Stránka 85 z 132

Napsal: 07 srp 2015, 14:46
od danikd
U Renaultu dieselu ( presny typ motoru si najdi an R foru ) se meni ojnicni loziska o106 ... tam to je ale dano tim ze mistri co navrhovali motor vychazeli z benzinu, ale u dieselu jsou jaksi trosku vetsi sily ze ... po 100 000 normalka, a vlastne budou menit porad, panac to neni vadnejma salama ...

Napsal: 07 srp 2015, 16:13
od tribit
jericho-3 píše:Tenhle tovární předpis o nutnosti montáže jen téhle šály nahoru nebo dolů svědčí o úsporách koncernu v této oblasti. Jelikož horní šála je více zatížena, musí být kvalitní, zato ta dole může v nouzi být patrně i z kusu ztvrdlého opasku... :)
Zná někdo podobný případ u jiné firmy?
Spíš škoda, že to ojebali moc. Jinak rozdílná kvalita mi přijde celkem normální, když u turbodieslu v podstatě ve všech pracovních cyklech je tlak na horní.

Napsal: 08 srp 2015, 05:46
od jericho-3
Ano, ale je specialita koncernu dělat dvojí práci, kdy i při montáži a katalogizaci vznikne/vznikl/ bordel. Stojí to zato, kdy vymýšlení nových píčovin jsou miliony ojebávat motor? ´Učetní kalkulace byrokratů z koncernu má stejné neblahé dopady jako byrokraté ve státní správě...Nevím o žádné jiné firmě nebo motoru, kde se kluzné ložisko skládá z 2 různých částí...
/nikdy nezapomenu, jak dovozci aut při opravách motorů požadovali jen záměnu vyšoustané vrchní šály za spodní o trochu lepší...taky kalkulace , ale tam jsem věděl, že tihle číšníci, přidavači nebo zkrachovalí inženýři nemají rozum a poslal jsem do háje../ :)

Napsal: 11 srp 2015, 18:26
od Pája 19
Možná je to ojebávka a možná ne. Fabriky tvrděj, že je dolní šála sice míň odolná než horní, ale zároveň má lepší kluzné vlastnosti atd. Taky proč ne. Když si můžeš dovolit udělat měkčí šálu, tak proč nevyužít možnost při výrobě vyzdvihnout její jiné vlastnosti.

Napsal: 11 srp 2015, 18:39
od boobika
to, že je ložisko ze 2 materiálů není nic neobvyklého, dokonce i u větších motorů. dělám 1MW motory na plyn a je to stejné - 2 materiály. a to je motor, co běží stále. cca 8600 motohodin za rok na plný výkon

Napsal: 11 srp 2015, 18:50
od ladiktm
kogeneracni jednotky?

Napsal: 11 srp 2015, 19:07
od boobika
jo

Napsal: 11 srp 2015, 20:20
od jericho-3
boobika píše:to, že je ložisko ze 2 materiálů není nic neobvyklého, dokonce i u větších motorů. dělám 1MW motory na plyn a je to stejné - 2 materiály. a to je motor, co běží stále. cca 8600 motohodin za rok na plný výkon
A ta výhoda je jaká ? Měkkost spodní šály má opodstatnění v čem? Tady jde o to, že na to přešli až po tom, když ty motory začali padat..A mimochodem motor, který běží stále je na tom nejlépe..Starty , zrychlení a zpomalení motoru je jeho hrob. Stacionární motory mají stálý režim, úplně jiný než motor v autě..Ale třeba přišli na něco, v čem je tohle výhoda..

Napsal: 11 srp 2015, 20:50
od boobika
našel jsem starší pdf od Glyco s uvedením nové technologie "Sputter" - zde se jedná o horní odolné ložisko a spodní "měkké".
tady je důvod:
Obrázek

takže jednoduše - aby bordel v oleji rozprcal dřív spodní ložisko a ne horní - zatížené

Napsal: 12 srp 2015, 05:21
od jericho-3
To je řeč, a zdůvodnění...Jestli tomu dobře rozumím, tak měkká část ložiska eliminuje případné nečistoty/propustí/, zatímco tvrdá horní část má tendenci se při znečištěném oleji přidírat , takže obě půlky dobře spolupracují....Ta horní zadrží tu ránu zeshora od pístu a dolní udrží olejový film i při zasraném oleji.. Z toho vyplývá, že padlé motory s původními stejnými ložisky padaly na znehodnocený olej , který způsobil prase majitel, nebo naopak pečlivka, který přesně dodržoval tovární návod , takže jezdil na longlife a věřil nesmyslnému údaji počtu najetých km na oleji..A jsme zase u koncernu...Nebo jsem to špatně pochopil? Jinak děkuji za vysvětlení... :)
Teď jsem dočetl tvoji poslední větu a nevím kde je pravda..Tady jde přeci o to, aby se ložisko nezadřelo vůbec, ne?

Napsal: 12 srp 2015, 07:50
od boobika
nezadře se. měkčí pánev do sebe váže lépe bordel z oleje a tím chrání horní. a tím motor vydrží (byť za cenu poklesu tlaku, který se musí řešit). když necháš poškodit vrstvu zatíženou tlakem seshora, tak to nebude ok.

používáme i glyco a je pravda, že rozdíl v "opotřebení" je značný mezi vrchním a spodním. když se mění pánve, tak spodní jsou podřené od bordelu a horní jen "zaleštěné" od tlaku, ovšem bez vrypů. mají to kluci asi dobře namyšlený.

Napsal: 12 srp 2015, 09:42
od jericho-3
Bezva, není nad to, dostat vysvětlení..Takže se lze shodnout, že problémy zadírání těchto motorů jsou ve špatné filtraci oleje, proto koncern přišel /nebo odkoukal/ provedení s 2 různými materiály lágrů... :)

Napsal: 12 srp 2015, 10:34
od boobika
je to možné. u plynových motorů je třeba velký problém síra, která se dostává do oleje, kde tvoří kyseliny a vyžírá kluzný povrch ložisek. pak je to vyzobané jak od datla. pár fotek je v tomto téma k nalezení. a když je olej v motoru 30t místo 15t .....

Napsal: 12 srp 2015, 13:10
od jericho-3
Ano, dost šál vyzobaných jsem viděl a je třeba také říci, že v naftě, hlavně té ruské je síry dost a když přibývá olej např. okolo vstřikovačů, směs oleje a nafty asi taky není to pravé...

Napsal: 12 srp 2015, 18:20
od wellsfargo
I na O1 81KW ALH upadla ojnice jednou na třetím válci pak na čtvrtém válci.
Jen tak bez varování