.com/patents?id=wqQPAA ... &q&f=false
Naposledy upravil(a) Petr H. dne 29 pro 2012, 21:51, celkem upraveno 1 x.
nemám žádnou kárku na naftu...
bahno
Přispěvovatel
Příspěvky: 69
Registrován: 21 zář 2012, 06:38
Odpovědi: 0
Bydliště: LM

Příspěvek od bahno »

Nebolo by na tu odstredivku jednoduhsie pouzit prevod remenom do rychla?Alebo pouzit komutatorovy motor,kludne 10-20000 otacok a riadeny triakovym regulatorom za 2 stovky?Olej do odstredivky rteba aj zohrievat,alebo sa tam moze liat aj studeny?
TesákPce
Přispěvovatel
Příspěvky: 80
Registrován: 28 pro 2012, 18:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubicko

Příspěvek od TesákPce »

Myslim, ze ale venku s tim laboruji opravdu hodne. To co videl ja nebyl samo dokument na propagaci jizdy na olej, ale nejak se jim to tam objevilo.
Jen asi ne vsechny auta to sezerou. Viz treba Felda. Ta je dobra na plyn :-)
Nic proti nim a jejich majitelum.
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“