Stránka 9 z 9

Napsal: 15 dub 2018, 20:18
od favo
Jen doplním k původnímu problému, v týdnu jsem objednal originál olej VW pro PD tedy s normou 505.01 a je na něm jasně napsáno, že není určen pro motory s DPF filtrem.
Tak snad konečně olej co si na normu 505.01 jen nehraje. Tak si říkám zda bych si ho neměl nakoupit do zásoby, než zloději z VW zjistí že je o něj zájem a nezvednou cenu minimálně o 100% jako u převodového pro 6Q špajzky.

Napsal: 15 dub 2018, 20:34
od šulda
O jaký olej se jedná, nebo aspoň specifikace je tajemství?

Napsal: 15 dub 2018, 21:07
od favo
Á tak to jsem se nepodíval a olej jsem nechal v garáži, tak jak tam bude cesta, tak se mrknu.
Popravdě jsem koukal po té normě 505.01 a všimnul si že tam má ještě normu 502.00 a že není určen pro motory s DPF.
Podle toho co jsem našel na netu by to mohla být 5W40
https://pegasdily.cz/motorovy-olej-5w-4 ... -505-01-5l

Napsal: 15 dub 2018, 21:25
od tuner
Nemusis kupovat do zasoby je to uplne bezne dostupnej olej od firmy Quantum
trida Platinum a plni i norrmu ACEA C3 takze je i pro vozidla s DPF beru ho u Audi za cenu kolem 28€ za 5l
http://www.vwmotorparts.com/vw-engine-o ... -p-13.html

Napsal: 15 dub 2018, 22:21
od favo
A to je právě problém, že je i pro auta s DPF, což znamená že je bezpopelný a motory PD s ním prostě mají problém.
Pokud by to byl olej Quantum jak píšeš, tak proč ten můžeš použít pro DPF, ale ten od VW nikoli, že by to byla od VW jen bouda na pitomce jako já, kteří se snaží koupit takový olej který do motoru opravdu patří ?
To bych pak mohl vačky měnit donekonečna, když by obsah neodpovídal obalu, samozřejmě řečeno hodně nadneseně.

Napsal: 15 dub 2018, 23:19
od tuner
nevim ale urcite to je ten stejnej olej protoze ho beru minimalne 6 nebo 7 let a jen se misto Quantum zacali na kanystry lepit obcas vw nalepky. no ja osobne nevidel olej co by splnoval 505.01 a nebyl zaroven i pro DPF. Mozna kdysi Agip mel zvlast pro PD A pro PD s DPF. Ale ten ACEA C3 je z nich nejlepsi ma stredni obsah popela 0,8%, C1 aC4 ma nizkej obsah popela max 0,5% a beznej olej 1-2%

Napsal: 16 dub 2018, 01:59
od šulda
Právě že dnes už jsou všechny oleje C3, proto mi bylo divný že bys našel olej bez ACEA C3, respektive nevhodný pro motory s DPF. Pokud chceš dobře pro motor, tak hledej olej s ACEA C3-10 a výš (momentálně je tuším nejvyšší C3-12), je u nich lepší aditivace. Pomatená EU ale zakázala výrobcům udávat u olejů právě tu specifikaci 10 a výš. Prý aby nebyli v nevýhodě výrobci co dělají jen C3 (LOL) Olej bez C3 dnes už neseženeš, jeden z posledních byl např. Valvoline Durablend.

Napsal: 16 dub 2018, 16:14
od favo
Valvoline Durablent jsem používal, pak zmizel z nabídky a tak jsem začal používat Shell, pak se opět v nabídce objevil, ale byl jsem upozorněn že už to není ono.
Dnes jsem měl cestu kousek od garáže tak jsem se tam stavil a olej je 5W40 jako v odkazu, ale ještě se starší černobílou nálepkou. Normu ACEA jsem tam při rychlým prohlédnutí nenašel, ono tam kromě originál čísel a asi tři jazyků moc informací nebylo, ale o víkendu tam jedu znovu tak ho vyfotím aby se vidělo co mi to vlastně dodali.
Jako další variantu zvažují oleje jak jsem psal v úvodu, tedy pro benzíny 5W50 či 10W60.

Napsal: 16 dub 2018, 16:40
od šulda
favo píše:pak se opět v nabídce objevil, ale byl jsem upozorněn že už to není ono.
To právě začala ACEA C3 na místo B3/B4 (noteeth)

Napsal: 16 dub 2018, 17:20
od Vici
u toho BRT to nemusi byt vubec gumicky,spis problem s regeneraci

Napsal: 17 dub 2018, 19:08
od flyfish215
Nee podle Vagu regenerace probíhají, říkal mechanik kamarád.Mohl by jsi být prosím trochu konkrétnější?díky