Připojte se k této skupině, abyste mohli zobrazit diskusi, přidávat příspěvky a komentáře.
Emise 2016
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Všichni víme, jak (ne)fungují multiznačkové diagnostiky a jejich vyčítání RC u různých aut. Tudíž jsme vydáni na milost a nemilost toho, jak která dignostika na SME bude s konkrétní značkou/modelem kompatibilní. Z toho pramení má obava, že v budoucnu při nějaké novelizaci, tohle budou oficiálně zajišťovat pouze autorizované servisy, popř. nějaké "certifikované" čtečky. No a taková "certifikace čtečky DTC/readiness" bude opět pro "někoho" pěkným příjmem. Možná to vidím příliš černě, ale kurva já ten náš stát znám

TDIfun píše:takova zajimavost z FCD ohledne nesplneni kodu pro EGR, koukam, ze v tom bude takovy bordel ze to neni mozne. Vsichni budou mereni v nahradnim postupu asi
Toto je velmi kontroverzní bod nové metodiky.
A) "Nepřetržitě sledované" systémy musí být všechny (tři nebo dva) v nule, jinak je výsledek zkoušky nevyhovující.
B) Pokud jeden nebo více ze "sporadicky sledovaných" systémů nebude v nule (tzn. nedokončen), nařizuje metodika "náhradní postup", který má chybějící NULU v Readiness Code (dále jen RC) nahradit.
Tzn. bude-li RC vypadat takto 011 0000000 pak nevyhovuje, protože na místech nepřetržitě sledovaných systémů MUSÍ být nuly.
Bude-li vypadat takto: 000 01001110, pak může být výsledek emisního testu vyhovující, pokud vozidlo uspěje v náhradním postupu:
D) Postup benzín: Provede se zkouška pendlování lambdasondy.
E) Postup diesel: Provedou se všechny 4 akcelerace.
...a zde je ta kontroverze:
F) Příklad benzín: Jedna z jedniček bude znamenat, že nelze provést test systému zpětného vedení spalin, protože je tento nefunkční (pokud EGR nefunguje nebo je zaslepen, emituje vozidlo několikanásobně vyšší emise oxidů dusíku - nejjedovatější složky plynů, na které se zejména ve městech skutečně ve zvýšené míře umírá). Metodika však i vozidlu s nefunkčním "zpětným vedením spalin" udělí "náhradním postupem" vyhovující protokol, protože bude stačit, že "pendluje" lambdasonda.
G) Příklad diesel: To samé jako u "benzínu" (např. EGR zaslepen), tedy když se dostane k měření emisí diesel s filtrem částic, je možné při všech nulách v RC provést jen jednu akceleraci, když kouřivost bude velmi nízká (např. k = 0,01). Bude-li ale u sporadicky sledovaných systémů na všech místech jednička (např. takto: 000 011011010), nařizuje nová metodika akcelerace všechny čtyři. Takže Vozidlo s filtrem částic bude stále mít stejnou hodnotu kouřivosti u všech čtyřech akcelerací (0,00; 0,01; 0,00; 0,01), čímž je "odčiněno", že vozidlu někdo zaslepil EGR, nebo před SME vymazal všechny závady z paměti apod.. Takové vozidlo může mít funkční jen filtr částic, ale žádný další z emisních systémů, a SME mu díky tomuto "náhradnímu postupu" vystaví vyhovující protokol na další dva roky, i když bude např. při nefunkčním zpětném vedení spalin emitovat až 40 x vyšší emise nejjedovatějších oxidů dusíku NOx!
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
stát nemůže určit kdo co bude měřit jednou dali licenci na měření emisí a potom to budou měnit to ne to by byly v průseru a snad všichni by dali žalobu protože přechod na nový měření vyjde jen startem s jinou mašinou asi na 400
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Myslel jsem spíš to, že někde budou používat třeba Texu, někde Bosch jinde Atal a podpora všech modelů aut není 100% byť by měla být, když jsou EOBD kompatibilní. A pochopitelně, čím novější kára, tak tím horší podpora. Certifikovaná čtečka by byl logický krok. Nefunguje-li, není to čtečkou, ale autem, tzn. špatný soft, nebo homologace
Nebo by stačila J2534 pass-trough a diag. v cloudu na serveru ministerstva...

Nebo by stačila J2534 pass-trough a diag. v cloudu na serveru ministerstva...
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Logicky budou načítat jen emisní část chyb. A ta funguje i s pitomym BT ELM327 prakticky na všem od 2003.
Readiness je stav, kdy od vymazání proběhl celý self check - tedy auto jelo v close loop (řízení lambdou u benzínu) a ujelo alespoň XX km bez zápisu chyby, která ovlivňuje emise.
Readiness je stav, kdy od vymazání proběhl celý self check - tedy auto jelo v close loop (řízení lambdou u benzínu) a ujelo alespoň XX km bez zápisu chyby, která ovlivňuje emise.
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!)
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!)

Nefunguje bezchybně, ale měla by. Jestli je to diagnostikama, nebo špatně implementovaným EOBD protokolem do softu ECU neumím říct.lt.kubosh píše:Logicky budou načítat jen emisní část chyb. A ta funguje i s pitomym BT ELM327 prakticky na všem od 2003.
Readiness je stav, kdy od vymazání proběhl celý self check - tedy auto jelo v close loop (řízení lambdou u benzínu) a ujelo alespoň XX km bez zápisu chyby, která ovlivňuje emise.
Všechno nejlepší do nového roku 2016!
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Mate nekdo info?
Jaky sw?
1. Je povinností používat schválený měřící program určený pro úřední měření. Je nepřípustné využívat měřících programů pro diagnostická měření.
Podle ceho? se urci originalita sw verze? databaze? Nebo jde o zber info pro dalsi vyuziti? Pri dalsi stk.
• Do přílohy protokolu se vypíše verze software hlavní řídící jednotky motoru, pokud je k dispozici (údaj CID, CALID).
Jaky sw?
1. Je povinností používat schválený měřící program určený pro úřední měření. Je nepřípustné využívat měřících programů pro diagnostická měření.
Podle ceho? se urci originalita sw verze? databaze? Nebo jde o zber info pro dalsi vyuziti? Pri dalsi stk.
• Do přílohy protokolu se vypíše verze software hlavní řídící jednotky motoru, pokud je k dispozici (údaj CID, CALID).
Nepanikarim,v tichosti prihlizim.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 182
- Registrován: 24 lis 2014, 15:29
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
Doporučuju pročíst http://www.fcd.eu/article.aspx?id=1686 jestli to tu už někde je, tak se omlouvám
Dovoz aut ze zahraničí.
Na stk kde jezdím mi bylo řečeno,že do konce června je na emise vyjímka,takže nevím,nevím jestli se emise někde dělají tak jak se všude píše a řeší nebo to přijde až po tom červnu.Jinak fotky a přihlášení vozu do databáze už funguje jen emise zatím zůstali při starým alespoň tam kde jezdím
Autoservis + Pneuservis
Golf V GTI edition 30 - big brake kit 370mm audi tt rs,APR stage II+
Softwarové úpravy vozů od firmy APR
Golf V GTI edition 30 - big brake kit 370mm audi tt rs,APR stage II+
Softwarové úpravy vozů od firmy APR