LACNY OSCILOSKOP

diskutujte o diagnostických prostředcích pro různé značky vozidel

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
dodi911
Aktivista
Příspěvky: 2073
Odpovědi: 0
Registrován: 16 zář 2007, 18:38

Příspěvek od dodi911 »

Lambda za katom ma rovny priebeh, pokial ma podobny ako pred katom, tak katalizator nestiha pohlcovat kyslik a je ko.
tibi
Nováček
Příspěvky: 11
Odpovědi: 0
Registrován: 05 lis 2007, 10:34

Příspěvek od tibi »

díky, průběh není úplně rovný, má cca 0.05 V obdélníky. Problém je že svítí kontrolka motoru. Budu hledat dál.
vwphun
Přispěvovatel
Příspěvky: 509
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:33
Bydliště: Brno

Příspěvek od vwphun »

dodi911 píše:Lambda za katom ma rovny priebeh, pokial ma podobny ako pred katom, tak katalizator nestiha pohlcovat kyslik a je ko.
Nějak tak, pokud by byl průběh stejný jako před Kat, tak ten by ztrácel smysl!
vwphun
Přispěvovatel
Příspěvky: 509
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:33
Bydliště: Brno

Příspěvek od vwphun »

dodi911 píše:Lambda za katom ma rovny priebeh, pokial ma podobny ako pred katom, tak katalizator nestiha pohlcovat kyslik a je ko.
Nějak tak, pokud by byl průběh stejný jako před Kat, tak ten by ztrácel smysl nebo nefungoval!
tibi
Nováček
Příspěvky: 11
Odpovědi: 0
Registrován: 05 lis 2007, 10:34

Příspěvek od tibi »

a je možné aby to zvlnění 50 mV způsobilo že svítí kontrolka ?
Hoyo
Přispěvovatel
Příspěvky: 413
Odpovědi: 0
Registrován: 26 črc 2006, 08:14
Bydliště: SK zatial

Příspěvek od Hoyo »

tibi píše:a je možné aby to zvlnění 50 mV způsobilo že svítí kontrolka ?
To ze ti svieti kontrolka motora znaci ze nieje v poriadku priprava zmesi.
V tvojom pripade bude nutne pripojit auto na prislusnu diagnostiku.Potom budes vediet ako mas postupovat dalej.
dodi911
Aktivista
Příspěvky: 2073
Odpovědi: 0
Registrován: 16 zář 2007, 18:38

Příspěvek od dodi911 »

Osciloskop je dobry na kontrolu sucasti v aute, ci funguju ako maju, nie na diagnostiku, ked ti vybehne kontrolka. Najprv urob diag. a ked potom vypise napr. l. sondu, tak ju osc. premeraj.
tibi
Nováček
Příspěvky: 11
Odpovědi: 0
Registrován: 05 lis 2007, 10:34

Příspěvek od tibi »

problém je že to Peugeot (106) a já mám pouze VAG :(
roman
Přispěvovatel
Příspěvky: 520
Odpovědi: 0
Registrován: 26 led 2006, 08:23

Příspěvek od roman »

tibi píše:problém je že to Peugeot (106) a já mám pouze VAG :(
Když to má 2 lambdy tak by to už mělo podporovat OBD a vyčteš závady i Vagem přes OBD

Roman
ondrejgti
Přispěvovatel
Příspěvky: 53
Odpovědi: 0
Registrován: 08 dub 2009, 19:44

Příspěvek od ondrejgti »

Len chcem upozorniť majiteľov S530/D620 (pribudol nový typ), že majú na stránke v časti na stiahnutie nový softvér.

Nové funkcie (od verzie 331):

Nastav / Rozsirujuce okno -táto funkcia zobrazí okno, v ktorom si užívateľ môže pre každý kanál nadefinovať:
1. jeho názov (Hall, Prúd, ABS...)
2. jednotky meranej veličiny (V, A...)
3. úpravu zobrazovanej hodnoty podľa vzorca (pričítanie/odčítanie konštanty a vynásobenie/vydelenie koncovej hodnoty). Táto funkcia je určená napríklad pre pripojenie prúdovej/tlakovej sondy. Klešte pribudnú, už sú objednané na testovanie.

Reverz signal -funkcia otočí polaritu vybraných kanálov
Nastav / Zobraz vlastne nastavenie kanal -zobrazí názvy používaných kanálov na obrazovke.
Prezeranie / Diferencia A-B -funkcia zobrazí rozdielový signál 2 vybraných kanálov
Presunutá hodnota z meracej lišty nad ňu, nie pod (miešala sa so signálom)

Po stiahnutí ma kontaktujte emailom pre heslo. Program zatiaľ nebude dostupný verejne.Obrázek
ondrejgti
Přispěvovatel
Příspěvky: 53
Odpovědi: 0
Registrován: 08 dub 2009, 19:44

Příspěvek od ondrejgti »

V spolupráci s výrobcom sme pripravili nový program. Majitelia našich S530/D620 mali v týchto dňoch dostať email s postupom stiahnutia. Novinkou sú aj prúdové kliešte v ponuke a pripravujeme VN kapacitné kliešte a USB izolátor :)


Novinky verzie 341:


1.-tlačidlo na odfotenie obrazovky priamo do súboru
2.-tlačidlo na vymazanie doteraz nameraného signálu
3.-posúvač signálu počas jeho prehliadania (pri stlačení pauzy)
4.-nastavenie šírky vykresľovaného priebehu
5.-posúvanie zobrazovanej hodnoty pri móde automatického merania
6.-prepočet dĺžky signálu na otáčky za minútu
7.-posúvanie zobrazovanej hodnoty pri móde automatického merania
8.-zrýchlené načítanie osciloskopu po prvom spárovaní s PC

Obrázek
macar
Nováček
Příspěvky: 7
Odpovědi: 0
Registrován: 12 pro 2011, 21:41

Autoosciloskop S530 vs. Autoskop II

Příspěvek od macar »

Prosím o radu.Jsem začátečník (lépe řečeno nevím o tom skoro nic) a chci si pořídit osciloskop.Potřebuji v podstatě základní měření .Můžete mi říct, jaké jsou praktické rozdíly mezi těmito oscil?Samozřejmě se mi jedná o cenu, ale nechci si kupovat něco co mi za rok nebude stačit.Předem díky
ondrejgti
Přispěvovatel
Příspěvky: 53
Odpovědi: 0
Registrován: 08 dub 2009, 19:44

Příspěvek od ondrejgti »

Osciloskop je prave take zariadenie, u ktoreho sa ti nestane ze ti za rok "nebude stacit", pretoze rovnako pomerias snimace na aute z 1999 aj na 2011. Prakticke rozdiely v zariadeniach:

- pocet kanalov - niekomu stacia 2 na vsetko podstatne, niekto ma 8 a nevyuzije ich
- vzorkovanie - hovoria sa kadejake nepravdy, ale uz cca 100kHz staci na zobrazenie zapalovacej spicky pri volnobehu, co je asi najmensia cast signalu ktora sa v aute pozera. Casto je celkove vzorkovanie osciloskopu delene medzi pouzite kanaly.
- napatovy rozsah - doupravuje sa delickami, rozdiel je v jednoduchosti jeho nastavovania - ci sa robi v programe, na zariadeni, akym sposobom...
- ovladanie, automatizovane funkcie, doplnkove funkcie... - moze byt automaticke meranie napatia signalu, frekvencie (RPM), automaticke nastavenie napatovych rozsahov a casovej zakladne vybratim meraneho snimaca, automaticky popis mierok podla pripojeneho prislusenstva...
- pouzitelne prislusenstvo - tu to nieje celkom obmedzene, pretoze napr. klieste na VN kable mozem pripojit aj na vstup zvukovej karty a vykresli mi nejaky signal... rozdiel je ale ci bude tento signal nejako synchronizovany (podla napatia/samostatnych indukcnych kliesti...), ci bude mat popisane casove a napatove hodnoty, dobre citatelny, moznost ulozit, urobit si vlastnu galeriu merania...

Moj nazor je ze viac ako tisice EUR do osciloskopu treba investovat cas do studia. Ked ti vykresli nejaky signal aby si vedel povedat - spicka je v poriadku, dlzka horenia je dobra, trochu nekludne, ale chyba tu dokmit... pozri na nasej stranke novy model - D750 - je priamo postaveny ako autoosciloskop a ma velky potencial pre zaciatocnikov - automaticke nastavovanie, popisy zapojenia, vzdelavacie dokumenty (este sa budu prekladat)... Teraz je tam navyse kniha na vyucbu a ked sa mi potom ozves emailom, urcite najdem este dost navodov na meranie zapalovania, vstrekovania atd. aj z inych zdrojov.
macar
Nováček
Příspěvky: 7
Odpovědi: 0
Registrován: 12 pro 2011, 21:41

Příspěvek od macar »

Děkuji za odpověď, ikdyž trochu všeobecná ,ale chápu že tady nechcete dělat reklamu.Autoosciloskop S530 semi líbí hlavně cenou a jestli umí vše co na běžné měrení potřebuju, jen je složitější na nastavení tak by mi vyhovoval.Nejsem žádný elektrikář, ale snad základní nastavení a měření se naučím.Autoosciloskop D750 se mi líbí, ale mám strach jetli mi budou stačit 2 kanáli na běžná měření.Můžete mi nastínit jaké běžné měření "počet kanálů"je na autě "nejsložitější" abych si udělal představu?Má představa je -čidlo vačky-kliky-první válec-případně starter-možná je to hloupost a tak se to neměří.Předem díky.
ondrejgti
Přispěvovatel
Příspěvky: 53
Odpovědi: 0
Registrován: 08 dub 2009, 19:44

Příspěvek od ondrejgti »

Najzlozitejsie bezne meranie... asi okolo zapalovania, ale to by mohli poradit skor chalani z praxe.

Podstata je ze vsetko mozes merat aj ciastkovo. Pride ti 6valec a potrebujes pozriet VN - pre vsetky valce naraz potrebujes 6x klieste + dobre by boli aj synchchronizacne na 1. kanal a samozrejme slusne vzorkovanie.
Kto to nema tak prezije aj s meranim kazdeho kanalu samostatne a synchronizaciou podla spicky. 1 kanal by bol ale malo pretoze niekedy je potrebne napr. porovnavat 2 impulzy naraz, alebo merat rozne kombinacie (vstupny prud + vystupne VN, vackovy + induckny snimac-synchronizacia/rozvody, vackovy + VN impulz -predstih, merat nejaky signal X + oznacovat si ho v priebehu impulzami na 2. vstupe, pulzacie tlaku v sani a synchronizacny signal napr VN alebo Hall...). Preto su podla mna uplny zaklad pre meranie 2 vstupy. Existuju situacie ked by si ich vyuzil kludne aj 8 naraz (snimace, VN, prudy, kostry, napajania...) ale nenapada ma situacia kedy by sa 1 meranie nedalo rozlozit na ciastkove merania po 2 signaloch.

Skus si este pozriet nejaku teoriu (hladaj na internete knihu Osciloskop a jeho vyuziti v autoopravarenske praxi), su tam konkretne merania a sam zhodnotis kolko kanalov ti bude stacit.
Odpovědět

Zpět na „Autodiagnostika - Software - Elektro svět“